1) Καθόρισε εσύ την επικαιρότητα. Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για μια θετικότατη εξέλιξη για την Ελλάδα ή για μια απαράδεκτη δήλωση κυβερνητικού στελέχους. Σημασία έχει η είδηση που θα προκύψει να είναι από τον ΣΥΡΙΖΑ, για τον ΣΥΡΙΖΑ και με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ειλικρινά, πρέπει να ζοριστεί κάποιος πάρα πολύ για να ανακαλύψει κάποιο θέμα της πολιτικής επικαιρότητας που να μην αφορά το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα. Μετανάστες, τρομοκρατία, φυλακισμένοι, εξοπλιστικά, παιδεία, Σκουριές, αστυνόμευση, εξελίξεις στη Βουλή, όλα τα θέματα των τελευταίων ημερών αρχίζουν και τελειώνουν με τον ΣΥΡΙΖΑ -και αυτά χωρίς καν να αναφερθούμε στην οικονομία.
Από το εσωτερικό μόνο ένα θέμα υπήρξε το οποίο προέκυψε χωρίς να έχει ο ΣΥΡΙΖΑ τουλάχιστον έναν μερικό έλεγχο της είδησης, αυτό του επίμαχου λάστιχου του αυτοκινήτου της κυρίας Κωνσταντοπούλου. Ακόμα και αυτό το περιστατικό όμως κατάφερε να το διαχειριστεί η επικοινωνιακή ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Δεν αρκεί όμως τα θέματα που προκύπτουν απλά να είναι σχετικά με τον ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να τον αφορούν άμεσα, να είναι ενδιαφέροντα και να μπορεί ο μέσος ψηφοφόρος να ταυτιστεί με κάποια από τις πολλές και αντιφατικές απόψεις των στελεχών της κυβέρνησης. Υπάρχει πρόβλημα με τη συμπεριφορά της Κωνσταντοπούλου μέσα στη Βουλή; Αμέσως θα εμφανιστούν κάποιοι Βουλευτές που θα την υποστηρίζουν και άλλοι που θα την κατακρίνουν. Υπέγραψε ο Πρωθυπουργός μαζί με τον Πάνο Καμμένο μια περίεργη συμφωνία για αναπαλαίωση αεροπλάνων; Θα φροντίσει ο ΣΥΡΙΖΑ από μόνος του να μας παρέχει και τις δύο διαφορετικές απόψεις επί του θέματος. Και όλα αυτά (ξανά) χωρίς να θίξουμε τα χαρακτηριστικά παραδείγματα της οικονομικής επικαιρότητας.
Φυσικά όμως υπάρχουν κάποια θέματα στα οποία επιβάλλεται το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα να διατηρήσει κοινή γραμμή και να έχει μία και μόνη άποψη. Σε αυτά η στρατηγική είναι ακόμα πιο απλή.
2) Ό,τι δεν μας αρέσει δεν υπάρχει. Το ξέρετε το μνημόνιο; Τελείωσε το μνημόνιο. Δεν υπάρχει. Τη θυμάστε την Τρόικα; Δεν υπάρχει Τρόικα. Αν νομίζετε κάποιοι ότι γίνομαι ειρωνικός, σας θυμίζω ότι το «Τελείωσε το μνημόνιο» και το «Δεν υπάρχει Τρόικα» είναι λόγια που έχουν ακουστεί πολλάκις σε τηλεοπτικές εκπομπές από κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Και ξέρετε πιο είναι το πιο περίεργο; Οτι λειτουργεί! Πραγματικά υπάρχει κόσμος που πιστεύει ότι δεν υπάρχει Τρόικα και μνημόνιο επειδή το είπαν κάποιοι σε κάποια πάνελ. Απλά με κάποιο μαγικό τρόπο εξαφανίστηκαν! Και δεν πιάνει απλά στον κόσμο, αλλά και στους δημοσιογράφους! Όποτε είδατε Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην τηλεόραση την προηγούμενη εβδομάδα, τον ρώτησε κάποιος αν ακόμα επιμένει ότι δεν υπάρχει Τρόικα και μνημόνιο; Ναι, ρωτήθηκαν επίμονα για το αν θα γίνει νέα συμφωνία το καλοκαίρι, αλλά μιλώντας πάντα για νέα συμφωνία και όχι για νέο μνημόνιο. Ούτε νέο μνημόνιο υπάρχει, ούτε παλιό γιατί ο μάγος Αλέξης τα εξαφάνισε.
Είναι μάλιστα τόσο επιτυχημένη τεχνική που εφαρμόζεται πλέον σχεδόν παντού. Πρόβλημα με τους άστεγους μετανάστες στην Ομόνοια; Δεν υπάρχουν άστεγοι μετανάστες στην Ομόνοια, απλά λιάζονται. Πρόβλημα επειδή παραβιάστηκε το άσυλο; Δεν παραβιάστηκε το άσυλο. Υπάρχει πρόβλημα στις διαπραγματεύσεις; Έδειξε ο Βαρουφάκης το δάχτυλο στην Γερμανία; Υπάρχει μήπως ΕΝΦΙΑ; Υπάρχει ιδιαίτερη μεταχείρηση προς τρομοκρατες; Μη γίνεστε ανόητοι, τίποτα από όλα αυτά δεν υπάρχει και αυτό το «δεν υπάρχει» είναι αρκετό ως επιχείρημα. Μπορεί σε κάποια από αυτά τα «δεν υπάρχει» ο ΣΥΡΙΖΑ στην πραγματικότητα να έχει δίκιο, μπορεί να έχει άδικο, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν χρειάζεται να ψάξει καλύτερο επιχείρημα για να δικαιολογήσει τις θέσεις και τις πράξεις του. Όπως είναι λογικό, στον ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι χαζοί για να θέλουυν να χάσουν αυτή την επικοινωνιακή άνεση την οποία απολαμβάνουν, και γι’ αυτό πρέπει να τη διατηρήσουν.
3) Επένδυσε στην επικοινωνιακή ανικανότητα της αντιπολίτευσης. Οι γκάφες και τα λάθη του ΣΥΡΙΖΑ των τελευταίων τριών μηνών δεν είναι κάτι καινούριο. Θυμόμαστε και πέρυσι παρόμοια περιστατικά τα οποία θα μπορούσε να εκμεταλευτεί η τότε κυβέρνηση, αλλά απέτυχε παταγωδώς. Η δε προεκλογική εκστρατεία της ΝΔ ήταν σε επικοινωνιακό επίπεδο απλά αστεία. Άφησε τον ΣΥΡΙΖΑ να καθορίσει όλη την αντζέντα, αδυνατούσε να αντεπιτεθεί στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι και τον πόλεμο στο ίντερνετ έχασε, όπου παλιά η «ομάδα αλήθειας» του Αντώνη Σαμαρά κέρδιζε αμαχητί. Ένα σοβαρό επιχείρημα υπήρχε, το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον και όταν αυτό έξυπνα ονομάστηκε από την επικοινωνιακή ομάδα του Αλέξη Τσίπρα «εκστρατεία τρόμου» έπαψε και αυτό να υφίσταται. Θα περίμενε κάποιος όλη αυτή η αποτυχημένη επικοινωνιακή ομάδα να ξηλωνόταν την επόμενη μέρα των εκλογών. Πέρα όμως από μια-δυο προσθήκες και λίγο καλύτερη ενημέρωση προς τα στελέχη της, η ανικανότητα παραμένει και σήμερα στα ίδια δυσθεώρητα υψηλά επίπεδα.
Φυσικά ο Πρωθυπουργός δεν είναι ανόητος να θελήσει να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Πέρα από κάποιες συζητήσεις στη Βουλή, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας είναι στο απυρόβλητο και θα παραμείνει εκεί όσο συμφέρει τον Αλέξη Τσίπρα.
Υπό άλλες συνθήκες θα περιμέναμε τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και όλων των υπολοίπων κομμάτων σε μια περίοδο που οι διεθνείς συζητήσεις για το Grexit και οι δηλώσεις-σφαλιάρες από στελέχη της Ε.Ε. είναι καθημερινό φαινόμενο να έχει περιοριστεί. Η σεμιναριακή επικοινωνιακή πολιτική όμως που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ φροντίζει όχι μόνο να εξαφανίζει τα προβλήματα που προκύπτουν, αλλά και να θέτει από τώρα τις βάσεις για μια άνετη επικράτηση στις επόμενες εκλογές, όποτε και αν αυτές γίνουν.