Guest

Σαββατόβραδο στην Αθήνα

Σαββατόβραδο στην Αθήνα προχτές. Δεκεμβρίου 7. Στην Αθήνα του σήμερα. Μέσα από τα τρία τηλεοπτικά κανάλια που μου προσφέρει η συνδρομή μου παρακολουθούσα τα όσα συνέβαιναν εκεί για τα έξη χρόνια από τον θάνατο του νεαρού Αλέξη Γρηγορόπουλου. Η αναρχία σε όλο της το μεγαλείο. Ένα έξαλλο πλήθος κουκουλοφόρων που είχαν μετατρέψει την εκδήλωση διαμαρτυρίας σε επιθέσεις καταστροφών, εμπρησμών και λεηλασίας. Οι βόμβες μολότοφ σε πρωταγωνιστικό ρόλο, έδειχναν την εξέλιξη την οποία παρουσιάζουν. Μολότοφ εκρηκτικές αλλά και εμπρηστικές. Και οι φωτιές να κατακαίνε τα πάντα. Όλα όσα γίνονταν κάθε άλλο παρά σε έπειθαν ότι αυτό το πλήθος των κουκουλοφόρων διαμαρτύρονταν για τον άδικο πυροβολισμό του μικρού Γρηγορόπουλου. Ένας που ηθικά διαμαρτύρεται δεν λεηλατεί καταστήματα, δεν καίει σπίτια, δεν χτυπάει τους συναθρώπους του.

Στ΄αλήθεια ο πυροβολισμός του νεαρού Γρηγορόπουλου από τον αστυνομικό ήταν ένα έγκλημα. Μεγάλη η ευθύνη του., Όμως ακόμη μεγαλύτερη η ευθύνη των γονέων. Των γονέων που επέτρεψαν στον γιό τους την παρουσία του σ΄αυτές τις εκδηλώσεις ή δεν γνώριζαν που είναι το παιδί τους. Και η ευθύνη αυτή βαρύνει όλους αυτούς τους ανήλικους που με την κάλυψη της κουκούλας συμμετέχουν σε αυτές τις ταραχές αλλά βαρύνει και τους γονείς τους η ίδια ευθύνη.

Όλα αυτά τα γεγονότα που συνέβησαν προχτές στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, είναι γεγονός ότι φορτώνουν με ευθύνες την κυβέρνηση και οπωσδήποτε μειώνουν το κύρος της και την ικανότητά της. Κι΄είναι επόμενο να ωφελούν πολιτικά κάποιο άλλο κόμμα. Στα Εξάρχεια βρέθηκε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μαρία Μπόλαρη να ενδιαφέρεται για κάποιον που είχαν συλλάβει. Στην ΓΑΔΑ βρέθηκαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να υποστηρίζουν κάποιους που είχαν συλληφθεί. Μήπως το άλλο κόμμα που κρύβεται κάτω από τις κουκούλες έχει κάποιο όνομα;

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Γεννήκηκα στην Πάτρα και μεγάλωσα στην Κέρκυρα και όλα τα Εφτάνησα.</p

Πρώτη μου εμφάνιση συνεργασία με παιδικά περιοδικά στα νεανικά μου χρόνια.

Ένα μαθητικό γεγονός με έφερε στο χώρο της δημοσιογραφίας όπου την υπηρέτησα για 45 χρόνια. Το 1969 βρέθηκα στις ΗΠΑ. Εργάστηκα στην ημερήσια ΠΡΩΙΝΗ, στα περιοδικά GREEK - AMERICAN REVIEW και ESTIATOR ως αρχισυντάκτης και συνεργάστηκα με τις εφημερίδες "Παροικιακός Λόγος" του Σικάγου, "Hellenic American News της Πενσυλβάνια, "Πατρίδες" του Καναδά και για αρκετά χρόνια ήμουν ανταποκριτής της "Αλήθειας" Χίου.

Επίσης για μια 10/ετία 1950 - 60 εργάστηκα και στον ελληνικό κινηματογράφο σαν σκηνοθέτης και σεναριογράφος.

Έχω συγγράψει και εκδόσει τέσσερα βιβλία. "Οι Άγκυρες", "Στα χρόνια της Δόξας", "Η Γειτονιά του Κάστρου" και "Οι Αντίθετοι".

Σαββατόβραδο στην Αθήνα

του Διονύση Κονταρίνη.

Πάνε πάνω από σαρανταπέντε χρόνια που βρίσκομαι μόνιμα στην ξενητιά. Άφησα την πατρίδα μου τότε, που μετά από έναν πόλεμο, μια Κατοχή και έναν Εμφύλιο δεν μπορούσε να θρέψει τα παιδιά της. Άφησα μια πατρίδα πανέμορφη, ήρεμη, ειρηνική. Ήταν τότε που κοιμόμαστε στις αυλές μας και στις ταράτσες μας χωρίς να φοβόμαστε μήπως κάποιος έλθει τη νύχτα και σταματήσει τη ζωή μας. Ήταν τότε που αφήναμε ανοιχτά τα σπίτια μας και κανείς δεν έμπαινε μέσα. Ήταν τότε που δεν φοβόμαστε να ζούμε. Υπήρχαν κι΄εκείνη την εποχή οι διαδηλώσεις και οι εργατικές απεργίες. Υπήρχαν και τότε οι διάφορες κινητοποιήσεις. Γέμιζαν οι δρόμοι από ανθρώπους που φώναζαν για κάποιο δίκιο που τους στερούσαν. Υπήρχαν και τα πανώ που έγραφαν για ψωμί, για γράμματα, για δικαιώματα.Όμως οι δρόμοι δεν βάφονταν με αίμα. Ήταν τότε που οι άνθρωποι πίστευαν ότι διαδήλωση σημαίνει να φωνάξω για το δίκιο μου κι΄όχι να λεηλατήσω καταστήματα. Πιστεύαμε τότε ότι έπρεπε να κάνουμε τους συνανθρώπους μας να μας καταλάβουν και όχι να τους κάψουμε ζωντανούς. Ήταν τότε που πιστεύαμε ότι διαδήλωση δεν θα πει να σπάμε πεζοδρόμια για να πετάξουμε στους αστυνομικούς τα κομμάτια, που αν το σκεφτεί κανείς, στοιχίζουν δέκα ευρώ το ένα και ο φορολογούμενος Έλληνας θα τα πληρώσει. Ήταν τότε που οι βόμβες μολότοφ δεν είχαν ακόμη εφευρεθεί. Ήταν τότε, που παιδιά των δεκαπέντε χρόνων εμείς, γνωρίζαμε ότι δεν είχαμε θέση σ΄αυτές τις κινητοποιήσεις. Άλλωστε οι γονείς τότε είχαν κάποια σχέση με τα παιδιά τους. Ήταν τότε που την κουκούλα τη χρησιμοποιούσαμε για το κρύο κι΄όχι για να κρύβουμε τα πρόσωπά μας για να παρανομούμε.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο