Βουλευτές

Η κολακεία του λαϊκισμού και της συντήρησης


 
Κάθε χρόνο, ο προγραμματισμός τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες του διδακτικού προσωπικού ξεκινά από τον Απρίλιο της προηγούμενης χρονιάς και ολοκληρώνεται με την έναρξή της, το Σεπτέμβριο. Όμως, για να γίνει ο προγραμματισμός (δηλαδή οι μεταθέσεις, οι διορισμοί, οι αποσπάσεις) πρέπει πρώτα να έχουν υπολογιστεί οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες, γεγονός που διαφοροποιείται ριζικά με την αύξηση της εβδομαδιαίας απασχόλησής τους κατά δύο ώρες. Άρα έπρεπε εντός του Απριλίου να νομοθετηθεί η αύξηση των δύο ωρών, ώστε να προκύψουν οι ανάγκες ανά σχολείο και να ακολουθήσουν οι τοποθετήσεις του προσωπικού.
 
Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφορούν τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς (αυτούς δηλαδή που περισσεύουν) οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια προϋπηρεσίας, και αποδεδειγμένα εργάζονται λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως.
 
Το Π.Δ. διασφαλίζει ότι, από αυτούς τους υπεράριθμους – δυνητικά και με προτεραιότητα – οι έχοντες μικρότεροι προϋπηρεσία και ιδίως οι άγαμοι, (με το λιγότερο οικογενειακό & προσωπικό κόστος) μπορούν σε μια από τις 3 περιοχές που οι ίδιοι, εφόσον κριθούν υπεράριθμοι, δηλώσουν να μετατεθούν υποχρεωτικά και να εξαιρεθούν από πιθανή μετακίνηση για τα επόμενα 5 χρόνια.
 
Μόνο τη σχολική χρονιά 2012-2013, 5.500 εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα εργάστηκαν λιγότερο από 12 ώρες την εβδομάδα, την ίδια ώρα που 300.000.000 ευρώ από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου δαπανήθηκαν για την πρόσληψη συμβασιούχων αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών στο διπλανό Δήμο ή Νομό, από αυτό των υπεραρίθμων.
 
Όσον αφορά στους αναπληρωτές καθηγητές, έχει προκαταβολικά ληφθεί μέριμνα για την απασχόλησή τους τη νέα σχολική χρονιά και συγκεκριμένα 8.500 αναπληρωτών 10μηνης διάρκειας τη σχολική χρονιά 2013-2014, σε καινοτόμες και χρηματοδοτούμενες δράσεις από το ΕΣΠΑ.
 
Οι τακτικισμοί από πλευράς όλων αυτών που αρνούνται την οποιαδήποτε αλλαγή, προσχηματικά και για μικροκομματικούς σκοπούς, το μόνο που συνεισφέρουν είναι να διαμορφώνουν ένα περιβάλλον απειλών προς την κοινωνία και αγωνίας προς τους δοκιμαζόμενους μαθητές.
 
Είναι ξεκάθαρο πλέον, προς όλη την κοινωνία ότι δεν είναι «ανανέωση», η άρνηση του αυτονόητου, της εξοικονόμησης πόρων των φορολογουμένων μέσω της ορθής κατανομής του προσωπικού. Είναι θέμα κοινής λογικής ότι σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία αποτελεί ζωτικής σημασίας προϋπόθεση, η ορθολογική διαχείριση του ανθρωπίνου δυναμικού.
 
Δεν μπορούν να παρουσιάζονται ως ανανεωτές αυτοί που υποκινούν κινητοποιήσεις και δυναμιτίζουν το κλίμα σε βάρος των μαθητών. Στον ΣΥΡΙΖΑ διαπιστώνεται έλλειμμα σοβαρότητας και υπευθυνότητας. Η κατάσταση είναι κρίσιμη και πρέπει όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, πολύ περισσότερο η αξιωματική αντιπολίτευση.

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Λευτέρης Αυγενάκης γεννήθηκε το 1972. Σπούδασε Δομικός Κτιριακών Έργων στη Σιβιτανίδειο Σχολή και Τοπογράφος Mηχανικός στο ΤΕΙ Αθηνών. Παρακολούθησε πρόγραμμα μετεκπαίδευσης στη Διαχείριση και Τεχνολογία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έχει εργαστεί ως Εργοδηγός Δημοσίων Έργων και Τραπεζικό στέλεχος στην Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα. Στη συνέχεια ίδρυσε την εταιρεία «Επιχειρείν Αναπτυξιακή Ο.Ε.»

Υπήρξε μέλος της Κ.Ε. της ΟΝΝΕΔ, αν. υπεύθυνος της ΔΑΠ-Ν.Δ.Φ.Κ. Τ.Ε.Ι. και μέλος του Κ. Σ. της Εθνικής Σπουδαστικής Ένωσης Ελλάδας (ΕΣΕΕ) για δύο περιόδους. Έχει διατελέσει Πρόεδρος της Φοιτητικής Ένωσης Κρητών Αττικής, μέλος του Δ.Σ. της Παγκρήτιας Ένωσης Αθηνών, ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Παγκρήτιας Νεολαίας και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Παγκόσμιου Συμβουλίου Κρητικών Νεολαιών.

Το 2007 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο Πολιτικά Θέματα (εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα). Τον Ιούλιο του 2007, εξελέγη μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας (7ο Τακτικό Συνέδριο). Το Σεπτέμβριο του 2007 εκλέγεται για πρώτη φορά Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στο νομό Ηρακλείου και επανεκλέγεται στις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2009. Κατά τη κοινοβουλευτική περίοδο 2007-09 υπήρξε μέλος της διαρκούς επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και Κοινωνικών Υποθέσεων καθώς και μέλος της μόνιμης επιτροπής Τεχνολογίας και Έρευνας.

Σήμερα είναι μέλος της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, καθώς και της Τεχνολογίας και Έρευνας, ενώ έχει έντονη κοινοβουλευτική δραστηριότητα.

Και στις 23 Νοεμβρίου 2010, διεγράφη από τη νέα Νέα Δημοκρατία του κ. Αντώνη Σαμαρά.

Στις 4 Ιανουαρίου 2011 στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ανακοίνωσε την προσχώρησή του στο κίνημα της Δημοκρατικής Συμμαχίας, απόφαση την οποία γνωστοποίησε και στον πρόεδρο της Βουλής κ. Φίλιππο Πετσάλνικο.

Η κολακεία του λαϊκισμού και της συντήρησης

του Λευτέρη Αυγενάκη.

Με αφορμή το ΠΔ που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών, οι φορείς της «ανανέωσης» και της άρνησης στη χώρα υποκινούν την διάλυση των πανελληνίων εξετάσεων.
 
Ένα ζήτημα που προκύπτει είναι ότι κατηγορείται η Κυβέρνηση για την επιλογή του χρόνου που προωθεί το συγκεκριμένο ΠΔ. Πολιτικός εκβιασμός και «ευτελισμός των εκπαιδευτικών» θα ήταν αν το ΥΠΑΙΘΠΑ νομοθετούσε «για να τους πιάσει στον ύπνο» τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 21 σε 23, καθώς και τις αναγκαστικές μεταθέσεις των υπεραρίθμων.
 
Στην πραγματικότητα το Π.Δ. «των αναγκαστικών μεταθέσεων των υπεράριθμων εκπαιδευτικών» ορίζει μόνο τη διαδικασία και τα κριτήρια υποχρεωτικής μετάθεσης (δύναται υποχρεωτικά να μετατεθεί καθηγητής υπεράριθμος, που διδάσκει λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως και εφόσον η προϋπηρεσία του είναι μικρότερη από 12 χρόνια), ενώ η νομοθετική ρύθμιση για τις αναγκαστικές μεταθέσεις έχει ψηφιστεί από το Νοέμβριο του 2012. Η όψιμη διαφωνία κάποιων είναι δολίως προσχηματική, αν αναλογιστούμε, ότι πέραν αυτού, από το 2010 έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική απόσπαση και μάλιστα χωρίς κριτήρια.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο