Βουλευτές

Η πρόωρη ευφορία στο μπριτζ “Σαμαράς” – “Τσίπρας”

 

Το ντελίριο βέβαια πρόωρης ευφορίας στην Ελλάδα είναι εισαγόμενο από την υπερβολική και φαινομενικά παράλογη ευφορία των διεθνών χρηματαγορών. Η “διάθεση” των αγορών αλλάζει, τα χρηματιστήρια ανεβαίνουν ενώ τα θεμελιώδη δεδομένα της παγκόσμιας οικονομίας είναι τα ίδια ή και λίγο χειρότερα ειδικά όσων αφορά στη ζήτηση και την την απασχόληση. Έχει συμβεί πολλές φορές στην ιστορία του καπιταλισμού. Ο ψυχολογικός κύκλος έχει ένα σχετικό ετεροχρονισμό από τους μεγάλους και μικρούς κύκλους της πραγματικής οικονομίας. Το μόνο που έχει αλλάξει μέχρι στιγμής στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή οικονομία είναι ότι έχουν μειωθεί οι πιθανότητες ενός μη προβλέψιμου καταστροφικού σεναρίου. Δεν είναι και λίγο.

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Μίμης Ανδρουλάκης γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης το Νοέμβριο του  1951. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Πήρε μέρος στην αντιδικτατορική αντίσταση και διώχθηκε από τη Χούντα. Υπήρξε μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της κατάληψης του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973. Ηγετικό στέλεχος της Αριστεράς  πάνω από είκοσι χρόνια. Το 1993 αποχώρησε από το πολιτικό προσκήνιο αφού διατύπωσε με το βιβλίο του ΜΕΤΑ (1992) την ιδεολογική και προγραμματική του πρόταση για την ανασύνθεση της δημοκρατικής αριστεράς και ευρύτερης κεντροαριστεράς στη νέα εποχή. Επέστρεψε στη μαχόμενη πολιτική το 2004. Εκλέγεται βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στη B’ περιφέρεια Αθήνας. Τα τελευταία βιβλία του Βαμπίρ και κανίβαλοι, Ζητούνται Αλχημιστές, Θηλυκό Πόκερ και Λευκό Kοτσύφι, blue tree, Μαύρο Kαράβι εγκαινιάζουν ένα νέο κύκλο έργων του πάνω στα κορυφαία ζητήματα του 21ου αιώνα.

Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν τα παρακάτω έργα του: The Dream – Σκιές στην Αθήνα (1994), Ο σωσίας και οι δαίμονες του πάθους (1995), Ο Μυστικός Νοέμβρης (μυθιστόρημα, 1996), Το χαμένο μπλουζ (μυθιστόρημα, 1997), Μν  (γυναικείο αντιμυθιστόρημα, 1999), Η γυναίκα της όγδοης μέρας, (Μυστικός έρως – Απόκρυφος βίος) (μυθιστόρημα, 2001), Τάνγκο του Τσε. Από την Τάνια στην Τίνα (αφήγημα για την παγκοσμιοποίηση στον 21ο αιώνα, 2002), Βαμπίρ και κανίβαλοι (2004), Ζητούνται Αλχημιστές (2005), Θηλυκό Πόκερ (2006). Λευκό Κοτσύφι, blue tree, Μαύρο Καράβι (2008). Ε, Πρόεδρε! (2009). Εβδομη Αίσθηση - troika Μοίρα (2010).
Παλαιότερα πολιτικά και ιδεολογικά έργα του είναι: Προβλήματα του Κράτους (Σύγχρονη Εποχή, 1979), Σοσιαλιστική αυτοδιαχείριση και γραφειοκρατία (Σύγχρονη Εποχή, 1982), Ο σοσιαλισμός στο κατώφλι του 2000 (Σύγχρονη Εποχή, 1983), Μετά (Νέα Σύνορα, 1992). Συμμετείχε επίσης σε μια σειρά συλλογικών έργων. Έχει δημοσιεύσει μια σειρά κοινωνικών και πολιτικών μελετών.

 

Ασχολήθηκε με την οικονομική ανάλυση και πρόγνωση στον ιδιωτικό τομέα. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ. Δημιούργησε ραδιοφωνικές εκπομπές όπως «Καινά δαιμόνια», «Γυμνό Σάββατο», «Ε, φίλε!» και  « Ανοιχτό Σάββατο» στον Flash 96,0 και στη συνέχεια στον Alpha 98,9. Έγραψε θεατρικά έργα και άλλα αφηγήματα για το ραδιόφωνο, καθώς και ιστορικά αφιερώματα για τα μεγάλα ρεύματα της παγκόσμιας μουσικής.

Η πρόωρη ευφορία στο μπριτζ “Σαμαράς” - “Τσίπρας”

του Μίμη Ανδρουλάκη.


Η ασυνήθιστη τρικομματική κυβέρνηση ανάγκης έγινε εφικτή μόνο από ένα μεγάλο φόβο. Και θα συνεχίσει να υπάρχει όσο η αναλαμπή μιας πρώτης ελπίδας νεφοσκεπάζεται ακόμη από το μεγάλο φόβο ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να γλιστρήσουμε από το σημερινό κακό στο χειρότερο, το ανεξέλεγκτο καταστροφικό χάος. Το ντελίριο πρόωρης και σε μεγάλο βαθμό τεχνητής ευφορίας του αστερισμού “Σαμαράς” συνεπώς στην πορεία είναι πιθανό να διαβρώσει τη βάση της κυβέρνησης και να ενισχύσει τη διάθεση “πάμε τώρα για άλλα”. Αντίθετα η καλλιέργεια από την πλευρά “Τσίπρα” της αναμονής επικείμενων καταστροφικών, προκατακλυσμιαίων συμβάντων ανανεώνει το μεγάλο φόβο, σταθεροποιεί και ενισχύει το κυβερνητικό σχήμα. Φαίνεται παράδοξο αλλά οι προοπτικές του αστερισμού “Τσίπρας” δεν ενισχύονται από το “όσο χειρότερα τόσο καλύτερα” αλλά από τη σταθεροποίηση και την ελπίδα μιας αναδιανομής μέσω μιας νέας βιώσιμης ανάπτυξης. Τηρουμένων των αναλογιών ο “Τσίπρας” χρειάζεται μια γερή δόση “Άττλι” έναντι του “Τσώρτσιλ”. Οι αντίπαλοι πρέπει να μυηθούν στη διαλεκτική ενότητα “ελπίδας - φόβου” που πρώτος παρουσίασε με διαύγεια ο Σπινόζα, ένας φιλόσοφος του 17ου αιώνα.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο