Guest

Απαιτείται αλλαγή του μοντέλου της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής

Η κοινωνική πολιτική του 21ου αιώνα, πρέπει να έχει έναν πιο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα με βασικούς άξονες την καλυτέρευση των συνθηκών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.

Εκείνο που πρέπει να την διαφοροποιεί από το παλαιό μοντέλο, είναι ότι δεν πρέπει να στηρίζεται στις επιδοτήσεις, μέσω των επιδομάτων, των αποζημιώσεων και των συντάξεων, αλλά να προχωρά στην παροχή βοήθειας και στήριξης, έτσι ώστε να μπορέσουν να ξεπεραστούν τα διάφορα εμπόδια, τόσο σε επίπεδο εργασίας, όσο και σε επίπεδο κοινωνικής συμμετοχής, συνεργασίας, δικτύωσης και ανάπτυξης. Το νέο μοντέλο της κοινωνικής πολιτικής, θα πρέπει επίσης να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πρόληψη των διαφόρων δυσκολιών και όχι μόνο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, όταν αυτά πια έχουν δημιουργηθεί.

Το βασικό μήνυμα αναφορικά με την ασκούμενη κοινωνική πολιτική είναι ότι η κοινωνική προστασία, πρέπει να συμβαδίζει και να ενσωματώνει τις αλλαγές για να μπορεί να μετασχηματιστεί, προκειμένου να ανταποκρίνεται πιο αποτελεσματικά και πιο ικανοποιητικά στις συνεχώς αυξανόμενες σύγχρονες ανάγκες.

Το μόνο σίγουρο είναι πως η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, έχει δημιουργήσει νέες κοινωνικές διαφοροποιήσεις, ενώ η δημοσιονομική κρίση και οι περικοπές στον κρατικό προϋπολογισμό, περιορίζουν τα περιθώρια του κράτους πρόνοιας, το οποίο γίνεται πλέον αντικείμενο ανταγωνισμού, κοινωνικών ομάδων για εξασφάλιση κεκτημένων υπηρεσιών που απειλούνται με υποβάθμιση.

Για το λόγο αυτό, ενόψει των νέων κοινωνικών κινδύνων και αναγκών των χρηματοδοτικών ελλειμμάτων, αλλά και της μειωμένης αποτελεσματικότητας των κατακερματισμένων κοινωνικών υπηρεσιών, είναι απαραίτητη η σταδιακή απομάκρυνση από το παραδοσιακό συγκεντρωτικό ιεραρχικά διαρθρωμένο μοντέλο οργάνωσης της κοινωνικής διοίκησης και η υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου με ενεργό κοινωνικό ρόλο για την τοπική αυτοδιοίκηση.

Οι πρωτοβάθμιοι και δευτεροβάθμιοι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι έτοιμοι και μπορούν να αναλάβουν τόσο την απογραφή της προσφοράς και της ζήτησης στον κοινωνικό τομέα, όσο και την παροχή προσωπικών κοινωνικών υπηρεσιών, διασφαλίζοντας τα αναγκαία δεδομένα για τον σχεδιασμό και διασυνδέοντας ταυτόχρονα τις επιμέρους δομές.

Άλλωστε σε αυτό το σημαντικό ρόλο οι Δήμοι και οι Περιφέρεις έχουν ήδη αποδείξει ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν πλήρως, καθώς σε όλη την περίοδο της κρίσης στάθηκαν δίπλα και αλληλέγγυα απέναντι στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.



Για περισσότερα άρθρα από την Φωτεινή Βρύνα πατήστε εδώ!


Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο
  • Γεννήθηκα στον Πύργο Ηλείας και αποφοίτησα από το Λύκειο Πύργου. Είμαι πτυχιούχος του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Αθηνών. Κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου Ανθρωπιστικών Σπουδών (Master) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Είμαι παντρεμένη και μητέρα δύο κοριτσιών.

  • Περιφερειακή Σύμβουλος Περιφέρειας Αττικής 2014-2019

  • http://www.fvryna.gr/


  • Υποψήφια Βουλευτής Νέας Δημοκρατίας Β’ Αθήνας στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015.

  • Επικεφαλής Γραφείου Ισότητας Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, 2015

  • 2014 Αντιπρόεδρος του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτησιογόνων Ουσιών Δήμου Κηφισιάς-ΟΚΑΝΑ  «ΠΡΟΝΟΗ»

  • Μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, 2004 έως σήμερα.

  • Αναπληρωτής Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων Νέας Δημοκρατίας 2013-2016

  • Μέλος Επιστημονικής Επιτροπής «ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΗΣ» ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ Οργάνωσης Γυναικών, 2013 – σήμερα

  • Πρόεδρος παραρτήματος «ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΗΣ» Χαλανδρίου – Αγ. Παρασκευής

  • Γραμματέας Παρατηρητηρίου Οικογενειακού Προϋπολογισμού Νέας Δημοκρατίας, 2012-2013

  • Υπεύθυνη Τομέα Καταναλωτικών Οργανώσεων Νέας Δημοκρατίας, 2010-2012

  • Διευθύντρια Γραφείου Υφυπουργού Ανάπτυξης 2007-2009.

  • Γενική Γραμματέας ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα Ν. Ηλείας, 1998.

  • Πρόεδρος της ΔΑΚΕ Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας 1998.

  • Γενική Γραμματέας ΕΛΜΕ Ν. Ηλείας 1998.

  • Συμμετείχα στο Παγκόσμιο Συνέδριο της UNESCO 1997, ως Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

  • Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Α΄ Πανελληνίου Συνεδρίου Γυναικών της ΑΔΕΔΥ, 1990.

  • Οργανωτικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Υπουργείου Υγείας Πρόνοιας 1990 και εκπρόσωπος Γυναικών της Ομοσπονδίας στην ΑΔΕΔΥ 1990.

  • Γενική Γραμματέας Πανελληνίου Συλλόγου Κρατικών Παιδικών Σταθμών 1990.

  • Διετέλεσα εκπρόσωπος του Δ.Σ. Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών στην ΕΦΕΕ.

Απαιτείται αλλαγή του μοντέλου της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής

γράφει η Φωτεινή Βρύνα.

Το βαθύτερο νόημα και η έκφραση της κοινωνικής πολιτικής, αλλά και του κοινωνικού κράτους, πρέπει να εκφράζεται με την εκδήλωση αλληλεγγύης προς τους αδύναμους, τους άπορους, τους ανέργους και γενικότερα προς εκείνες τις ομάδες που δυσκολεύονται να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο