Guest

EURO 2016: το θέαμα και οι χορηγίες

 

 

Ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΡΙΚ, Θ. Τσώκος δήλωσε στο ΚΥΠΕ στις 10 Ιουνίου ότι «το ΡΙΚ χειρίστηκε το όλο ζήτημα που αφορά τη μη προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων των Τουρκικών Αερογραμμών, κατά τη διάρκεια του EURO 2016, με υπευθυνότητα, επαγγελματισμό, επάρκεια, και σε πλήρη συνεννόηση με τις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές, χωρίς να προκαλεί την κοινή γνώμη της Κύπρου». Απαντώντας σε ερώτηση του ΚΥΠΕ, με αφορμή σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Αλήθεια», ο κ. Τσώκος ανέφερε πως το ΡΙΚ έγκαιρα ενημέρωσε τα αρμόδια Υπουργεία ότι οι Τουρκικές Αερογραμμές θα είναι μέγας χορηγός της διοργάνωσης EURO 2016.

Πρόσθεσε πως ύστερα από σχετική διαβούλευση με το Υπουργείο Εξωτερικών, το ΡΙΚ ζήτησε εξαίρεση από την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων των Τουρκικών Αερογραμμών από τη διοργανώτρια UEFA.
«H εξαίρεση εγκρίθηκε από την UEFA,  και είναι μια εξαίρεση που ζήτησε και η Δημοκρατία της Αρμενίας για παρόμοιους λόγους, γεγονός που καταδεικνύει την ορθότητα των επιχειρημάτων του ΡΙΚ. Στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Αλήθεια» αναφέρεται πως, σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω της απόφασης για μη προβολή των διαφημιστικών μηνυμάτων των Τουρκικών Αερογραμμών, τόσο η αεροπορική εταιρεία, όσο και η διοργανώτρια αρχή των αγώνων θα κινηθούν νομικά εναντίον του ΡΙΚ, με απαιτήσεις αποζημίωσης πολλών εκατομμυρίων, αφού υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις». (ΚΥΠΕ, 10 Ιουνίου).

 

Πέντε παρατηρήσεις πάνω σε ένα, πράγματι, σύνθετο ζήτημα:

 

  1. 1.Κύπριοι ευρωβουλευτές, ως γνωστόν, χρησιμοποιούν τις Τουρκικές Αερογραμμές σε πτήσεις προς την Κ/πολη. Τι εισηγείται το Υπουργείο Εξωτερικών για εκείνους τους Ευρωβουλευτές που έχουν χρησιμοποιήσει και πληρώσει το κόστος των ταξιδιών;

 

  1. 2.Οι Τουρκικές Αερογραμμές είναι χορηγός επικοινωνίας στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μπάσκετ. Όποιος βλέπει ΕΡΤ, ή κάποιο δορυφορικό πρόγραμμα, όποιος βλέπει σε ζωντανή μετάδοση τον Ολυμπιακό ή τον Παναθηναϊκό, βλέπει μαζί και τις διαφημίσεις του χορηγού, που τυγχαίνει να είναι οι Τουρκικές Αερογραμμές. Γιατί το Υπουργείο Εξωτερικών της Κύπρου δεν έκανε διάβημα στην ελληνική κυβέρνηση για να διακόψει το διαφημιστικό σποτ;

 

  1. 3.Με τη ρύθμιση που επετεύχθη, (μη προβολή διαφημιστικών σποτς στο ΡΙΚ, από τις Τουρκικές Αερογραμμές όπως συμβούλεψε το Υπουργείο Εξωτερικών), μένει ως κενό στη λύση που δόθηκε, η προβολή στους δέκτες μας των διαφημιστικών πινακίδων μέσα στα γήπεδα. Δεν έχει κάποια εισήγηση επ’ αυτού το Υπουργείο Εξωτερικών; Θα ήταν ενδιαφέρον αν πράγματι σκεφτόταν μια ρύθμιση.

 

  1. 4. Ας είμαστε τεκμηριωμένοι. Στην Κύπρο του σήμερα πολλά πράγματα μας ενοχλούν. Όπως τα κατοχικά στρατεύματα, όπως οι κόλλες στα σημεία διέλευσης, όπως η σημαία στον Πενταδάκτυλο, όπως οι πρόσφυγες που φεύγουν για πάντα, όπως η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων των Τουρκικών Αερογραμμών. Η κατοχή μπορεί να τερματιστεί με εφαρμογή μιας στρατηγικής που διαθέτει πειστικότητα στην ΕΕ και στο διεθνή χώρο, που κερδίζει συμμαχίες, που αλλάζει συσχετισμούς, απλά αυτό που έκανε ο Γ. Κρανιδιώτης. Η κατοχή μπορεί να τερματιστεί μια ώρα ενωρίτερα, μόνο αν κερδίζεις συμμαχίες με ενέργειες που δείχνουν ότι αντιλαμβάνεσαι με ποιον τρόπο και και με ποια μέσα διεξάγεται η διεθνής μάχη επιχειρημάτων. Η κατοχή δεν τερματίζεται με ενέργειες που δεν είναι εύκολα κατανοητές στη σύγχρονη διεθνή πρακτική. Αν αντιδράς με μόνο την αναγκαία συναισθηματική λογική, χάνεις τη μεγάλη μάχη της τεκμηρίωσης ως μια χώρα που χρειάζεται να έχει συστηματική παρουσία, λόγο και ρόλο στις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Ως μια χώρα που κατανοεί πότε σχεδιάζεις, πότε και σε ποιο επίπεδο δίνεις μια μάχη και πότε απλώς δείχνεις ότι δεν έχεις την αναλυτική ικανότητα να δώσεις τη μάχη στα κεντρικά της σημεία, αυτά που αλλάζουν τα κατοχικά δεδομένα μέσα στο ευρωπαϊκό γήπεδο.

 

5.      Το Υπουργείο Εξωτερικών έδωσε την καθοριστικής σημασίας συμβουλή του. Η ευαισθησία, ωστόσο, δεν είναι μια υπόθεση μερικής ή εφάπαξ προσέγγισης. Ας πάμε σε μια γενικότερη, πολιτικής φύσεως, παρατήρηση, έτσι για να μην ξεχνούμε τα μείζονα. ‘Οσοι στη Λευκωσία λ.χ. συμφώνησαν να δώσουν πράσινο φως στην κατοχική δύναμη να αρχίσει ενταξιακές συνομιλίες στις 3 Οκτωρίου 2005, χωρίς κανένα αντάλλαγμα, δεν θα ήταν σοφό να εμφανίζονται ιδιαιτέρως ευαίσθητοι πάνω σε μια εμπορική δραστηριότητα με προδιαγραφές που έθεσαν εδώ και μήνες οι διοργανωτές του Euro 2016. Δεν αποτελεί μια γενναία πράξη η ανυποχώρητη στάση στα «μικρά» και τα «επουσιώδη» και η σιωπή και η απουσία στα «μεγάλα» και τα «σημαντικά». Στα τελευταία εντάσσω (με όλες τις παραμέτρους της), τη διασύνδεση της ευρωτουρκικής σχέσης με την επίλυση του κυπριακού και τη στρατηγική για να γίνει η ΕΕ καταλύτης της λύσης.




Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

www.larkoslarkou.org.cy

 

Γεννήθηκε στη Λύση το 1953. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής της Αθήνας στον κλάδο των Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών. Καθηγητής φιλολογίας.

Άρθρα και μελέτες του έχουν δημοσιευθεί στις εφημερίδες ΤΑ ΝΕΑ, τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ, τον ΚΗΡΥΚΑ, το ΒΗΜΑ, τον ΑΓΩΝΑ. τον ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ και τον ΠΟΛΙΤΗ. Αρχισυντάκτης της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΠΡΩΙΝΑ ΝΕΑ (1991-93). Το 1988 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο "Ιδεολογία και Πολιτική στη Σύγχρονη Τουρκία". To 2001 εξέδωσε το δεύτερο βιβλίο του με τον τίτλο "Ανανέωση και Εκσυγχρονισμός της Κυπριακής Κοινωνίας - Προτάσεις για μια νέα Πολιτική". Με ειδικές μελέτες του συμμετείχε σε εκδόσεις τριών άλλων βιβλίων: "16+1 Θέσεις για τον Εκσυγχρονισμό", "Κύπρος: η Ανατομία μιας Μεταμόρφωσης", "Κύπρος: Πολιτική, Ιστορία και Οικονομία"

Διετέλεσε ΓΓ στο Σύλλογο Κυπρίων Επιστημόνων της Αθήνας.

Πρόεδρος του Ομίλου Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας μας (ΟΠΕΚ) μέχρι το 2011.

Πρόεδρος του ΔΣ του Κυπριακού πρακτορείου Ειδήσεων (ΚΥΠΕ) απο τον Μάιο του 2011

EURO 2016: το θέαμα και οι χορηγίες

γράφει ο Λάρκος Λάρκου

 

Αίφνης προέκυψε θέμα ανάμεσα στο ΡΙΚ και τις Τουρκικές Αερογραμμές! Οι εν λόγω Αερογραμμές είναι ο χορηγός του Euro 2016, ενώ το ΡΙΚ προβάλλει κατ’ αποκλειστικότητα το ποδοσφαιρικό θέαμα στους δέκτες μας. Κάθε μεγάλος χορηγός κάθε αγώνα ή κάθε τουρνουά, αξιοποιεί την οικονομική του δυνατότητα με αντίστοιχης επένδυσης διαφημιστικό μήνυμα, καθώς έχει κερδίσει με τη δική του προσφορά αυτή τη θέση. Τι θα γίνει με το διαφημιστικό μήνυμα του εν λόγω χορηγού στην Κύπρο;

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο