Guest

Η φωτογραφία της ντροπής

 

       Δείγμα αυτής της ψυχικής παράνοιας περιγραφής μαύρων και απαισιόδοξων ειδήσεων, συναντάμε στη φωτογραφία που έκανε το γύρο του κόσμου πρόσφατα και δείχνει μια σακούλα με πορτοκάλια να διεκδικείται από δεκάδες ανοικτές παλάμες σε μορφή ικεσίας και στα κείμενα των Ελλήνων δημοσιογράφων που αναλύουν τη φωτογραφία, που τη συνοδεύουν και τη παρουσιάζουν σαν αναμφισβήτητο δείγμα εθνικής ντροπής για τη κατάντια του λαού μας. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη τραγικότητα της οικονομικής κατάστασης της Ελληνικής κοινωνίας, που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί παρά μόνον απελπιστική, αλλά η φωτογραφία, αφεαυτή, δεν μπορεί να χατακτηριστεί σαν δείγμα της δεινής οικονομικής κρίσης που διέρχεται ο λαός μας. Η φωτογραφία αυτή θα μπορούσε να είχε παρθεί οπουδήποτε αλλού. Στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη ή και το Βερολίνο, αν δημοσιευόταν στις εφημερίδες ότι σε συγκεκριμένη ώρα και τόπο θα γινόταν δωρεάν διανομή φρούτων και λαχανικών. Στην Αθήνα, οι πωλητές των λαϊκών αγορών διάλεξαν τη Πλατεία Βάθης. Και ο κόσμος έτρεξε. Νομίζει κανείς ότι τα χέρια της φωτογραφίας θα φαινόντουσαν διαφορετικά ή χέρια πλουσίων αν οι σακούλες περιείχαν σοκολάτες, οπως γίνεται στο Καρναβάλι των Πατρών ή φτηνά περιδέραια όπως στο Μάρτι Γκραςς στη Νέα Ορλεάνη της Αμερικής; Ούτε νομίζω ότι τα γκρίζα μαλιά των ικετών για πορτοκάλια, ούτε μια μάνα με το παιδί της αγκαλιά, ούτε τα φθαρμένα ρούχα αποτελούν δείγμα φτώχιας. Έχω ακούσει ότι, όσο πιο φθαρμένα είναι τα τζινς, τόσο είναι πιο μοντέρνα.

         Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας ούτε και να υποστηρίξει ότι οι εικονιζόμενοι να εκλιπαρούν για ένα πακέτο φρούτων και λαχανικών είναι εύποροι, αλλά το αίσθημα αποντροπιασμού με το οποίο ερμησεύουν τη φωτογραφία οι δημοσιογράφοι, είναι κάπως υπερβολικό και αδικαιολόγητο. Τους δικαιολογώ όμως γιατί όλοι μας έχουμε υποστεί την επίδραση του άκρατου λαϊκισμού που χρησιμοποιείται από τις διάφορες ηγεσίες μας σαν τρόπος εντυπωσιασμού για να πετύχουν αναγνωρισημότητα του ονόματός τους. Όπως έγινε και από τους παραγωγούς και τους πωλητές των λαϊκών αγορών για να αναδείξουν τα αιτήματά τους. Η επικράτηση αυτής της τακτικής εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης με μαύρη και απαισιόδοξη περιγραφή των γεγονότων, έχει και μια άλλη ακόμη βλαβερή παρενέργεια, εμποδίζει τη γέννεση αισιοδοξίας στο λαό, η οποία είναι απαραίτητη στη προσπάθεια να ξεπεραστούν οι σημερινές δυσκολίες που τον ταλανίζουν.

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Κωνσταντίνος Λυκογιάννης, είναι συνταξιούχος επιχειρηματίας και διαμένει στη Νέα Υόρκη. Γεννήθηκε στο Νομό Ηλείας πριν 90 χρόνια και πριν φύγει για την Αμερική, ήταν υποδιευθυντής του υποκαταστήματος της Ιονικής και Λαϊκής Τράπεζας στη Κηφισιά και ασχολείται με το γράψιμο ερασιτεχνικά.

Η φωτογραφία της ντροπής

του Κωνσταντίνου Λυκογιάννη.

        Εμείς οι Έλληνες είμαστε επιρρεπείς στο δράμα και είναι φυσικό αφού αυτό γεννήθηκε στη χώρα μας και το συναντάμε κάθε μέρα μπροστά μας στην εξελιγμένη μορφή του, αυτής του «λαϊκισμού». Μάλιστα, πολλές φορές φτάνει στα όρια του ομαδικού μαζοχισμού, αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι στην Ελλάδα μας δεν μπορείς να είσαι καλός δημοσιογράφος ή καλός συνδικαλιστής ή άξια του ονόματός σου αντιπολίτευση, αν δεν τα βλέπεις και δεν τα περιγράφεις όλα μαύρα. Αν πιστέψουμε ότι όλα όσα επινοούν και περιγράφουν, έστω και μερικώς, θα πραγματοποιηθούν, θα πρέπει να γίνουμε η αγέλη χοίρων που περιγράφει το Ευαγγέλιο και να αυτοκτονήσουμε ομαδικά στο πιο κοντινό γκρεμό σαν τη μόνη εφικτή λύση αφού στις επινοήσεις που δημοσιεύουν σαν ρεποστάζ δεν αφήνουν πουθενά ούτε καν μια ακτίνα ελπίδας για κάτι καλύτερο.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο