The Hellenic Physical Society (Ε.Ε.F.) is a non-profit Scientific Society, founded in 1930, that represents the Greek scientists of Physics, of Physics Technologies and Physics of Communication.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ - ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ
“ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ”
Στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών
SCIENTIX: Η ευρωπαϊκή πύλη για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
&
INSPIRING SCIENCE: Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Σενάρια για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Χώρος διεξαγωγής Συνεδρίου Αθήνα: Ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ, Πανεπιστημίου 17
17-18 Οκτωβρίου 2014
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Φιλντίσης Παναγιώτης, Χονδρογιάννη Μαίρη
17: 00 - 17:30 Εγγραφές - Έναρξη
17:30-17:45 Χαιρετισμοί
Κακλαμάνης Χρίστος, Πρόεδρος ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
Φιλντίσης Παναγιώτης, Α Αντιπρόεδρος ΕΕΦ
Εισαγωγική Συνεδρία «Η Ανακαλυπτική Μάθηση στην Εκπαιδευτική Πράξη»
17:45 -18:15 Καλκάνης Γεωργ. Θεοφ., Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
Θέμα: « (Δι-)Ερευνώ και Ανακαλύπτω - Η Επιστημονική / ΕκΠαιδευτική Μέθοδος με Διερεύνηση»
18:15 -18:45 Γιαλούρης Παρασκευάς, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Θέμα: «Η ανακαλυπτική Μάθηση στο Γυμνάσιο, η περίπτωση της Φυσικής Α΄Γυμνασίου»
18:45-19:15 Γκίνης Δημήτριος, Περιφερειακός Διευθυντής Αττικής
Θέμα: « H σημασία της ανακαλυπτικής μάθησης στην εκπαιδευτική πράξη »
19:15 -19:45 Κουρκουμέλη Xριστίνα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θέμα: «Το πείραμα του Αιώνα στο σχολικό εργαστήριο»
19:45 -20:15 Σωτηρίου Σοφοκλής, Ελληνογερμανική Αγωγή
Θέμα: «Η Ανακαλυπτική Μάθηση στην Ευρώπη – Πρωτοβουλίες και Αποτελέσματα»
20:15 -20:45 Μεγάλου Ελίνα, ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»
Θέμα: «Ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου Φωτόδεντρο»
20:45 -21:15 Παναγιώτα Αργύρη, Ευαγγελική Σχολή Ν. Σμύρνης
Θέμα: «SCIENTIX: Η Ευρωπαϊκή Πύλη για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών»
21:30 Λήξη πρώτης ημέρας Συνεδρίου.
ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΑΙΘΟΥΣΑ Α
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Φιλντίσης Παναγιώτης, Χονδρογιάννη Μαίρη
Προσκεκλημένη Ομιλία
09:30 -10:00 Παπαπαμαρινόπουλος Σταύρος,
Θέμα: «Διερεύνηση της Μακεδονικής Τούμπας από Τρισδιάστατη Σεισμική Τομογραφία»
1η Θεματική «Εκπαιδευτική Ρομποτική και Ανακαλυπτική Μάθηση»
10:00 -10:15 Σαμολακίδης Ιωάννης, Διερευνητική Μάθηση
Θέμα: «Η Ρομποτική στη Σχολική Πράξη»
10:15 -10:30 10 Χριστακόπουλος Ιωάννης Υπ. ΕΚΦΕ Ν. Φιλαδέλφειας
Θέμα: «Το πρόγραμμα Stem στη Διδακτική Πράξη»
10:30 -10:45 Παπαδόπουλος Γεώργιος, Ελληνογερμανική Αγωγή
Θέμα: «Σενάρια προσομοίωσης Έργων Ρομποτικής και Αυτοματισμών: Η σύνδεση του προγραμματισμού με τον πραγματικό κόσμο»
10:45-11:00 Μαϊστρος Κωνσταντίνος, Καθηγητής ΠΕ04.01 Β/θμίας Εκπαίδευσης 15ου Γενικού Λυκείου Αθηνών
Θέμα: «Ρομποτική και Ανακαλυπτική μάθηση »
11:00- 11:15 Διάλειμμα
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Κασίδης Αθανάσιος, Ελμαλής Ελευθέριος
2η Θεματική «Εικονικά Εργαστήρια και Προηγμένες Τεχνολογικές Εφαρμογές στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών»
11:15 -11:40 Ευγενία Κυπριώτη, Ελληνογερμανική Αγωγή
Θέμα: «INSPIRING SCIENCE: Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Σενάρια για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών»
11:40 -11:55 Ζωγόπουλος Eυστάθιος, Δρ. Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων
Θέμα: «Εκπαιδευτικά σενάρια διδασκαλίας βασικών εννοιών της Φυσικής στη μέση εκπαίδευση με χρήση τεχνολογιών αιχμής και στόχευση στην ανακαλυπτική μάθηση»
11:55-12:10 Τζουμάκης Νίκος, Polytech
Θέμα: «Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση: Παρόν : Digital labs - Μέλλον: Virtual reality- 3D simulators»
12:10 -12:25 Σφαέλος Ιωάννης, Πειραματικό Λύκειο Παν/μίου Πατρών
Θέμα: «Η οριζόντια βολή με χρήση ΤΠΕ»
12:25-12:40 1. Αλιακίζογλου Αικατερίνη, ΠΕ12-MSc Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π, Υπεύθυνη ΣΕΠ στο ΚΕΣΥΠ Χαλκίδας
2.Καντανολέων Νεκτάριος, ΠΕ12-MSc - Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π, Διευθυντής 5ου Γυμνασίου Χαλκίδος
Θέμα: «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων για εξεύρεση εργασίας μέσω προσομοίωσης στο μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού προσανατολισμού της Γ ΄ Γυμνασίου»
12:40-12:55 Φύττας Γεώργιος, Φυσικός , Καθηγητής Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: « Οι αναπηδήσεις μια μπάλας του τένις»
12:55- 13:30 Διάλειμμα-Καφές
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Κασίδης Αθανάσιος, Ελμαλής Ελευθέριος
3η Θεματική «Επιστημονική Έρευνα στη Σχολική Τάξη»
13:30-13:45 Ανδρέας Βαλαδάκης, Δρ Φυσικής, Καθηγητής της Βαρβακείου Σχολής
Θέμα: «Το Πείραμα των Μαθητών της Βαρβακείου Σχολής που Βραβεύθηκε από το CERN»
13:45-14:00 Ποτσίδη Μαριάννα, Φυσικό, Ελληνογερμανική Αγωγή
Θέμα: «Μελέτη της σεισμικότητας του ελλαδικού χώρου από μαθητές με χρήση σχολικών σεισμογράφων»
4η Θεματική «Εφαρμογές Προσομοιώσεων στην Εκπαιδευτική Πράξη»
14:00-14:30 Σαράντος Ψυχάρης, Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ
Θέμα: «Η ανακαλυπτική μάθηση και οι εφαρμογές της υπολογιστικής επιστήμης στην εκπαίδευση για τις γνωστικές περιοχές του STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics)»
14:30-14:45 Μιχαλούδης Απόστολος Φυσικός , Καθηγητής Βθμιας
Θέμα: « Εφαρμογές προσομοιώσεων και σύγχρονων εκπαιδευτικών και μεθόδων στη διδασκαλία»
14:45- 15:30 Διάλειμμα
1ο Εργαστήριο «Από τα κουάρκς μέχρι το Σύμπαν με εικονικά και απομακρυσμένα εργαστήρια» Ελευθερία Τσουρλιδάκη, Ελληνογερμανική Αγωγή
15:30- 16:30 Το βιωματικό αυτό εργαστήριο έχει σκοπό να παρουσιάσει στους συμμετέχοντες την έννοια των «Μεγάλων Ιδεών της Επιστήμης» και να επιδείξει τρόπους με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη καθημερινή διδασκαλία ώστε να ενισχύσουν τη σύνδεση μεταξύ διαφορετικών θεματικών ενοτήτων στο πλαίσιο διδασκαλίας των φυσικών επιστημών. Θα παρουσιαστούν παραδείγματα δραστηριοτήτων που περιέχουν τη χρήση εικονικών και απομακρυσμένων εργαστηρίων που προωθούν την ανακαλυπτική μάθηση και βοηθούν τους μαθητές να αντιληφθούν τη σύνδεση μεταξύ διαφορετικών φυσικών φαινομένων και μεταξύ διαφορετικών φυσικών νόμων. Θα παρουσιαστούν παραδείγματα δραστηριοτήτων που κάνουν χρήση εικονικών και απομακρυσμένων εργαστηρίων και μπορούν να συνδυαστούν με βάση μια ή περισσότερες Μεγάλες Ιδέες.
2ο Εργαστήριο «Χρησιμοποιώντας την πύλη SCIENTIX στο αναλυτικό πρόγραμμα» Σοφοκλής Σωτηρίου, Ελληνογερμανική Αγωγή και Παναγιώτα Αργύρη, Ευαγγελική Σχολή Ν. Σμύρνης
16:30- 17:30 Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουν πως οι ποικίλες ψηφιακές πηγές του αποθετηρίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα. Θα παρουσιαστούν σειρές εφαρμογών και εκπαιδευτικών σεναρίων που έχουν αναπτυχθεί με ψηφιακό περιεχόμενο και συνδέονται με διάφορες θεματικές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος. Θα συζητηθεί η προστιθέμενη αξία που μπορεί να δώσει στην εκπαιδευτική πράξη η αναζήτηση και η χρήση διεθνούς εκπαιδευτικού περιεχομένου και η σημασία που έχει η δικτύωση των εκπαιδευτικών ώστε να δημιουργούν κοινότητες μάθησης που ανταλλάσουν εμπειρίες και καλές πρακτικές με στόχο τον σχεδιασμό καινοτόμων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αυξάνουν το ενδιαφέρον των μαθητών και οδηγούν σε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
ΑΙΘΟΥΣΑ Β
ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ: Kλειδέρη Παρασκευή,Κολέτσιος Γεώργιος, Αθανασάκης Αρτέμης
5η Θεματική «Πειραματική Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών»
10:00- 10:30 Σαρηγιάννης Αντώνης, Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Παπαγεωργίου Κωνσταντίνος, Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Λαγού Μαρία, Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Η Φυσική των πειραμάτων, των στίχων και των ήχων »
10:30-10:45 Ρόζη Αικατερίνη , Γεωλόγος- Καθηγήτρια Β/θμίας Εκπαίδευσης 3ου Γυμνασίου Γλυφάδος
Θέμα: « Ph Mέτρο Οξυτήτας -Βασικότητας Διαλυμάτων».
10:45-11:00 Φώλια Κρύστη, Εκπαιδευτικός Α/θμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Η Ανακαλυπτική μάθηση και οι νέες Τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση - η περίπτωση του project " Λέμε όχι στην υπεραλίευση: αφήνω τον γόνο να γίνει γονιός ».
11:00-11:15 Καϊκη Μίνα, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης CTY
Θέμα: «Παιχνίδια Λογικής, Πάζλ και Μαθηματικοί Γρίφοι για παιδιά με ιδιαίτερες ακαδημαϊκές δεξιότητες ».
11:15-11:30 Χρυσός Αντώνης, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης CTY
Θέμα: «CTY - Greece: Η χρήση Εξομοιωτών Πτήσης ως βασικό εργαλείο σε διαθεματικά σχέδια επιστημονικής δράσης ».
11:30-11:45 Πολυζώης Γεώργιος, Φυσικός ,Υποδιευθυντής Ζάννειου ,Δρ Φυσικής
Θέμα: «Αξιοποίηση της τρέχουσας τηλεοπτικής πραγματικότητας στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Η περίπτωση του CSI ».
11:45-12:15 Χρυσανθακοπούλου Κωνσταντίνα, Φυσικός Εκπαιδευτικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Μια καινοτόμος προσέγγιση της διδασκαλίας των τριών νόμων του Νεύτωνα για το γυμνάσιο»
12:15-12:30 Γιωτόπουλος Γεώργιος, Φυσικός , Καθηγητής Βθμιας Εκπαίδευσης
Θέμα: «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία στο πλαίσιο της Τυπικής (Δευτεροβάθμιας) και Μη Τυπικής Εκπαίδευσης.»
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 12:30-12:45
3ο Εργαστήριο «1. LET’S GO STEM (Science Technology Engineering Mathematics) »
Χριστακόπουλος Ιωάννης, Φυσικός - Δάσκαλος Φυσικής
12:45-13:45 : Με το STEM επιχειρείται ο μετασχηματισμός από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας, στην διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο θα παίζει: η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική -διερευνητική μάθηση, ενώ απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης. Με την συμμετοχή σας στο Workshop θα αντιληφτείτε την φιλοσοφία του STEM. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τους νόμους της Φυσικής (simple machines) κατασκευάζοντας με τα ίδια τους τα χέρια “απλές μηχανές” κατανοώντας έτσι τις βασικές λειτουργίες τους.
4ο Εργαστήριο « LEGO WeDo Scratching »
Γιαννάκακης Γιώργος ,Φυσικός Διερευνητική Μάθηση
13:45-14:45: WeDo Οι εκπαιδευτικοί «κατασκευάζουν» με δομικά στοιχεία (τουβλάκια), μηχανικές κατασκευές που μπορούν να αποτελέσουν τους ήρωες της δικής τους φανταστικής περιπέτειας, επιλύοντας όμως ταυτόχρονα πραγματικά προβλήματα από το φυσικό κόσμο που τους περιβάλλει.
+SCRATCH Στη συνέχεια μαθαίνουν πως μπορούν να δώσουν «ζωή-κίνηση» στις κατασκευές τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή αποκτώντας δεξιότητες προγραμματισμού, Engineering (σχεδιασμός και κατασκευή) και επίλυσης προβλημάτων (problem solving), χρησιμοποιώντας το ΔΩΡΕΑΝ ανοιχτό λογισμικό προγραμματισμού SCRATCH. Χτίζοντας με απλά τουβλάκια LEGO και στη συνέχεια προγραμματίζοντας δίνουμε ζωή στη κατασκευή.
5ο Εργαστήριο « Εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO Mindstorms
Θεοδωρόπουλος Στέφανος ,Φυσικός Διερευνητική Μάθηση
14:45-15:30: Το εξαιρετικό εργαλείο εκπαιδευτικής ρομποτικής, με το οποίο οι μαθητές ασχολούνται ενεργά με την κατασκευή και τον προγραμματισμό δικών τους ρομπότ, χρησιμοποιώντας δομικά στοιχεία LEGO και προγραμματίζοντάς τα με το διαισθητικό λογισμικό βασισμένο στο Labview. Με τις δεξιότητες που θα αποκτήσουν οι μαθητές, θα μπορούν να λάβουν μέρος και στον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής WRO.
Θέμα: Κατασκευή και προγραμματισμός χρησιμοποιώντας ειδικά σχεδιασμένα πακέτα εκπαίδευσης (δομικά στοιχεία, αισθητήρες, μοτέρ, περιβάλλον προγραμματισμού).
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.