Η ολοκλήρωση της Ολυμπίας οδού, αλλά και των λοιπών έργων περιβαλλοντικής υποδομής (διαχείριση απορριμμάτων, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, βιολογικοί καθαρισμοί) συνιστούν έργα ύψιστης προτεραιότητας, για όλη την Πελοπόννησο για την Δυτική Ελλάδα και για τον Ν. Ηλείας.
Ειδικότερα για την Ολύμπια οδό, το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί και να φθάσει στην Τσακώνα Είναι γνωστό ότι το έργο εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, ενώνει Ευρωπαϊκές πόλεις, και φέρνει στην επιφάνεια απομακρυσμένες περιοχές. Είναι σημαντικό έργο υποδομής που ενώνει την Αθήνα με την Πάτρα τον Πύργο και την Τσακώνα και το λιμάνι της Καλαμάτας. Διασυνδέει επίσης το λιμάνι της Καλαμάτας με το λιμάνι της Πάτρας και την Ιόνια οδό. Επίσης χρήζει ιδιαίτερης προσοχής ότι το συγκεκριμένο δίκτυο ενοποιεί εδαφικά όλη την δυτική Ελλάδα και ενοποιεί τους σπουδαιότερους πολιτιστικούς και τουριστικούς προορισμούς (Ολυμπία, Επικούρειο Απόλλωνα) .
Είχαμε επισημάνει, ότι τυχόν διακοπή του Β.Δ., Άξονα Πελοποννήσου στον Πύργο, είναι φανερό ότι αναιρεί πλήρως τον χαρακτήρα και την λειτουργικότητα του σύγχρονου Διευρωπαϊκού δικτύου, που διασύνδεει απομακρυσμένες Ευρωπαϊκές πόλεις και λιμάνια με βάση το κριτήριο της εδαφικής συνοχής.
Είναι γνωστό ότι το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση, χρηματοδοτεί κατά 50%, το επιπλέον κόστος του ανασχεδιασμού λόγω απρόβλεπτων συνθηκών, στις περιοχές υψίστης περιβαλλοντικής αξίας, όπως είναι ο Καϊάφας, και οι οικισμοί. Στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης λόγω της καθυστέρησης της υλοποίησης του έργου στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα, και στην επικείμενη παράταση της σύμβασης παραχώρησης, μπορεί να ενταχθεί και το επιπρόσθετο κόστος ανασχεδιασμού, όπου λόγω αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΣΤΕ, είναι επιβεβλημένος.
Πράγματι η κατάτμηση του έργου, λειτουργεί ως αντικίνητρο για την χρησιμοποίηση του δικτύου, δεδομένου ότι η κυκλοφορία μετά τον Πύργο έως το καλονερό και την Τσακώνα, θα διενεργείται μέσα από ένα τοπικό επαρχιακό δίκτυο της δεκαετίας του 1960, που διασχίζει προστατευόμενες και κατοικημένες περιοχές, εγείροντας ταυτόχρονα μείζονα ζητήματα ασφάλειας της κυκλοφορίας.
Η ολοκλήρωση του έργου, θα συμβάλλει στην βιώσιμη ανάπτυξη, στην οικονομική συνοχή και σύγκλιση του Ηλείας και της Πελοποννήσου.
Ο Ν. Ηλείας και η Πελοπόννησος έχει ανάγκη από μια γενικότερη οικονομική και κοινωνική ανασυγκρότηση και προς αυτή την κατεύθυνση επιβάλλεται να κινηθούμε υποστηρίζοντας κάθε τέτοια προσπάθεια.