Guest, slideshow-2

Τι πρέπει να γίνει για να μην έχουμε νέες γενιές ανεγκέφαλων πολιτών

kalpi-paravan-ekloges

γράφει ο Λουκάς Γεωργιάδης.

 

          Τις τελευταίες δεκαετίες και κυρίως στα πέτρινα χρόνια της μνημονιακής πραγματικότητας, βρήκαν στο προσκήνιο νοσηρές και υποβόσκουσες καταστάσεις και συμπεριφορές.

          Από το 2010 και μετά χτύπησαν «κόκκινο» ο πολιτικός τυχοδιωκτισμός και ο λαϊκισμός, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού να άγεται από δημαγωγούς και να εκδηλώνει «ιδιαίτερες» συμπεριφορές. Αναμφίβολα, η κατάρρευση των προϋπολογισμών χιλιάδων ελληνικών νοικοκυριών αποτελεί ένα ισχυρό επιχείρημα για να αλλάξει κάποιος συμπεριφορά. Η κακή ψυχολογία και η βίαιη ανατροπή του τρόπου ζωής φέρνουν γκρίνια και αντικοινωνικές συμπεριφορές. Ωστόσο, η… λεπτομέρεια έγκειται στο γεγονός ότι αυτές οι συμπεριφορές τροφοδοτήθηκαν από τους… τύπους της «άνω και κάτω πλατείας» κατά τα πρώτα δύσκολα χρόνια του μνημονίου. Οι δημαγωγοί, οι φασίστες και οι τραμπούκοι δεξιών και αριστερών αποκλίσεων βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να κάνουν τη φθηνή αντιπολίτευση τους. Μόνο που οι Συριζαίοι τα βρήκαν μπροστά τους και έτσι κατά την περίοδο 2014-2010 απομυθοποιήθηκε πλήρως το ψευτοαριστερό αφήγημα με τις κομμουνιστικές αγκυλώσεις και τις στρεβλές αντιλήψεις περί οργάνωσης της οικονομίας και της κοινωνίας.

          Το μεγάλο στοίχημα για το μέλλον δεν είναι απλά η επανεκκίνηση της οικονομίας και ο εκσυγχρονισμός του Κράτους. Πρέπει από τώρα να αρχίσει μια τεράστια προσπάθεια μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να «ζυμωθούν» οι επόμενες γενιές λογικών και υπεύθυνων πολιτών, οι οποίοι δεν θα λειτουργούν ως ανεγκέφαλοι που είτε με τη συμπεριφορά τους είτε με την ψήφο τους θα πάρουν στον… λαιμό τους μια ολόκληρη χώρα. Εν ολίγοις, πρέπει να φτιάξουμε τους αυριανούς πολίτες που δεν θα είναι ανισόρροποι, δεν θα είναι ανεγκέφαλοι, δεν θα είναι ηλίθιοι και θα σκέφτονται απλά και λογικά!

          Το εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα εξυπηρετώντας τις επιταγές του μέλλοντος. Η οργάνωση της οικονομικής παιδείας των πολιτών θα αποτελέσει μια πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον. Οπότε πρέπει να εισαχθεί πάραυτα το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μόνο έτσι θα δημιουργήσουμε τους αυριανούς πολίτες που θα μάθουν ότι η ανάπτυξη έρχεται μέσα από τις επενδύσεις, την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα και όχι μέσα από τη διατεταγμένη αύξηση των μισθών, όπως ισχυρίστηκε πρόσφατα ο οικονομικά αδαής Τσίπρας και αναπαρήγαγε η πρώην υπουργός Εργασίας Αχτσιόγλου. Η φράση ότι «η ανάπτυξη έρχεται με την αύξηση των μισθών» παραπέμπει είτε σε ψεύτες και λαϊκιστές είτε σε οικονομικά αμόρφωτους και αστοιχείωτους.

          Πέρα από τη διαμόρφωση των συνθηκών για τη στοιχειώδη οικονομική συγκρότηση και μόρφωση όλων των πολιτών, είμαστε μια χώρα όπου καθημερινά σκοτωνόμαστε στους δρόμους λόγω σοβαρότατου ελλείμματος οδηγικής συμπεριφοράς, ψευτομαγκιάς, ατιμωρησίας και ηλιθιότητας. Η διδασκαλία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα πρέπει να γίνει από τις μικρές τάξεις με πιο επαγγελματικό τρόπο. Η απώλεια ανθρωπίνων ζωών στους δρόμους ή οι χιλιάδες ανάπηροι από τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν «πολυτέλεια» για μια χώρα με έντονο δημογραφικό πρόβλημα. Πρέπει να μάθουμε να οδηγούμε συνετά γιατί αυτό θα σώσει ζωές, θα επιδράσει θετικά στο ασφαλιστικό σύστημα μέσω της περιορισμένης δαπάνης για συντάξεις, προνοιακά επιδόματα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανθρώπων που είχαν την πικρή εμπειρία του τροχαίου ατυχήματος.

          Είμαστε μια χώρα όπου εκτός από οικονομική και οδηγική παιδεία, ξεχάσαμε και τις παραδοσιακές αρχές του ελληνικού τρόπου ζωής. Η διδασκαλία της σωστής διατροφής από τα μικρά κιόλας βήματα των παιδιών αποτελεί ζωτικής σημασίας ζήτημα για την προστασία από ασθένειες, οι οποίες επιφέρουν προσωπικό και οικογενειακό κόστος, προκαλούν δαπάνη στο ασφαλιστικό και εν τέλει υποβαθμίζουν την ποιότητα και το επίπεδο ζωής των πολιτών. Πρέπει να μάθουμε να τρώμε σωστά για να μην έχουμε προβλήματα στο μέλλον είτε με την υγεία μας, είτε με την τσέπη μας! Όσο λιγότερες ασθένειες τόσο καλύτερη ποιότητα ζωής και καλύτερες προσδοκίες για τις μελλοντικές συντάξεις. Μέσα σε όλα αυτά πρέπει να καταστεί σαφές με κάθε τρόπο ότι το τσιγάρο είναι ένας επιπλέον επιβαρυντικός παράγοντας που κοστίζει σε ανθρώπινες ζωές και σε χρήμα.

          Όμως, το πρόβλημα δεν σταματάει εδώ. Μπορεί να μην έχουμε οικονομική παιδεία ή να σκοτωνόμαστε στους δρόμους ή να τρώμε «πλαστικά» και «σκουπίδια». Η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος στο μέλλον, ώστε να έχουν ποιότητα ζωής οι επόμενες γενιές, καθιστούν επιβεβλημένη την εντατική διδασκαλία των αρχών προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. Πρέπει από μικροί να μάθουν όλοι την αξία που έχει να φυτέψεις ένα δέντρο, τι σημαίνει να μην πετάς τα σκουπίδια στο φυσικό περιβάλλον, τι ζημιά γίνεται από τις πυρκαγιές και τις πλημμύρες και ποιοι είναι οι τρόποι προστασίας μας έναντι των φυσικών καταστροφών. Οι καιροί άλλαξαν και πρέπει να προσαρμοστούμε με περισσότερη ενημέρωση και γνώση.

          Όταν μάθουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον, όταν μάθουμε να οδηγούμε συνετά, όταν μάθουμε να τρώμε σωστά και όταν μάθουμε να συμπεριφερόμαστε υπεύθυνα ως οικονομικά ενεργοί πολίτες, τότε τα χρεοκοπημένα αφηγήματα των επίδοξων… Τσιπραίων δεν θα έχουν ευήκοο ακροατήριο. Από αυτά τα απλά και μικρά, θα μπορέσουμε να διαμορφώσουμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Πέρα από την ατομική ευθύνη οφείλουμε να διαμορφώσουμε τις συνθήκες για ένα ευνοϊκό μέλλον του συλλογικού «εμείς». Η πρόληψη σώζει, ενώ αν τρέχουμε πίσω από το πρόβλημα, το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

          Όταν αντιληφθούμε τα στοιχειώδη, τότε και καλύτερη ποιότητα ζωής θα έχουμε και περισσότερα χρήματα στην τσέπη μας και καλύτερες προοπτικές αλλά και λιγότερους απατεώνες που θα προσπαθούν με ψέματα και παρασιτικές νοοτροπίες να «κλέψουν» την ψήφο μας. Όσο πιο λογικοί και υπεύθυνοι γίνουμε, τόσο λιγότεροι (πάσης φύσεως) απατεώνες θα εμφανίζονται στη ζωή μας…

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Λουκάς Γεωργιάδης είναι απόφοιτος του Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς με ειδίκευση στη Βιομηχανική Πολιτική και τις Επενδύσεις. Έχει εργαστεί ως παραγωγός πωλήσεων και σε λογιστικό γραφείο. Είναι δημοσιογράφος από το 1995 και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών από το 2005.

Έχει διατελέσει ρεπόρτερ σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, συντάκτης σε οικονομικές εφημερίδες και περιοδικά, αρχισυντάκτης και διευθυντής εφημερίδας.

Τι πρέπει να γίνει για να μην έχουμε νέες γενιές ανεγκέφαλων πολιτών

γράφει ο Λουκάς Γεωργιάδης.             Τις τελευταίες δεκαετίες και κυρίως στα πέτρινα χρόνια της μνημονιακής πραγματικότητας, βρήκαν στο προσκήνιο