Guest, slideshow-4

Υπόθεση βιασμού στο Ίλιον: Η ευθύνη της πολιτείας

γράφει ο Γ. Κοντογιάννης

 

Η υπόθεση του βιασμού του ανηλίκου στο Ίλιον από, επίσης ανήλικους συμμαθητές του, λαμβάνει κάθε μέρα, όλο και πιο τραγικές διαστάσεις.

Η πράξη από μόνη της, σε κάθε υγιή ψυχικά άνθρωπο, βγάζει μια απέχθεια. Ωστόσο οι λεπτομέρειές της, στην κυριολεξία, σοκάρουν.

Διαβάσαμε ότι οι θύτες βιντεοσκοπούσαν τις αποτρόπαιες πράξεις τους και τις ανέβαζαν στο διαδίκτυο. Τη διαδικασία παρακολουθούσαν δε, και ορισμένες κοπέλες, συμμαθήτριές τους, χωρίς να υπάρχει καμία αντίδραση από μέρους τους. Τελευταίο αποκρουστικό στοιχείο, το γεγονός ότι οι βιαστές ηχογραφούσαν τις σπαρακτικές κραυγές του θύματός τους γιατί, όπως είπαν, ήθελαν να εμπλουτίσουν κάποιο κομμάτι τραπ μουσικής που ήθελαν να συνθέσουν.

Και όλα αυτά διανθίζονται από την απίστευτη αρχική δήλωση των θυτών «σιγά… τι κάναμε;»!!! Αλλά και τη δήλωση ενός εκ των βιαστών στον Ανακριτή ότι «δεν ήξερα ότι αυτό που κάναμε ήταν πορνογραφία».

Όλα, λοιπόν, ξεκινούν από αυτήν την αντίληψη. Είναι εμφανές ότι οι βιαστές δεν έχουν επίγνωση των πράξεών τους, άρα και όσα ακολουθούσαν τον βιασμό του συμμαθητή τους, έμοιαζε στα μάτια τους ως φυσικό επακόλουθο.

Είναι προφανές ότι στη λογική αυτών των παιδιών, κανείς τους δεν ξεπέρασε τα όρια, γιατί δεν γνώριζαν πού βρίσκονταν τα όρια. Δεν θέλει να παρουσιάσει κανείς και τους θύτες ως θύματα. Όμως όταν κάποια παιδιά στα 15 τους χρόνια δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το καλό από το κακό, γιατί δεν ξέρουν τα μεταξύ τους όρια, τότε αυτά τα άτομα μεγαλώνοντας σε τι θα εξελιχθούν;  Και πόσο εύκολο είναι να αντιληφθούν τα όρια μέσα σε ένα αναμορφωτήριο ή σε μια φυλακή;

Σίγουρα η μεγάλη ευθύνη για όλα αυτά βρίσκεται στην οικογένεια κάθε παιδιού. Τα ρεπορτάζ συναδέλφων θα έπρεπε να επικεντρωθούν στο σημείο αυτό. Να δούμε ποιοι γονείς τα ανέθρεψαν ( δεν ζητάμε να δοθούν τα ονόματά τους αλλά να γίνουν γνωστές οι προσωπικότητες του καθενός εξ αυτών) και υπό ποιες συνθήκες μεγάλωσαν τα συγκεκριμένα παιδιά. Γιατί όλο και περισσότερο αναπτύσσεται η αμερικανική πρακτική κάποιοι να φέρνουν τον κόσμο παιδιά και στη συνέχεια να τα εγκαταλείπουν στην τύχη τους, χωρίς καμία προσπάθεια για τη σωστή διαπαιδαγώγησή τους.

Εδώ, όμως, υπεισέρχεται το χρέος της πολιτείας. Αν θέλουμε να μιλάμε για κράτος πρόνοιας πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό δεν περιορίζεται μόνο στην καταβολή επιδομάτων στους μη έχοντες. Ένα πραγματικό κράτος πρόνοιας δρα και προληπτικά. Φροντίζει οι υπηρεσίες του να επιβλέπουν πώς μεγαλώνουν τα παιδιά που ζουν στην επικράτειά του. Αν τους παρέχεται σωστή τροφή και περίθαλψη, επαρκής παιδεία και εκπαίδευση, αν γενικώς ανατρέφονται σε συνθήκες από τις οποίες θα προκύψουν σωστοί πολίτες με γνώση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους. Αν γνωρίζουν τον απλό κανόνα ότι τα δικά τους δικαιώματα σταματούν εκεί που θίγονται τα δικαιώματα του συνανθρώπου τους. Ότι δεν πρέπει να κάνεις σε κάποιον άλλον αυτό που δεν θες να κάνουν σε εσένα.

Δυστυχώς, αυτούς τους απλούς κανόνες με βάση τους οποίους έχει καταφέρει να επιβιώσει η κοινωνία χιλιάδες χρόνια, φαίνεται ότι τα συγκεκριμένα παιδιά τους αγνοούσαν. Δεν τους έμαθαν ούτε στα σπίτια τους από τους ανεύθυνους γονείς τους, αλλά δεν τους έμαθαν ούτε από τους δασκάλους τους, οι οποίοι πλέον δεν είναι Δάσκαλοι με την έννοια που βιώσαμε οι παλιότεροι, αλλά απλοί δημόσιοι υπάλληλοι, με την έννοια που διαμορφώθηκε από την κομματοκρατία της δεκαετίας του ’80 και η οποία βασανίζει επί δεκαετίες την ελληνική κοινωνία.

Πρέπει λοιπόν το ελληνικό κράτος να αναθεωρήσει πολλά στην αντίληψή του. Να ενδυναμώσει δομές και υπηρεσίες που μέχρι χθες θεωρούσαμε… «πολυτέλεια». Να επανέλθει ο έλεγχος της πρόνοιας στα νοικοκυριά, για το πώς μεγαλώνουν τα παιδιά μας. Να μπουν ψυχολόγοι σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια. Να κάνουν τακτικές επισκέψεις στα σχολεία. Να συζητούν με παιδιά που δείχνουν παραβατικές τάσεις. Να τους εξηγούν τι είναι καλό και τι είναι κακό. Να τους εξηγούν σε τι διαφέρει ο άνθρωπος από τα ζώα. 

Να προλάβουν, να μη ξαναζήσουμε φαινόμενα, σαν αυτά με τα οποία ασχολείται τις τελευταίες ημέρες η ελληνική κοινωνία. Φαινόμενα ντροπής που καταστρέφουν ζωές. Και των θυμάτων και των θυτών.

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Πρώην Βουλευτής Ηλείας, πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας

Γεννήθηκε στο Βαρθολομιό Ηλείας το 1962. Έγγαμος με τη Σοφία Χίντζιου και πατέρας δύο αγοριών.

Επάγγελμα:
Δημοσιογράφος.


Κοινοβουλευτικές δραστηριότητες

Εξελέγη βουλευτής του Νομού Ηλείας με τη Ν.Δ. για πρώτη φορά το Μάρτιο του 2004 και επανεξελέγη το 2007, το 2009 και το 2012. Από τον Ιανουάριο έως το Οκτώβριο του 2009 διετέλεσε Υφυπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Από το 2004 έως το 2007 μετείχε ως Γραμματέας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και ως Μέλος στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών. Τον Οκτώβριο του 2007 εξελέγη Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας. Από το  2007 έως και τον Ιανουάριο του 2008 μετείχε ως Μέλος στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και στην  Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος και Ειδική Επιτροπή Περιφερειών. Το 2009 και μετά μετέχει στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων.


Πολιτικές - κοινωνικές δραστηριότητες

Διετέλεσε πολιτικός συντάκτης στην ΕΡΤ και στις εφημερίδες Απογευματινή, Ελεύθερος (1998-1993) και Εστία (1984). Αρχισυντάκτης στην Απογευματινή της Κυριακής (1999-2002). Αρθρογράφος στις εφημερίδες του Πύργου Πατρίς και Πρώτη (2002). Συνεργάτης στην εφημερίδα Εξπρές, μηνιαία περιοδικά και σε επαρχιακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς καθώς και στην εκδιδόμενη από το κόμμα της Ν.Δ. εβδομαδιαία εφημερίδα Νέα Πορεία (1980-1981). Από το 1980 συνεργάτης του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. και εκ των επιτελικών στελεχών του από το Μάρτιο του 1997.

Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΗΣΑΠ (1989).

Εκ των συγγραφέων της σειράς βιβλίων «Ελλήνων Χρόνος» και «Ελληνισμός και Ορθοδοξία». Έχει γράψει επίσης το βιβλίο «Η Ηλεία στην Ελλάδα της Ευρώπης και της Aνάπτυξης».

Μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ), της Ένωσης Κωνσταντινοπολιτών Ηλιούπολης και του Ομίλου «Πολιτεία Ήλιδας Ολυμπίας».

Ενεργό στέλεχος της ΟΝΝΕΔ από το 1976 και στέλεχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ του Οικονομικού της Νομικής (1983-1988).

Υπόθεση βιασμού στο Ίλιον: Η ευθύνη της πολιτείας

Η υπόθεση του βιασμού του ανηλίκου στο Ίλιον από, επίσης ανήλικους συμμαθητές του, λαμβάνει κάθε μέρα, όλο και πιο τραγικές διαστάσεις

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο