Guest

Ένα αυτόφωρο για τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ

fylaki-xeria

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Το αυτόφωρο έχει συνδεθεί, στην νεοελληνική πολιτική ιστορία, με διώξεις της δημοκρατίας και περιορισμούς της ελευθερίας. Οι πράξεις περιστολής της δημοκρατικής τάξης ξεκινούν, πάντα, από τον περιορισμό της ελευθερίας του τύπου. Υπόσταση στην δίωξη του τύπου δεν έδωσαν, απλώς, τα «εγκλήματα δια του τύπου συντελούμενα» αλλά η επέκταση της αυτόφωρης διαδικασίας στις παραβάσεις αυτές. Ενώ, όμως, έχουν ειπωθεί και γραφτεί πολλά για την απαράδεκτη επέκταση της διαδικασίας αυτής, εξακολουθεί να παραμένει σε ισχύ. Η κυβέρνηση υπόσχεται ότι θα αντιμετωπίσει το θέμα στην επόμενη αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, με τη «μέγιστη δυνατή συναίνεση» (η οποία όμως, υπάρχει). Είναι, απλώς, ένας άλλος τρόπος για να δηλώσει ότι θέλει να διατηρηθεί το απαράδεκτο καθεστώς του αυτοφώρου. Ο λόγος είναι ότι επιδιώκει να δημιουργήσει κλίμα φόβου σε όσους θέλουν να εκφραστούν, ελεύθερα, κατά της κυβερνητικής πολιτικής.

Θα μπορούσε, κανείς, να αντιτείνει ότι το Σύνταγμα και ο νομικός μας πολιτισμός δεν επιτρέπουν την άσκηση της αυτόφωρης διαδικασίας στα λεγόμενα «εγκλήματα τύπου». Πλην, όμως, οι εξαιρέσεις που έχουν αρχίσει να γίνονται συχνότερες αμφισβητούν, έργοις, την δυνατότητα του θεσμικού μας οικοδομήματος να ανασχέσει τον αυταρχισμό της κυβέρνησης.

Έχω, όμως, την εντύπωση ότι η σύλληψη των δημοσιογράφων του «Φιλελεύθερου» δεν είναι μια πράξη εκφοβισμού η προσωπικής, έστω, αντιπαράθεσης ενός υπουργού με τα στελέχη μιας εφημερίδας. Πρόκειται για μια σχεδιασμένη κλιμάκωση των επιθέσεων του εθνολαϊκιστικού μετώπου εναντίον των δημοκρατών και μετριοπαθών πολιτών και των κομμάτων που τους εκπροσωπούν. Πάντοτε η αστική αντίληψη και συμπεριφορά εκλαμβανόταν από τους διώκτες της ως αδυναμία.

Πλην όμως, η μεταπολίτευση, παρά τις εντάσεις και τα προβλήματα που έμειναν ανεπίλυτα, κατάφερε να αποτρέψει την εκτροπή από τους κανόνες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.

Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αποτελούν, όμως, ό,τι πιο απειλητικό για την φιλελεύθερη αστική δημοκρατία έχει εμφανιστεί κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης. Το σχέδιο τους για την, α λα Βαϊμάρη κατάληψη της εξουσίας μέσω της κοινοβουλευτικής οδού, δεν τελεσφόρησε, όχι, μόνον, διότι ήταν φιάσκο αλλά και διότι υποχρεώθηκαν από τους εταίρους και τους Έλληνες πολίτες σε αναδίπλωση. Έκτοτε, όπου μπορούν να εκδηλώνονται ελεύθερα, όπως είναι, επί παραδείγματι, η παιδεία, αποκαλύπτουν το αποκρουστικό πρόσωπό τους του 2015.

Η υπαναχώρησή τους το καλοκαίρι 2015 δεν σήμανε, όμως, την ουσιαστική αλλαγή πολιτικής. Σήμερα, με τις διώξεις εναντίον των δημοσιογράφων, αναπτύσσουν, εκ νέου, την πολιτική που ομνύουν, επιχειρώντας την, παντί τρόπω, παραμονή τους στην εξουσία. Υπό την έννοια αυτή αποτελούν μια μόνιμη και σταθερή απειλή για την φιλελεύθερη δημοκρατία μας. Και, μεταφορικώς μιλώντας, εάν έπρεπε να εφαρμοστεί το αυτόφωρο, οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αποτελούν το τέλειο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 242 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, αφού αυτό το οποίο κάνουν είναι «εν τω πράττεσθαι έγκλημα» δηλαδή, γίνεται αντιληπτό κατά τη στιγμή που συμβαίνει και, μάλιστα, ο δράστης είναι ενώπιον μας αμετανόητος και ανερυθρίαστος.

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Πρ. Βουλευτής Επικρατείας με Το Ποτάμι και γραμματέας της κοινοβουλευτικής του ομάδας.

 

http://www.inerp.gr


Είμαι νομικός (Πανεπιστήμιο Αθηνών), με διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία του Δικαίου (Πανεπιστήμιο Bielefeld, Γερμανία). Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το διοικητικό/ρυθμιστικό φαινόμενο ήταν στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στην οποία παραμένω έχοντας διδάξει για περισσότερα από 20 έτη Δημόσια Πολιτική και Ρυθμιστική Διακυβέρνηση. Ακολούθως εργάσθηκα, για δύο δεκαετίες, ως ειδικός επιστήμων στο Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως. Στα χρόνια αυτά προσπάθησα ιδιαίτερα για την ανατροπή των αρνητικών στερεοτύπων για την ελληνική διοίκηση μέσα από την προώθηση των διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Τα ΚΕΠ αποτελούν την πιο γνωστή απ’ αυτές. Από το 2007 και μετά, έχω την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Παράλληλα με τις δραστηριότητές μου στην Ελλάδα, είχα έντονη δραστηριότητα ως σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων και διοικήσεων (22) καθώς και διεθνών οργανισμών (5) επί θεμάτων διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Έχω εκδώσει 5 βιβλία και έχω δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Μελέτες μου έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (μεταξύ άλλων, στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, αραβικά, και κινεζικά). Έχω βραβευτεί δύο φορές από την Αμερικανική Εταιρία Διοικητικής Επιστήμης. Η πρώτη φορά ήταν το 2003, με το βραβείο «Peter Boorsma» από την Southeastern Conference της ΑSPA και η δεύτερη το 2012 στο Las Vegas όπου μου απονεμήθηκε το "International Public Sector Award" της ASPA.

Ένα αυτόφωρο για τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης. Το αυτόφωρο έχει συνδεθεί, στην νεοελληνική πολιτική ιστορία, με διώξεις της δημοκρατίας και περιορισμούς της

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο