Guest, slideshow-2

Η Αλεξανδρούπολη και το διαμορφούμενο stratego

Aleksandroupoli-photo-by-Spiridon Ion Cepleanu

γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος.

 

Η διενέργεια του διαγωνισμού για την πώληση του 67% του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αποτέλεσε προχθές μια σημαντική στιγμή για την τύχη της ίδιας της πόλης μα και της περιοχής. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν τελικά τέσσερα ξένα trust,  μαζί με κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις.

Όπως έγινε γνωστό η ποιότητα και τα εχέγγυα των ενδιαφερομένων είναι σε υψηλότατο επίπεδο κι όποιος αποκτήσει το λιμάνι θα μπορεί εύκολα να το διαχειριστεί.

Τα τέσσερα trust είναι:

  1. Quintana Infrastructure & Development (ΗΠΑ)
  2. Κοινοπραξία Cameron SA (όμιλος Κοπελούζου) – Goldair Cargo AΕ – Bollore Africa Logistics
  3. Κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis (IPIA), η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – Euroports – EFA Group και ΓΕΚ Τέρνα
  4. ΟΛΘ Α.Ε.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, είναι γνωστό εδώ και χρόνια, ότι ενδιαφέρει την αμερικανική πλευρά αφού εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει τομέας ανεφοδιασμού όλων των μονάδων του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια και την Ουκρανία. Άλλωστε έχει ήδη υπογραφεί η εξαιρετικής σημασίας αμυντική συμφωνία ανάμεσα σε Ελλάδα και ΗΠΑ (MDCA) που προβλέπει τη χρήση μέρους του λιμανιού και των υποδομών του.

Επιπλέον, ανοικτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα δημιουργηθεί ο μεγάλος σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου με ευνόητη τη σημασία αλλά και τα οφέλη της χώρας αλλά και των Βαλκανίων, στον ενεργειακό τομέα.  Πολύ περισσότερο αφού αυτή η διαδρομή φυσικού αερίου δεν θα μπορεί να ελέγχεται από τις Ρωσία και Τουρκία.

Είναι κι συνολική εμπορική αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Δηλαδή, θαλάσσιες, οδικές, σιδηροδρομικές. Ταυτοχρόνως, σχεδιάζεται η δημιουργία μεγάλου εμπορευματικού κέντρου, με πλήρη ανάπτυξη των logistics.

Ενώ, δεν πρέπει να λησμονούνται τα περιρρέοντα οφέλη για την Αλεξανδρούπολη και την περιοχή. Χιλιάδες άνθρωποι θα εισρεύσουν με ότι αυτό συνεπάγεται στην μικροοικονομία και μακροοικονομία.

Η εξέλιξη αυτή αναμφιβόλως καθιστά αργά και σταθερά σπουδαίο γεωπολιτικό και διαρκώς αναπτυσσόμενο κέντρο την Αλεξανδρούπολη.  Μια επένδυση σταθμός, που δεν θ’ αργήσει να υλοποιείται ουσιαστικά. Πέρα από τη μιζέρια και τους σκοπέλους που έβαζαν οι ιδεοληπτικές κυβερνήσεις…

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, 150 χρόνια από τότε που το επέλεξε  η « Εταιρία των Ανατολικών Σιδηροδρόμων» προκειμένου να δημιουργήσει Τερματικό Σταθμό στο Αιγαίο Πέλαγος (ουσιαστικά δίνοντας και δυνατότητα δόμησης πέριξ του Δεδέγατς) μετεξελίσσεται σε κορυφαίο πολιτικό και οικονομικό κέντρο της Ελλάδας.  Κι έτσι διασφαλίζεται η ασφάλεια, η βιωσιμότητα και η εξέλιξη της ακριτικής και πανέμορφης πρωτεύουσας του Έβρου.

 

 

 

 

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο
Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.

Η Αλεξανδρούπολη και το διαμορφούμενο stratego

γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος.   Η διενέργεια του διαγωνισμού για την πώληση του 67% του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αποτέλεσε