Είναι δεδομένο ότι η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων, έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο σε οικονομικό όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο, καθώς είναι αυτονόητο ότι οι μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων Κηφισιάς, Διονύσου (Αγ. Στέφανος, Άνοιξη, Διόνυσος, Δροσιά, Κρυονέρι, Ροδόπολη, Σταμάτα) και Ωρωπού (Αυλώνας, Αφίδναι, Κάλαμος, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Μαρκόπουλο Ωρωπού, Πολυδένδρι, Συκάμινος, Μαρκόπουλο Ωρωπού κλπ) θα πληγούν οικονομικά, αφού θα πρέπει να καταβάλλουν το αντίτιμο των διοδίων, ενώ η υπέρμετρη επιβάρυνση του ελλιπέστατου πλευρικού οδικού δικτύου, θα οδηγήσει σε πρωτοφανή κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Ας θυμηθούμε ότι το 2009, όταν επιχειρήθηκε η κατασκευή σχετικών εγκαταστάσεων στους ανωτέρω Δήμους, υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις τόσο από την τοπική κοινωνία όσο και από Βουλευτές της τότε Κυβέρνησης της Νέα Δημοκρατίας αλλά και τις Δημοτικές Αρχές, με αποτέλεσμα την αναστολή του μέτρου, έως ότου διασφαλιστεί η δυνατότητα επικοινωνίας των κατοίκων μέσω παραπλεύρων, ασφαλών οδικών αρτηριών που μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν. Αντιδράσεις εκφράστηκαν εκ νέου όταν το συγκεκριμένο ζήτημα έφτασε στη Βουλή το 2013.
Δυστυχώς σήμερα -5 χρόνια μετά- δεν έχει αλλάξει τίποτα από τότε καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ή αναβαθμιστεί το παράπλευρο οδικό δίκτυο που προβλέπεται από τις συγκεκριμένες συμβάσεις παραχώρησης, προκειμένου να ξεκινήσει η εγκατάσταση και η λειτουργία πλευρικών διοδίων.
Για το λόγο αυτό, η όποια συζήτηση για τοποθέτηση διοδίων στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής είναι άκαιρη και χωρίς ουσία. Η Κυβέρνηση με την αριστερή κουλτούρα που εφαρμόζει δίνει στήριξη στους ολιγάρχες.
Η τοποθέτηση των συγκεκριμένων διοδίων το 2018 είναι το χρονικό ενός «προαναγγελθέντος θανάτου» καθώς ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Δικτύων με έγγραφό του στις 18.04.2016 -στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου- παραδέχθηκε ότι πρόκειται να εγκατασταθούν πλευρικά διόδια στις ανωτέρω περιοχές, με τη λειτουργία τους να εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους 2018, προκειμένου να υπάρχει αναλογικό σύστημα χρέωσης.
Είναι πολύ εύκολο να φανταστεί κανείς, τι θα επικρατήσει εάν μέσω των σημερινών παραδρόμων προσπαθήσει να κινηθεί ένα ποσοστό από τα 2.500 περίπου οχήματα που σήμερα εισέρχονται στους αυτοκινητοδρόμους από τους ανισόπεδους κόμβους Κρυονερίου και Βαρυμπόμπης προκειμένου να αποφύγουν τα πλευρικά διόδια. Η κατάσταση θα είναι μη διαχειρίσιμη.
Από τη στιγμή που δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις για να δημιουργηθεί ένα ελεύθερο εναλλακτικό ασφαλές δίκτυο για τους κατοίκους και όχι μόνο των Δήμων της Βόρειας Αττικής, η υλοποίηση των νέων πλευρικών διοδίων στον κόμβο της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου, θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών της Αττικής. Δεν είναι όμως μόνο οι συγκεκριμένοι κάτοικοι, είναι και αυτοί που επισκέπτονται τις γύρω περιοχές.
Δεν νοείται περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Είναι αδιανόητη η επιβολή διοδίων σε δίκτυο μη υπεραστικό, δηλαδή σε δίκτυο με αστικά χαρακτηριστικά ενός πολεοδομικού συγκροτήματος το οποίο χρησιμοποιούν οι πολίτες για τις καθημερινές αστικές και διαδημοτικές τους μετακινήσεις.
Η πρόσφατη υπογραφείσα υπουργική απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σωκράτη Φάμελλου με την οποία εγκρίνεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, είναι τουλάχιστον ατελής καθώς δεν λαμβάνει υπόψη πραγματικά τις δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον και της ποιότητας ζωής των πολιτών των συγκεκριμένων περιοχών.
Αλήθεια που πήγαν οι υποσχέσεις που δόθηκαν από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2009 και το 2014 όταν στελέχη της πρωτοστατούσαν στη μη τοποθέτηση πλευρικών διοδίων;