Guest, slideshow-3

Ασφαλέστερο και οικολογικό

γράφει ο Νικόλαος Χρ. Γκίκας

 

Για τους παλαιότερους, από τη ζημιά δεν βγαίνει κέρδος. Το δυστυχές περιστατικό δεν προσφέρεται για κομματική εκμετάλλευση. Στο σπίτι του κρεμασμένου μάλιστα  δεν μιλάνε για σκοινί. Παρότι οι ευθύνες για την απαξία της στατιστικής ζωής του πολίτη είναι διαχρονικές, καθώς ενδιαφέρει όταν υπερφορολογείται, τουλάχιστον είχαμε μια παραίτηση ευθιξίας, χωρίς αφορισμούς περί “δικαιοσύνης ως το κόκκαλο”, “όλα στο φως” και δηθενιές για “περισσότερη δημοκρατία”.

Γιατί στο πρόσφατο παρελθόν, η αχαλίνωτη φιλοδοξία και η απουσία ηθικών αναστολών, έκανε τους επιβήτορες της εξουσίας να αδιαφορούν για την ανθρώπινη ύπαρξη και αξιοπρέπεια. Παρεμπιπτόντως ο κρατικός μηχανισμός στάθηκε στο ύψος του∙ άμεσος, ακριβής και αποτελεσματικός. Το έργο των πυροσβεστών είναι αξιομνημόνευτο. Μαζί τους οι διασώστες και οι υγειονομικοί.

Η Θεσσαλία ευτύχησε να έχει νωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά ατύχησε στον απαξιωτικό εκσυγχρονισμό του. Αποτελούσε πάντοτε το κρατικό αποπαίδι καθώς ούτε οι υπουργοί του δεν τον ήθελαν. Όλοι έκλειναν το μάτι στο αυτοκίνητο, γιατί πίσω από τη μαρέγκα του στοιχίζονταν εργολάβοι, αυτοκινητιστές, συνεργία, πρατηριούχοι, αντιπροσωπίες, κτλ.

Βλέπεις, ο σιδηρόδρομος ξεπερνά τον ορατό πολιτικό χρόνο, δεν τον καβαλάς βγάζοντας λόγο, δεν προσφέρει ψήφους, ούτε αυξάνει την αξία του κάθε γκράβαρου. Το βήμα εξαντλείται στη λεκτική γκιλοτίνα του φαίνεσθαι περί δικαιοσύνης και όχι στο είναι. Η έλλειψη ευθύνης και δη προσωπικής, σε συνδυασμό με την ατιμωρησία έναντι του δημοσίου χώρου και συμφέροντος είναι χαρακτηριστική.

Η εικόνα είναι τραγική και αφορά όλους μας, όχι απλά τους πολιτικούς. Εκ των υστέρων βέβαια εκπλησσόμαστε, αναζητώντας από το κράτος τα προβλεπόμενα. Στον Σ. Σ. Τρικάλων, μια αυτοψία στις υποδομές των ανελκυστήρων αναδεικνύει την υποκρισία και ατιμωρησία ομάδων του πληθυσμού, που εν πολλοίς εκτρέφουμε. Αλλά η Θεσσαλία έχει νέες ανάγκες μετακίνησης, αειφορίας και Logistics. Έχουμε Περιφερειάρχη εξαιρετικό, Αντιπεριφερειάρχες εξαιρετικότερους και εξαιρετικότατο Δήμαρχο. Αντί λοιπόν να μηρυκάζουμε για τις ακριβές θέσεις στάθμευσης, τον αερισμό των βοοειδών που επιτείνουν δήθεν την κλιματική κρίση και τα ακριβά καύσιμα, ας δούμε την πραγματικότητα.

Πρέπει να σχεδιαστεί προαστιακός σύνδεσης των Τρικάλων με τη Λάρισα. Ακόμη καλύτερα Καρδίτσας – Τρικάλων – Λάρισας. Καθημερινά εκατοντάδες συμπολίτες μας μετακινούνται στο μεγάλο αστικό κέντρο της Θεσσαλίας. Τα οφέλη θα ήταν πολλαπλά. Αυτό θα ήταν η αφύπνιση που ο Περιφερειάρχης ευαγγελίζεται, και η νίκη που ο Δήμαρχος Τρικκαίων επιζητά έναντι του ανθρώπινου παράγοντα. Έχουν αποδείξει πως μπορούν. Οι πολίτες της Δ. Θεσσαλίας τους στηρίζουν αμέριστα. Αντιλαμβάνεται κανείς την πρόσφατη θλίψη, το ανθρώπινο λάθος, τις ελλείψεις και αστοχίες. Ωστόσο το τρένο, δίνοντάς του την αξία που του αναλογεί στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται, στην ηπιότερη μάλιστα μορφή του ως προαστιακός, αποτελεί το ασφαλέστερο, οικονομικότερο και οικολογικότερο μεταφορικό μέσο. Η ευκαιρία είναι μπροστά. 

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Νίκος Γκίκας είναι αρθρογράφος στον τοπικό τύπο ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ τις Κυριακές

Ασφαλέστερο και οικολογικό

Πρέπει να σχεδιαστεί προαστιακός σύνδεσης των Τρικάλων με τη Λάρισα

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο