Guest, slideshow-3

Στρατηγική για να γίνουν γνωστά τα νησιά του Αργοσαρωνικού στους επισκέπτες της Αθήνας

γράφει ο Κωνσταντίνος Μαργαρίτης.

 

Η καθημερινότητα έχει γίνει πάρα πολύ απαιτητική και οι πολίτες με δυσκολία καταφέρνουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

 

Ο τουρισμός και κυρίως η ανάπτυξη όλων των μορφών του, ας είναι το βασικό μέλημα της κυβέρνησης.

 

Υπάρχουν προοπτικές, απαιτούνται φιλόδοξες στρατηγικές και προώθηση του «brand name» της πατρίδας μας σε όλο το κόσμο.

 

Οι έρευνες δείχνουν ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και να ξεπεράσουμε τα επίπεδα του 2019. Οι εποχές αλλάζουν και οι τουρίστες απαιτούν ποιότητα, συνέπεια και πιστή τήρηση των συμφωνηθέντων.

 

Ανθεκτική η Αθήνα – Ισχυρό «brand» και υγειονομική ασφάλεια οι βασικοί λόγοι ταξιδιού στην ελληνική πρωτεύουσα.  Η πρόθεση για ταξίδι όχι μόνο υπήρξε αναλλοίωτη, αλλά και ενδυναμώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ισχυρά τα μηνύματα από τα στοιχεία «απόδοσης» των ξενοδοχείων της Αθήνας τα δύο έτη της πανδημίας Οι επισκέπτες της Αθήνας την επιλέγουν συνειδητά και την συστήνουν ανεπιφύλακτα, παρά την ταλαιπωρία που προκαλούν οι συνθήκες πανδημίας και τα μέτρα covid-19, όπως προκύπτει από την 17η ετήσια Έρευνα «Περί Ικανοποίησης Ξενοδοχείων και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2021.»

 

Η φετινή έρευνα σε ότι αφορά το ένα τμήμα της (ικανοποίηση επισκεπτών), αποτελεί για πρώτη φορά προϊόν συνέργειας με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Δύο διαφορετικές έρευνες που διεξάγονται επί σειρά ετών από πλευράς των δύο φορέων, συναντήθηκαν σε ένα κοινό ερωτηματολόγιο. Συνδυάζοντας τα σημεία επαφής αλλά και τα σημεία κοινού ενδιαφέροντος, στράφηκαν προς τον επισκέπτη της Αθήνας που αναχωρεί – σκιαγραφώντας το προφίλ του και αναλύοντας την εμπειρία του.

 

Τα κοινά συμπεράσματα παρουσιάσθηκαν από τους επικεφαλής της έρευνας κ. Stefan Merkenhof, Managing Consultant GBR Consulting και κα Μαριπόλα  Κώτση, προϊσταμένη έρευνας αγοράς ΔΑΑ κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε  στο ξενοδοχείο  «Airotel Stratos Vassilikos», παρουσία κλαδικών φορέων.

 

Τα στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις των επισκεπτών, μαζί με τα φετινά στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και απολύτως απαραίτητα για την αποτίμηση της πραγματικής εικόνας του προορισμού εν μέσω της πανδημίας και την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων για τις δυνατότητες αλλά και τα προβλήματά του.

 

 Όπως επεσήμανε ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Γιάννης Παράσχης, είναι ιδιαίτερα θετικό στοιχείο το γεγονός ότι ο «προορισμός Αθήνα», όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της κοινής μας έρευνας με την ΕΞΑΑΑ, διατηρεί την ανθεκτικότητα και την ελκυστικότητα. Μέσα από τη συντονισμένη προσπάθεια και την ενιαία στρατηγική όλων των φορέων του τουρισμού, βασικός στόχος μας είναι να αναδείξουμε και πάλι την πόλη μας ως έναν από τους κορυφαίους «city break» προορισμούς, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.»

 

 Η κα Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ ΔΑΑ από τη πλευρά της τόνισε: «Η διαμόρφωση συνεργειών και συνεργασιών για την προβολή και την προώθηση του «προορισμού Αθήνα» αποτελεί, εδώ και χρόνια, στρατηγική προτεραιότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

 

Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού κα  Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τόσο την διοίκηση, όσο και την ερευνητική ομάδα, για την άψογη συνεργασία μας, η οποία για άλλη μια φορά αποδεικνύει την μεγάλη αξία και σπουδαιότητα που έχουν -ειδικά στον τουρισμό και ειδικά στον τουρισμό της Αθήνας– οι συνέργειες. Τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, προήλθαν από τη σύνθεση όχι μόνο των ερωτηματολογίων δυο αυτόνομων ερευνών, αλλά και ιδεών, δεδομένων, δυνατοτήτων, προβληματισμών αλλά και κοινών στόχων.

 

 

Ο Γενικός Γραμματέας της ΕΞΑΑΑ κ. Ευγένιος Βασιλικός, επεσήμανε πως «όλα καταδεικνύουν την ανάγκη για ειλικρινή στο εξής πολιτική πρόθεση, για στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί, για στόχους κοινούς μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα σχετικά με το ποια τουριστική Αθήνα επιθυμούμε για το μέλλον. Απαιτείται σχεδιασμός -κυρίως- ακόμη και του χάρτη της δυναμικότητας της πόλης, αλλά και των υπηρεσιών που η Αθήνα οφείλει να προσφέρει στους επισκέπτες της.

 

 

Η ικανοποίηση των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων συνεχίζει να αποτιμάται υψηλά με βαθμολογία 8,7, και η σχέση ποιότητας/τιμής στο επίπεδο 8,5 στα 10. Οι δαπάνες των επισκεπτών ξενοδοχείων στην πόλη παρέμειναν αξιοσημείωτα σταθερές στα 115 ευρώ  ανά άτομο/ημέρα, αν και ο συνδυασμός των κατηγοριών δαπανών άλλαξε με λιγότερες δαπάνες στα αξιοθέατα, ψυχαγωγία και FB, αλλά περισσότερο για τοπικές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ταξί και άλλων δαπανών που περιλαμβάνουν τα τεστ  Covid-19.

 

Η έρευνα δείχνει ότι το 47% όσων δεν επισκέφτηκαν το παραλιακό μέτωπο, δεν το γνωρίζουν, ενώ 6 στους 10 επισκέπτες δεν γνωρίζουν το νησί της Αίγινας και ακόμη περισσότεροι δεν γνωρίζουν τα άλλα νησιά του Αργοσαρωνικού. Αυτές οι παραλίες και τα νησιά της Αττικής αποτελούν μια τεράστια ευκαιρία για την ενίσχυση της εμπειρίας και την αύξηση της διάρκειας διαμονής και κατ’ επέκταση των δαπανών, ενώ πολλά έργα υποδομής που βρίσκονται υπό κατασκευή θα βελτιώσουν περαιτέρω την ανταγωνιστική θέση της Αθήνας.

 

Καλείται η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, ο Δήμος Αθηναίων και η Περιφέρεια Αττικής να αξιοποιήσουν τα στοιχεία της έρευνας και να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων. Τα νησιά του Αργοσαρωνικού, εφόσον γίνουν γνωστά, θα αποτελέσουν ένα επιπλέον κίνητρο για τους επισκέπτες!

 

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Κωνσταντίνος Μαργαρίτης είναι δημοσιογράφος.

Στρατηγική για να γίνουν γνωστά τα νησιά του Αργοσαρωνικού στους επισκέπτες της Αθήνας

γράφει ο Κωνσταντίνος Μαργαρίτης.   Η καθημερινότητα έχει γίνει πάρα πολύ απαιτητική και οι πολίτες με δυσκολία καταφέρνουν να ανταποκριθούν

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο