Η συνεργασία για παράδειγμα τοπικών Επιμελητηρίων και Εμπορικών Συλλόγων μόνο θετικά μπορεί να αναδείξει και οπουδήποτε έχει πραγματοποιηθεί – όπως για παράδειγμα στην εμποροβιοτεχνική έκθεση Καρδίτσας – τα οφέλη μπορεί μεν να είναι μακροπρόθεσμα, αλλά ήδη από τις πρώτες διοργανώσεις είναι μετρήσιμα.
Ταυτόχρονα τέτοιες κινήσεις που μπορούν να επεκταθούν σε μεγαλύτερη κλίμακα, είναι δυνατόν να συμβάλλουν με προτάσεις στη διαμόρφωση του οικονομικού, φορολογικού, ασφαλιστικού, κοινωνικού και εμπορικού περιβάλλοντος.
Η παραδοσιακή μορφή της επιχειρηματικής και εμπορικής δραστηριότητας, αν δεν θεωρείται ξεπερασμένη, είναι τουλάχιστον μη αποδοτική. Η σύμπραξη και οι δίαυλοι επικοινωνίας που παρέχονται απ’ αυτή οδηγούν πέρα από τα παραπάνω και στην καινοτομία με σαφή προσδιορισμό των δυνατοτήτων και προσεκτικό καθορισμό κάθε προσεχούς δράσης. Το παράδειγμα του “Μύλου” στα Τρίκαλα είναι χαρακτηριστικό, όχι όμως προς μίμηση, αλλά προς κατανόηση της δυναμικής που εκπέμπει.
Η στενή συνεργασία του εμπορικού με τον επιχειρηματικό κόσμο πέρα από τη στήριξη που παρέχει στην τοπική οικονομία, δίνει και μια άλλη δυνατότητα. Προϊδεάζει για τη συμμετοχή και άλλων οικονομικών παραγόντων, όπως οι αγρότες, αλλά και φορέων όπως η Αυτοδιοίκηση.
Ζούμε σε μία εποχή που γιγάντιες εταιρίες συνεργάζονται μεταξύ τους, το ίδιο κάνουν διάφορα κράτη, ακόμα και ήπειροι (Ευρώπη – Αμερική) και από αυτές τις κινήσεις θα πρέπει να παραδειγματιζόμαστε αφού μόνο κέρδος θα έχουμε.