Guest, slideshow-4

Τοπικές κοινωνίες και κλιματική αλλαγή

podilato-samos-xwrio-bicycle

γράφει ο Δημήτρης Κρανιάς.

Η κλιματική αλλαγή από μόνη της ακούγεται ως μεγάλο, απόμακρο από την τοπική κοινωνία και τον πολίτη, ο οποίος κάποια στιγμή θα υποστεί ανεπανόρθωτες και μη αναστρέψιμες ζημιές.

Είναι όμως τα πράγματα έτσι; Και σε αυτό το θέμα, όπως σε πολλά άλλα κυριαρχεί μια υποκρισία, πλήθος αλληλοσυγκρουόμενων πληροφοριών και σύγκρουση συμφερόντων, που δεν αφορούν μόνο μεγάλες απρόσωπες εταιρείες  και κυβερνήσεις αλλά περικλείουν δυνητικά και αυτά των πολιτών.

Το βασικό πρόβλημα, και το πρώτο που παρουσιάστηκε ήταν η υπερθέρμανση του πλανήτη. Αυτό ακουγόταν τρομακτικό και έτσι στη συνέχεια, στον ίδιο «κουβά» μπήκε η ατμοσφαιρική ρύπανση, οι αφύσικες μεταβολές του καιρού, η διαχείριση των σκουπιδιών, η χρήση διάφορων υλικών και όλα αυτά μαζί με άλλα μπήκαν κάτω από την ομπρέλα της κλιματικής αλλαγής. Άρχισαν να δημιουργούνται «κανόνες», αναπτύχθηκε μια νέα οικονομία γύρω από το αντικείμενο συνοδευόμενη από την απαραίτητη γραφειοκρατία και προστέθηκε η αντιμετώπιση του προβλήματος ως ένα επιπλέον βάρος σε διοίκηση και πολίτες.

Το πρόβλημα όντως υπάρχει. Οι συνέπειες είναι καταστροφικές. Είναι βέβαιο ότι χρειάζεται αντιμετώπιση. Οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να είναι ο μοχλός διαχείρισης. Πρώτα απ΄ όλα γιατί είναι πολύ πιο ευέλικτες  από άλλους θεσμούς. Είναι πιο περιορισμένες γεωγραφικά και τα όποια μέτρα είναι πλέον ομοιογενή στην εφαρμογή τους. Ποιοι είναι λοιπόν οι τομείς που οι αυτοδιοικητικές μονάδες, κυρίως οι δήμοι, έχουν τη δυνατότητα να παρέμβουν αποτελεσματικά, πρακτικά και χρήσιμα.

Με δεδομένη την υπαγωγή των πολεοδομιών στους δήμους και σε συνεργασία με τα τοπικά τεχνικά επιμελητήρια μπορεί να καθιερώσει την κατασκευή ενεργειακών αποδοτικών κτιρίων αλλά και τις βελτιώσεις ήδη υπαρχόντων με έμφαση στα παραδοσιακά. Τα βασικά οφέλη είναι δύο. Η αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας και η ελαχιστοποίηση της εκπομπής του διοξειδίου του άνθρακα.

Η δημιουργία λωρίδων ποδηλάτου και πεζών στους υπάρχοντες δρόμους. Η δημιουργία δικτύου τοπικής συγκοινωνίας με χαμηλή παραγωγή ρύπων που θα συνδέεται με χώρους στάθμευσης και θα περιορίζει τη χρήση του αυτοκινήτου.

Καινούρια μικρά πάρκα και κήποι, που προστατεύουν τη βιοποικιλότητα της κάθε περιοχής. Η υιοθέτηση της συντήρησής τους από μικρές τοπικές επιχειρήσεις της περιοχής στηρίζει μια βιώσιμη ανάπτυξη και εμπλέκει ενεργά τους πολίτες της τοπικής κοινωνίας.

Η ανακατεύθυνση της λειτουργίας των υπηρεσιών των δήμων, επάνω σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και υλικά θα δημιουργήσει κίνητρα για ενίσχυση της εικόνας της πόλης σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα ο τουριστικός.

Οι πόλεις του αύριο πρέπει να είναι βιώσιμες για τους δημότες και τους επισκέπτες μα πολύ περισσότερο να εμπνέουν τους αυριανούς πολίτες.

 

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε και στο newsdesk.gr

 

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Δημήτρης Κρανιάς είναι μέλος της Π​ολιτικής Ε​πιτροπής της ​Νέας Δημοκρατίας

Τοπικές κοινωνίες και κλιματική αλλαγή

γράφει ο Δημήτρης Κρανιάς. Η κλιματική αλλαγή από μόνη της ακούγεται ως μεγάλο, απόμακρο από την τοπική κοινωνία και τον

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο