Βουλευτές

Μετά από 6 χρόνια ύφεσης η Ελλάδα πατάει ξανά γερά στα πόδια της

 


Σήμερα που, μετά από 6 χρόνια ύφεσης, η Ελλάδα πατάει ξανά γερά στα πόδια της και μπαίνει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, φαίνεται ξεκάθαρα ότι η προσπάθεια που κάναμε άξιζε τον κόπο.


40 Βασικές Πρωτοβουλίες – Θεμέλιο για να γυρίσει η χώρα στην ανάπτυξη

 

Βάσεις για την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας

 

1ΕΣΠΑ- αλματώδης αύξηση απορροφήσεων: η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 3η θέση στην Ε.Ε ως προς τις απορροφήσεις από το ΕΣΠΑ, από την 18η που βρισκόταν τον Ιούνιο του 2012. Αυτό συνέβη διότι μεταξύ άλλων απλουστεύθηκαν και επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες του ΕΣΠΑ με 32 επιμέρους παρεμβάσεις. Η Ελλάδα επίσης, καταλαμβάνει την πρώτη θέση στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης που είναι και το μεγαλύτερο απ’ όλα τα κοινοτικά ταμεία.

 
2. Επανεκκίνηση έργων στους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους: Εξασφαλίστηκε παρά τις αντίθετες προβλέψεις η επανέναρξη των έργων στους 4 μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, χάρη στο δάνειο της ΕΤΕπ ύψους 650 εκατ. ευρώ αλλά και στην επιτυχή διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους, τις 43 διαφορετικές τράπεζες και την Κομισιόν. Η προσπάθεια είχε φτάσει στο παρά πέντε και αμέσως μετά, ολοκληρώθηκε από το ΥΠΟΜΕΔΙ.

 

3. Ίδρυση Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου για τη ρευστότητα των ΜμΕ: Ιδρύθηκε, μετά από ιδιαίτερα δύσκολη διαπραγμάτευση με την Τρόικα, το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο το οποίο θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ρευστότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, με συνεργασίες όπως: με τη Γερμανική Επενδυτική Τράπεζα (KfW), την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ίδρυμα Ωνάση.

 

4. Χορήγηση κεφαλαίων κίνησης στις επιχειρήσεις: Απλοποιήθηκαν οι μηχανισμοί χρηματοδότησης έτσι ώστε να χρηματοδοτούνται οι επιχειρήσεις και με κεφάλαια κίνησης. Μειώθηκε η σχέση συνεπένδυσης (1:1) προκειμένου να διευκολυνθεί η εκταμίευση των δανείων του ΕΤΕΑΝ (Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης). Το πρόγραμμα «ΤΕΠΙΧ» ήδη αποδίδει καρπούς.

 

5. Δανειοδοτήσεις επιχειρήσεων μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων ύψους 1,5 δις: Ενώ μέχρι πριν ένα χρόνο τα εγκεκριμένα δάνεια από τις τράπεζες, στο πλαίσιο των χρηματοδοτικών εργαλείων του κράτους,ήταν περίπου 100 εκατ. ευρώ, σήμερα υπερβαίνουν το 1,5 δις ευρώ.

 
6. Απλοποίηση διαδικασιών για επενδύσεις- Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή: Ψηφίστηκε ο νέος Επενδυτικός Νόμος που περιορίζει τη γραφειοκρατία και θεσπίζει μια Κεντρική Αδειοδοτική Αρχή για τις στρατηγικές επενδύσεις.

 

7. Αύξηση ξένων άμεσων επενδύσεων: Την τελευταία διετία, σημειώθηκε σημαντική αύξηση των ξένων άμεσων επενδύσεων (FDI). Μόνο για το 2013, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι ξένες επενδύσεις ξεπέρασαν το επίπεδο του 2007.

 
8. Ταχύτατη προετοιμασία νέου ΕΣΠΑ 2014-2020: Εγκρίθηκε (τρίτη μεταξύ των 28 Κρατών Μελών) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση της Ελλάδας σε σχέση με το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, πράγμα που δείχνει τη σημαντική δουλειά που προηγήθηκε. Προτεραιότητα αποτελεί η ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας, η επιχειρηματικότητα, η εξωστρέφεια και η καινοτομία που θα στηριχθεί με το πρόγραμμα «Επανεκκίνηση». Από την άλλη πλευρά, στόχος είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων κοινωνικής συνοχής. Το κοινωνικό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ θα δώσει βαρύτητα σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα με έμφαση στους τελικούς δικαιούχους με σχεδιασμό για την εμπροσθοβαρή χρηματοδότησή τους.

 

9. Σημαντικά έργα μέσω ΣΔΙΤ σε όλη τη χώρα:

 

 α. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την κατασκευή 13 έργων διαχείρισης απορριμμάτων στη Δυτική Μακεδονία, την Πελοπόννησο, την Δυτική Ελλάδα, την Αιτωλοακαρνανία, την Αχαΐα, τις Σέρρες, την Αττική (4 μονάδες), την Ήπειρο, την Κέρκυρα και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Στην Πελοπόννησο, τη Δυτική Μακεδονία, τις Σέρρες και την Ηλεία έχουν ήδη αναδειχθεί ανάδοχοι.

 

β. Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου για το έργο της Τηλεματικής Αστικών Συγκοινωνιών.

 

γ. Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου για το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ΟΑΣΑ.

 

δ. Υπεγράφη η σύμβαση για το έργο ΣΔΙΤ κατασκευής 24 δημόσιων σχολείων σε  δήμους της Αττικής και έχει αναδειχθεί ανάδοχος για την κατασκευή 16 δημοσίων σχολείων στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.

 

10. Στήριξη των Logistics με νέο θεσμικό πλαίσιο & συνέργειες: Υλοποιείται η εθνική μας στρατηγική για τα Logistics, με τη δημιουργία ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου και την προώθηση συνεργειών σε επίπεδο υποδομών, ώστε η Ελλάδα να γίνει ο βασικός διαμετακομιστικός κόμβος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το σχετικό νομοσχέδιο ήδη συζητείται στη Βουλή, ενώ ο κλάδος των Logistics είναι ένας από τους 9 τομείς από τους 9 τομείς της οικονομίας που δίνει έμφαση το νέο ΕΣΠΑ

 

Εξωστρέφεια & Εξαγωγές

 

11. Απλοποίηση των διαδικασιών στις Εξαγωγές: Έχουν τεθεί σε εφαρμογή 25 δράσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών στις εξαγωγές με στόχο τη μείωση του χρόνου και του κόστους κατά 50% και 20% αντίστοιχα (μεταξύ άλλων ηλεκτρονικά τελωνεία, λειτουργία του μεγάλου τελωνείου 24 ώρες το 24ωρο κλπ).

 

12. Σύγχρονος Ενιαίος Φορέας Εξωστρέφειας: Ψηφίστηκε ο νόμος για τη δημιουργία Ενιαίου Φορέα Εξωστρέφειας (Enterprise Greece) με την ενοποίηση των ΟΠΕ και Invest in Greece με βάση της πρακτικής άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Σκοπός του νέου φορέα είναι τόσο η προσέλκυση επενδύσεων όσο και η προώθηση των εξαγωγών μέσα από την συστηματική δικτύωση στο εξωτερικό και την ουσιαστική στήριξη για τη διείσδυση στις αγορές-στόχους. Τον περασμένο Απρίλιο πραγματοποιήθηκε η ενοποίηση των δυο οργανισμών.

 

13. Στήριξη εξωστρεφών επιχειρήσεων με εγγυήσεις της ΕΤΕπ: Υπεγράφη για πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, συμφωνία για παροχή εγγυήσεων 500 εκατ. ευρώ σε εμπορικές τράπεζες με στόχο τη διευκόλυνση των εισαγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων για τις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές τους.

 

14. Ανάδειξη του Ελληνικού Σήματος: το Ελληνικό Σήμα προϊόντων και υπηρεσιών που πλέον θα χρησιμοποιείται, θα αποτελέσει το διαβατήριο αναγνωρισιμότητας των ελληνικών προϊόντων εντός και εκτός της χώρας

 

Εξοικονόμηση Πόρων & Εκσυγχρονισμός του Δημοσίου

 

15. Ψηφιοποίηση των Δημοσίων Συμβάσεων: Ψηφίστηκε ο νόμος για το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ). Ο νόμος προβλέπει ότι όλες οι δημόσιες συμβάσεις όλου του Δημόσιου Τομέα θα γίνονται με ηλεκτρονική διαδικασία με στόχο την αύξηση της διαφάνειας, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και την εξοικονόμηση πόρων για το Δημόσιο. Το σύστημα θα εφαρμοστεί σταδιακά με καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής τον Οκτώβριο του 2015, ενώ ήδη από το 2013 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου έχει προχωρήσει κεντρικά στην εκτέλεση ηλεκτρονικών διαγωνισμών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

 

16. Καταπολέμηση λαθρεμπορίας καυσίμων- συστήματα εισροών & εκροών: Για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της λαθρεμπορίας καυσίμων εγκαταστάθηκαν συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Μαγνησία, Ιωάννινα, Αχαΐα και Ηράκλειο. Το σύστημα επεκτείνεται στα πρατήρια όλης της χώρας έως τον Αύγουστο του 2014 και σταδιακά σε όλους τους κύκλους διακίνησης των καυσίμων.

 

17. Μάχη κατά του Παραεμπορίου- αύξηση κατασχέσεων: Δημιουργήθηκε το Συντονιστικό Κέντρο για την Αντιμετώπιση του Παραεμπορίου (ΣΥΚΑΠ). Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΥΚΑΠ, για το 2013 κατασχέθηκαν 10.793.372 προϊόντα παραεμπορίου έναντι 2.052.483 για το έτος 2012 (αύξηση 425 %).

 

18. Απλοποίηση νομοθεσίας δημοσίων συμβάσεων: Έχουν τεθεί οι βάσεις για την απλοποίηση και ενοποίηση όλης της νομοθεσίας σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις, δηλαδή τις προμήθειες, τις υπηρεσίες και τα δημόσια έργα, σε συνεργασία με την αρμόδια Ανεξάρτητη αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Ήδη παρουσιάστηκε το σχετικό νομοσχέδιο.

 

Απελευθέρωση αγορών & Ενίσχυση επιχειρηματικότητας

 

19. Κατάργηση εκατοντάδων στρεβλώσεων στην αγορά: Ψηφίστηκε o νόμος για τη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς σε 4 βασικούς τομείς της οικονομίας (τουρισμός, επεξεργασία τροφίμων, οικοδομικά υλικά και λιανεμπόριο), σύμφωνα με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ και τις πολιτικές ισορροπίες που διαμορφώθηκαν στη Βουλή, προκειμένου να στηριχθεί η παραγωγική βάση της οικονομίας, να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μειωθούν σταδιακά οι τιμές.

 

20. Ριζική απλοποίηση της αδειοδότησης επιχειρήσεων: Ψηφίστηκε ο νόμος πλαίσιο για την απλούστευση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων, ένας νόμος-τομή. Πλέον εισάγεται ένα σύστημα απλής αδειοδότησηςτων επιχειρήσεων με δήλωση αυτοσυμμόρφωσης, τήρηση προτύπων και προδιαγραφών ανά δραστηριότητα και διεξαγωγή ελέγχων κατά τη λειτουργία από πιστοποιημένους φορείς. Μέσω ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης η αδειοδότηση σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και αυθημερόν.

 

21. Μείωση ελάχιστου απαιτούμενου κεφαλαίου για ίδρυση νέων εταιρειών: Καταργήθηκε το ελάχιστο απαιτούμενο κεφάλαιο για τη σύσταση νέων ΙΚΕ και ΕΠΕ, ενώ μειώθηκε σημαντικά το ελάχιστο απαιτούμενο κεφάλαιο για τη σύσταση ΑΕ.

 

22. Παρεμβάσεις για την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος: Υιοθετήθηκαν ρυθμίσειςόπως π.χ, τα προτυποποιημένα καταστατικά εταιρειών, η διευκόλυνση δεύτερης ευκαιρίας για επιχειρηματίες με οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία και η κατάργηση προσκόμισης βεβαίωσης για μη οφειλή τέλους ακινήτου κατά τη μεταβίβαση αυτού.

 

23. Απελευθέρωση διδάκτρων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων: Απελευθερώθηκαν τα δίδακτρα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, στα οποία καταγράφονται ήδη μειώσεις.

 

24. Απελευθέρωση αγορών στις μεταφορές: Απελευθερώθηκε πλήρως η αγορά σε σχέση με κάθε είδουςφορτηγά καθώς και οι μεταφορές σε σχέση με τις τουριστικές υπηρεσίες.

 

25. Εκσυγχρονισμός κανονιστικού πλαισίου για μια σειρά από επαγγέλματα: Δημιουργήθηκε ένα σύγχρονο κανονιστικό πλαίσιο για 16 τεχνικά επαγγέλματα (για τους υδραυλικούς, τους ψυκτικούς κλπ) και απελευθερώθηκε το επάγγελμα του λογιστή.

 

26. Νέο καθεστώς για τις εμπορικές μισθώσεις: Θεσπίστηκε νέο καθεστώς για τις εμπορικές μισθώσειςχωρίς κρατικές παρεμβάσεις στις σχέσεις μεταξύ ιδιοκτητών ακινήτων και μισθωτών στις νέες συμβάσεις. Καθορίστηκε ελάχιστη διάρκεια για τη μίσθωση η τριετία. Στόχος, η ομαλοποίηση της αγοράς με βάση τις πρακτικές των περισσοτέρων ευρωπαϊκών κρατών.

 

27. Μεγάλη βελτίωση στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας: Ως αποτέλεσμα και των παραπάνω παρεμβάσεων ήταν η βελτίωση της θέσης της Ελλάδας ως προς την ανταγωνιστικότητά της στην ΈκθεσηDoing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας κατά 28 θέσεις (από 100η το 2012 σε 72η το 2014). Ενώ μόνο στο δείκτη «Έναρξη Επιχείρησης» (Starting a Business) ανέβηκε η χώρα κατά 111 θέσεις, από την 147η στην 36η.

 

28. Η Ελλάδα πρώτη στις μεταρρυθμίσεις: Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ «Going for Growth», η Ελλάδα κατατάσσεται στην πρώτη θέση μεταξύ των κρατών – μελών του Οργανισμού στις μεταρρυθμίσεις, στο οποίο συνέβαλε σημαντικά και το Υπουργείο Ανάπτυξης.

 

Έργα Υποδομών & Μεταφορών

 

29. Σιδηροδρομική σύνδεση Θριασίου – Πειραιά: Ολοκληρώθηκε και εγκαινιάστηκε η νέα σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει την περιοχή του Θριασίου με το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο 

 

30. Ταχεία ολοκλήρωση προαπαιτούμενων για τις αποκρατικοποιήσεις: Παρουσιάστηκε και προωθήθηκε νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων (μέσω Συμβάσεων Παραχώρησης). Παράλληλα, έγιναν όλες οι αναγκαίες κινήσεις ως προς το ρυθμιστικό πλαίσιο για να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις σε: ΕΛΤΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ROSCO, αλλά και για την απελευθέρωση του ψηφιακού μερίσματος.

 

31. Λειτουργία έξι νέων σταθμών μετρό: Οι νέοι σταθμοί του μετρό «Περιστέρι» και «Ανθούπολη» τέθηκαν σε λειτουργία. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στους 4 νέους σταθμούς του μετρό στα νότια προάστια (Ηλιούπολη, Άλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό) οι οποίοι παραδόθηκαν πέρυσι τον Ιούλιο. 

 

32. Συγκράτηση τιμών εισιτηριών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποφεύχθηκε η προγραμματισμένη αύξηση των εισιτηρίων για τον Μάρτιο του 2013. Με συγκεκριμένα μέτρα πάταξης της εισιτηριοδιαφυγήςπου προωθήθηκαν προέκυψε αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων.

 

33. Σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας ΚΤΕΛ: Προωθήθηκε το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα υπεραστικών οδικών μεταφορών – ΚΤΕΛ. Μεταξύ άλλων, προβλέφθηκε απελευθέρωση των πιο πολυσύχναστων γραμμών, με παράλληλη φροντίδα για τις άγονες γραμμές, με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

 

Λειτουργία αγοράς & Προστασία καταναλωτή  

 

34. Νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο λειτουργίας καταστημάτων: Ψηφίστηκε και εφαρμόζεται με επιτυχία το νέο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς (νέος αγορανομικός κώδικας) που διπλασιάζει τις εκπτωτικές περιόδους και διευρύνει τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, ιδίως των μικρών, τις Κυριακές.

 

35. Ενίσχυση του ανταγωνισμού στο λιανικό εμπόριο: Υιοθετήθηκαν απλούστερες αγορανομικές και υγειονομικές διατάξεις επιτρέποντας σε περισσότερες επιχειρήσεις να πωλούν περισσότερα προϊόντα σε περισσότερα σημεία. Προωθήθηκαν ρυθμίσεις για την απελευθέρωση αγορών στη λιανική, όπως π.χ η δυνατότητα να πωλείται βρεφικό γάλα στα σούπερ μάρκετ (η τιμή του έπεσε 20-25%).

 

36. Εκσυγχρονισμός της λειτουργίας των λαϊκών αγορών: Εκσυγχρονίστηκε και απλοποιήθηκε το πλαίσιο για το υπαίθριο εμπόριο και τις λαϊκές αγορές, με γνώμονα τη διαφάνεια, τη δικαιοσύνη όσον αφορά στους παραγωγούς και τους εμπόρους και την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

 

37. Μέτρα για την απελευθέρωση της αγοράς καυσίμων: Υιοθετήθηκαν από κοινού με τα Υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μέτρα απελευθέρωσης της αγοράς καυσίμων βάσει των προτάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού με στόχο την ομαλοποίηση της αγοράς.

 

38. Λειτουργία «αγοράς καταναλωτή» στο Ρέντη: Eγκαινιάστηκε «η Αγορά του Καταναλωτή» στην περιοχή του Ρέντη όπου οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν τα προϊόντα σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από τις λιανικές.

 

39. Προστασία δανειοληπτών και εισαγωγή του «Ιρλανδικού Μοντέλου»: Ψηφίστηκε ρύθμιση για τηνπροστασία των δανειοληπτών με την οποία εξασφαλίστηκε η αναστολή των πλειστηριασμών μέχρι τις 31-12-2014 για όλους όσοι αντιμετωπίζουν πράγματι αδυναμία εξυπηρέτησης των οφειλών τους. Με την ίδια ρύθμιση ξεκίνησε η διαμόρφωση ενός μόνιμου εξωδικαστικού μηχανισμού διευθέτησης των ιδιωτικών οφειλών, με βάση το λεγόμενο «ιρλανδικό μοντέλο» που λαμβάνει υπόψη τις δαπάνες διαβίωσης των νοικοκυριών. Το νέο μοντέλο θα είναι πλήρως λειτουργικό την 1-1-2015. Σύμφωνα με το σχεδιασμό ο μόνιμος εξωδικαστικός μηχανισμός θα θεσπιστεί με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου. Ενώ θα προωθηθούν αλλαγές στο πτωχευτικό δίκαιο με στόχο την παροχή δεύτερης ευκαιρίας στους επιχειρηματίες που πτωχεύουν, αλλά με ασφαλιστικές δικλείδες που θα αποτρέπουν την κατάχρηση αυτής της δυνατότητας.

 

40. Νέο πλαίσιο για τις αποζημιώσεις των καταναλωτών: Υιοθετήθηκε στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας η Οδηγία για τις αποζημιώσεις των καταναλωτών από παραβιάσεις του Δικαίου Ανταγωνισμού, που καταπολεμά τα καρτέλ και προστατεύει τον ανυπεράσπιστο καταναλωτή. Έχει δε ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την ενσωμάτωσή της στο εθνικό δίκαιο.

 

Η προσπάθεια αποδίδει καρπούς

  • Οι υψηλοί ρυθμοί απορρόφησης του ΕΣΠΑ και η γρήγορη έγκριση του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 δίνουν τη δυνατότητα να τρέξουν παράλληλα προγράμματα και από τα δύο ΕΣΠΑ για το επόμενο χρονικό διάστημα, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις και την προώθηση δράσεων για την κοινωνική συνοχή.
  • Το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο θα μπορεί να προσφέρει χαμηλότοκα δάνεια με ευνοϊκούς όρους στιςμικρομεσαίες επιχειρήσεις από το Σεπτέμβριο.
  • Η υλοποίηση των αυτοκινητοδρόμων αναμένεται να συνεισφέρει 1,5% στο ΑΕΠ τα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν.
  • Οι απλουστεύσεις στις διαδικασίες των εξαγωγών έχουν περιορίσει τη γραφειοκρατία και έχουν βελτιώσει τις συνθήκες για τους εξαγωγείς. Προχώρησαν άλλωστε σε συνεργασία μαζί τους.
  • Η συνεργασία με τον ισραηλινό οργανισμό Yozma για την καινοτομία, η σχετική μελέτη που παραδόθηκε πρόσφατα αλλά και η απόφαση να διπλασιαστούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ για την καινοτομία, από το 4% στο 8% μπορεί να δημιουργήσει μια γερή βάση για τις ελληνικές start ups επιχειρήσεις.
  • Οι παρεμβάσεις για τις ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις, τα συστήματα εισροών-εκροών στα καύσιμα αλλά και μέτρα κατά του παρεμπορίου εξασφαλίζουν διαφάνεια στο Δημόσιο και αυξάνουν τα έσοδα του κράτους.
Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Κωστής Χατζηδάκης γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης το 1965. Από τον Ιούνιο του 2012 μέχρι τον Ιούνιο του 2013 ήταν Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και από τον Ιούνιο του 2013 μέχρι τον Ιούνιο του 2014 ήταν Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Την περίοδο 2007-2009 διετέλεσε Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών και Υπουργός Ανάπτυξης. Από το 1994 έως το 2007 εκλέγονταν ανελλιπώς ευρωβουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διετέλεσε Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Περιφερειακής Πολιτικής για δυόμισι χρόνια και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για τα ίδια θέματα. Από το 2007 έως σήμερα είναι μέλος του Εθνικού Κοινοβουλίου, εκλεγμένος στη Β’ Περιφέρεια Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία σε ιδιαίτερα τιμητική θέση.

Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Πολιτική Επικοινωνία στο Πανεπιστήμιο του Κεντ. Έχει διατελέσει Γραμματέας της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ και Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ.

Μιλάει Αγγλικά και Γαλλικά.

Μετά από 6 χρόνια ύφεσης η Ελλάδα πατάει ξανά γερά στα πόδια της

Του Κωστή Χατζηδάκη.


Αγαπητοί φίλοι,


Όταν κάποιος αποχωρεί από μια δημόσια θέση είναι σημαντικό να κάνει τον απολογισμό των πεπραγμένων του. 

Σας παρουσιάζω τις δράσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας την τελευταία διετία σε καθέναν από τους τομείς της αρμοδιότητάς του. Δράσεις που συνεισέφεραν για να μπουν τα θεμέλια για την ανάκαμψη και την ανάπτυξη της οικονομίας. Διαβάζοντάς τον θα θυμηθείτε μεταξύ άλλων ότι: 

  - η χώρα έφτασε στην 3η θέση στις απορροφήσεις του ΕΣΠΑ ενώ ήταν στη 18η το 2012,
  - η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων, ένα εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα, έφτασε στο παρά πέντε για να ολοκληρωθεί αμέσως μετά από το ΥΠΟΜΕΔΙ,
  - το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο έγινε πραγματικότητα, παρά τις αρχικές αντιδράσεις της Τρόικα,
  - δόθηκε μόνιμη λύση στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, με προστασία των δανειοληπτών και μπήκαν οι βάσεις για το λεγόμενο «ιρλανδικό μοντέλο»,
  - θεσπίσαμε ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, με λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές και διπλασιασμό των εκπτωτικών περιόδων,
  - προχωρήσαμε στην άρση θεσμοθετημένων καρτέλ με βάση την σχετική μελέτη και την τεχνογνωσία του ΟΟΣΑ,
  - υιοθετήσαμε ένα ριζοσπαστικό νόμο πλαίσιο για την απλούστευση των αδειοδοτήσεων,
  - η ανταγωνιστικότητα βελτιώθηκε κατά 28 θέσεις τα προηγούμενα δύο χρόνια σύμφωνα με την έκθεση «Doing Business» της Παγκόσμιας Τράπεζας, 
  - ενώ σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ «Going for Growth», η Ελλάδα κατατάσσεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών – μελών του Οργανισμού στις μεταρρυθμίσεις, γεγονός στο οποίο είχε σημαντική συμβολή το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο