Guest

Το ΑΣΕΠ δεν είναι θεραπαινίδα της κυβέρνησης

 

Ένα προνομιακό πεδίο στο οποίο η κυβέρνηση δοκιμάζει τις τεχνικές της είναι εκείνο της καθαριότητας. Μετά την απεργία των συμβασιούχων των Δήμων στην καθαριότητα, η κυβέρνηση τους υποσχέθηκε την μετατροπή των συμβάσεών τους σε μόνιμες, νομοθετώντας μια διάταξη-έκτρωμα. Ενώ είχε υποσχεθεί ότι θα τους μονιμοποιούσε όλους, εν τέλει, πριμοδότησε τις μισές από τις 8.166 θέσεις που προκήρυξε, προκειμένου να μπορέσει να προσλάβει κι άλλους καινούργιους, διευρύνοντας το πεδίο των δυνητικών ψηφοφόρων της. Οι υπουργοί εσωτερικών και διοικητικής ανασυγκρότησης είχαν, προηγουμένως, φροντίσει ώστε το κόστος των προσλήψεων που οι ίδιοι αποφασίζουν, να το πληρώσουν οι Δήμοι! Πως; Υποχρεώνοντάς τους να καταβάλλουν την μισθοδοσία των υπαλλήλων μέσα από τα τέλη καθαριότητας τα οποία είναι ανταποδοτικά και συνεπώς, δεν βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά τον προϋπολογισμό των Δήμων.

Όταν συζητήθηκε η διάταξη στη Βουλή, η αντιπολίτευση διαμαρτυρήθηκε εντόνως, προβάλλοντας την αντισυνταγματικότητά της. Η κυβέρνηση, παρ’ όλον ότι δεν βρήκε έναν ισχυρό λόγο για να μας πείσει ότι η αρχή της ισότητας δεν παραβιάζεται όταν άνθρωποι με τα ίδια προσόντα για τις ίδιες θέσεις μοριοδοτούνται α λα καρτ, ψήφισε εν χορώ την ρύθμιση.

Το ΑΣΕΠ στο οποίο περιήλθε η «καυτή πατάτα» να οργανώσει έναν διαγωνισμό βάσει μιας, ουσιαστικά, αντισυνταγματικής ρύθμισης, άρχισε να γίνεται δέκτης διαμαρτυριών των εργαζομένων στην καθαριότητα που ζητούσαν την επέκταση της ρύθμισης σε όλους. Κι εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Το ΑΣΕΠ αντί να εφαρμόσει την διάταξη ως είχε, προχώρησε σε ερμηνεία της, διευρύνοντας το πεδίο εφαρμογής της «ειδικής εμπειρίας» που προβλεπόταν για τους μισούς και στους άλλους μισούς!

Το ΦΕΚ της αρχικής προκήρυξης 3Κ/2018 τροποποιήθκε εν ριπή οφθαλμού, κάποιοι κομματικοί εκπρόσωποι παραιτήθηκαν κι έτσι βρισκόμαστε μπροστά σε έναν νέο τοπίο. Για πρώτη φορά, το ΑΣΕΠ λειτουργεί ως διορθωτής σφαλμάτων και παραλείψεων του νομοθέτη! Η θεσμική αναπηρία του ελληνικού πολιτικο-διοικητικού συστήματος να μπορεί μονον η Βουλή να κηρύξει ως αντισυνταγματική μια ρύθμιση που η ίδια ψηφίζει, προφανώς, δεν θεραπεύεται από μια ανεξάρτητη Αρχή.

Ελπίζω ότι το ΑΣΕΠ δεν θα υποπέσει, ξανά, σε τέτοιο ολίσθημα. Τα μέλη του πρέπει να προστατεύσουν τη νομιμότητα και το κύρος της Αρχής, αντιτιθέμενα στους χειρισμούς των πονηρών πολιτευτών της κυβέρνησης.


Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Πρ. Βουλευτής Επικρατείας με Το Ποτάμι και γραμματέας της κοινοβουλευτικής του ομάδας.

 

http://www.inerp.gr


Είμαι νομικός (Πανεπιστήμιο Αθηνών), με διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία του Δικαίου (Πανεπιστήμιο Bielefeld, Γερμανία). Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το διοικητικό/ρυθμιστικό φαινόμενο ήταν στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στην οποία παραμένω έχοντας διδάξει για περισσότερα από 20 έτη Δημόσια Πολιτική και Ρυθμιστική Διακυβέρνηση. Ακολούθως εργάσθηκα, για δύο δεκαετίες, ως ειδικός επιστήμων στο Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως. Στα χρόνια αυτά προσπάθησα ιδιαίτερα για την ανατροπή των αρνητικών στερεοτύπων για την ελληνική διοίκηση μέσα από την προώθηση των διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Τα ΚΕΠ αποτελούν την πιο γνωστή απ’ αυτές. Από το 2007 και μετά, έχω την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Παράλληλα με τις δραστηριότητές μου στην Ελλάδα, είχα έντονη δραστηριότητα ως σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων και διοικήσεων (22) καθώς και διεθνών οργανισμών (5) επί θεμάτων διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Έχω εκδώσει 5 βιβλία και έχω δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Μελέτες μου έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (μεταξύ άλλων, στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, αραβικά, και κινεζικά). Έχω βραβευτεί δύο φορές από την Αμερικανική Εταιρία Διοικητικής Επιστήμης. Η πρώτη φορά ήταν το 2003, με το βραβείο «Peter Boorsma» από την Southeastern Conference της ΑSPA και η δεύτερη το 2012 στο Las Vegas όπου μου απονεμήθηκε το "International Public Sector Award" της ASPA.

Το ΑΣΕΠ δεν είναι θεραπαινίδα της κυβέρνησης

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχουν δώσει απτά δείγματα γραφής του τρόπου που αντιλαμβάνονται την αξιοκρατία και την εύρυθμη λειτουργία του δημοσίου. Έχοντας απογειώσει τις χειρότερες πελατειακές πρακτικές, διορίζουν παντού κομματικούς φίλους, εγκάθετους και τρολ. Χωρίς αιδώ, χωρίς αισχύνη, με απόλυτη περιφρόνηση όχι μόνο στην ισότητα και την αξιοκρατία αλλά και στον κρατικό προϋπολογισμό. Έχοντας κατακτήσει την τεχνογνωσία των κομματικών προσλήψεων κινούνται, ωστόσο, ευφυέστερα των προκατόχων τους, αφού αποφεύγουν, εντέχνως, τους σκοπέλους της νομιμότητας και της δημοσιονομικής επιβάρυνσης. Την παράκαμψη της νομιμότητας την επιτυγχάνουν, έχοντας έναν πειθήνιο όρχο 153 μουτζαχεντίν-βουλευτών, οι οποίοι δεν διστάζουν να ψηφίζουν ως συνταγματικές, ακόμη και προφανώς αντισυνταγματικές διατάξεις. Την δημοσιονομική επιβάρυνση την παρακάμπτουν μέσω έωλων κατασκευών με τις οποίες μεταφέρουν το βάρος των ρουσφετιών τους από τον κρατικό προϋπολογισμό στους προϋπολογισμούς των άλλων.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο