130x180 books

130x180 monopati

130x107mathisi

130x300 unicef

 
130x180 amnesty

130x130 warchild


130x130 reporters

130x180 doctors sans


130x180 warchild

130x180 apopseis


130x130 cancer

130x180 twitter

130x300 books

 

 

Διαφήμιση
Σάββατο, 21 Απρίλιος 2018 06:48

Kι όμως χρειαζόμαστε Συνταγματικό Δικαστήριο!

  Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου-τέρατος που έμεινε γνωστό ως "ΕΦΚΑ-Κατρούγκαλος", η αντιπολίτευση είχε προβάλει μέσω των εισηγητών της αλλεπάλληλες ενστάσεις αντισυνταγματικότητας των διατάξέων του. Η πλειοψηφία των λαϊκιστών κάγχαζε με περισσή άγνοια και τις απέρριπτε με τη θρασύτητα που τους διακρίνει. Ακόμη και η κ. Μεγαλοοικονόμου το είχε καταγγείλει ως αντισυνταγματικό, ενώ πολλοί βουλευτές θύμισαν στον κ. Κατρούγκαλο την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που επαναλάμβανε την πάγια θέση της νομολογίας των ελληνικών δικαστηρίων, ότι η αρχή της ισότητας πρέπει να τηρείται. Είναι η ίδια αρχή την οποία ο Υπουργός επικαλείτο ενώ την παραβίαζε!

 

Επιπλέον, το σύνολο των κοινωνικών φορέων επεσήμανε την αντισυνταγματικότητα των βασικών διατάξεων του νομοσχεδίου. Εις πείσμα των ενστάσεων, το νομοσχέδιο ψηφίστηκε. Αφού διαφημίσθηκε ως η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ, στέλνοντας στην οικονομική ανέχεια χιλιάδες συμπολίτες μας, αλλά εξασφαλίζοντας ένα τεράστιο πλεόνασμα από τις ληστρικές εισφορές που επέβαλε, εν τέλει, μετά από δύο χρόνια, φαίνεται ότι κηρύσσεται αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο αποφαίνεται με σημαντική καθυστέρηση, μιας και δεν μπορεί να κηρύξει αυτεπάγγελτα την αντισυνταγματικότητα ενός νόμου αλλά μπορεί να φθάσει σ’ αυτήν, δικάζοντας την προσφυγή κάποιου που θίγεται απ’ αυτόν, και παρεμπιπτόντως να κρίνει διατάξεις του ως αντισυνταγματικές.

Exoikonomisi-peiraiws

Είναι η πολλοστή φορά στη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που νόμοι τους κηρύσσονται αντισυνταγματικοί. Θα είναι πολλοί περισσότεροι στο μελλον. Απο «κάθε λέξη του Συντάγματος» που υπόσχονταν ότι θα ήταν, κατήντησαν να είναι μια μόνιμη απειλή για το Σύνταγμα.

Σκεφθείτε, λοιπόν, πόσος κόπος και πόση οδύνη θα είχαν αποφευχθεί, εάν υπήρχε ένα Συνταγματικό Δικαστήριο στη θέση του ΣτΕ, το οποίο θα μπορούσε να επιληφθεί, αυτοδικαίως, του ελέγχου της συνταγματικότητας των νόμων. Είναι εκείνη η μεταρρύθμιση που διαρκώς απωθείται τόσο από τους εχθρούς του κράτους δικαίου όσο και από άλλους που παραμένουν δέσμιοι παρωχημένων δικαιοπολιτικών προσεγγίσεων. Ειδικοί και μη ισχυρίζονται ότι ένα τέτοιο δικαστήριο θα περιόριζε το δικαιώματα των πολιτών, παραβλέποντας το γεγονός ότι πελατειακού χαρακτήρα πλειοψηφίες που διαμορφώνονται εντός της Βουλής παραβιάζουν ενσυνειδήτως και συστηματικά το Σύνταγμα.

Νομίζω ότι είναι η ώρα να ανοίξει εκ νέου η συζήτηση.

Σήμερα, υπάρχει επαρκής τεχνογνωσία που μπορεί να μας οδηγήσει σε ενδυνάμωση των θεσμών και της Δημοκρατίας. Την κατέχουν όλες εκείνες τις δυτικές χώρες (Γερμανία, ΗΠΑ) που τα συνταγματικά τους δικαστήρια, κάθε άλλο παρά για τις τυραννικές τους διαθέσεις, είναι γνωστά.

Είναι η ώρα να επιχειρήσουμε εκείνες τις μεταρρυθμίσεις που δεν θα επιτρέψουν, στο μέλλον, να υπάρξουν εθνολαϊκιστές που θα παίξουν στα ζάρια την υπόσταση και την αξιοπρέπειά μας.

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 21 Απρίλιος 2018 06:55

Προσθήκη νέου σχολίου

Το apopseis δημοσιεύει όλα τα σχόλια, πλην των υβριστικών. Τα σχόλια εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα τους και δεν υιοθετούμε τις θέσεις που εκφράζονται σε αυτά. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο apospeis @ apopseis.gr


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Πρ. Βουλευτής Επικρατείας με Το Ποτάμι και γραμματέας της κοινοβουλευτικής του ομάδας.

 

http://www.inerp.gr


Είμαι νομικός (Πανεπιστήμιο Αθηνών), με διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία του Δικαίου (Πανεπιστήμιο Bielefeld, Γερμανία). Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το διοικητικό/ρυθμιστικό φαινόμενο ήταν στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στην οποία παραμένω έχοντας διδάξει για περισσότερα από 20 έτη Δημόσια Πολιτική και Ρυθμιστική Διακυβέρνηση. Ακολούθως εργάσθηκα, για δύο δεκαετίες, ως ειδικός επιστήμων στο Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως. Στα χρόνια αυτά προσπάθησα ιδιαίτερα για την ανατροπή των αρνητικών στερεοτύπων για την ελληνική διοίκηση μέσα από την προώθηση των διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Τα ΚΕΠ αποτελούν την πιο γνωστή απ’ αυτές. Από το 2007 και μετά, έχω την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Παράλληλα με τις δραστηριότητές μου στην Ελλάδα, είχα έντονη δραστηριότητα ως σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων και διοικήσεων (22) καθώς και διεθνών οργανισμών (5) επί θεμάτων διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Έχω εκδώσει 5 βιβλία και έχω δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Μελέτες μου έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (μεταξύ άλλων, στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, αραβικά, και κινεζικά). Έχω βραβευτεί δύο φορές από την Αμερικανική Εταιρία Διοικητικής Επιστήμης. Η πρώτη φορά ήταν το 2003, με το βραβείο «Peter Boorsma» από την Southeastern Conference της ΑSPA και η δεύτερη το 2012 στο Las Vegas όπου μου απονεμήθηκε το "International Public Sector Award" της ASPA.