Guest

Σκέψεις για την επιστήμη

 

Η επιστήμη βοηθάει τον άνθρωπο να εξελιχθεί στον κόσμο τον οποίο ζει, του παρέχει πολλές δυνατότητες κάποιες από τις οποίες δεν μπορούσαμε να φανταστούμε. Ποιος θα πίστευε το 2000 ότι θα είχαμε smartphones και κάθε είδους τεχνολογική εξέλιξη;

Η επιστήμη έχει προσφέρει πολλά πράγματα, όταν ξεκινούσε ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος οι δυνάμεις του πολέμου μπήκαν να πολεμήσουν με όπλα του 20ου αιώνα. Ήταν μία εξέλιξη της βιομηχανίας των όπλων, μετά από χρόνια φτάσαμε στις θηριωδίες του Χίτλερ με τον εθνοτικό φυλετισμό, την εθνοφυλετική εξόντωση ή αλλιώς γενοκτονία των Εβραίων. Τέλος, οι Αμερικανοί έριξαν ατομική βόμβα στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι τον Αύγουστο του 1945.

pos-peiraiwsΕδώ τίθεται το ερώτημα που μου ήρθε στο μυαλό. Το νόμιμο είναι και ηθικό; Οι επιστήμονες ψάχνουν, ερευνούν, ανακαλύπτουν, αλλά ως συνήθως δεν έχουν την κάλυψη από την πολιτική και πολλές φορές μένουν ξεκρέμαστοι και προσπαθούν να αναδείξουν από μόνοι τους τα επιτεύγματά τους.

Η επιστήμη της Ιατρικής έχει προβεί σε πολλές ανακαλύψεις που έχουν βοηθήσει την ανθρωπότητα, αλλά δεν θα πάψουν πότε οι θεωρίες συνομωσίας ότι διάφοροι επιστήμονες επειδή υπάρχει υπερπληθυσμός στον πλανήτη είναι ενάντια σε αυτό και προσπαθούν με διάφορούς τρόπους να μειώσουν αυτό το ποσοστό.

Πολλές φορές οι επιστήμονες έχουν και την εξάρτηση και οικονομικών συμφερόντων. Ο επιστήμονας δεν θα πρέπει να είναι ούτε λαϊκιστής, ούτε να άγει τον δήμο.

Καλή η ανάλυση, αλλά πάμε στο πρακτικό μέρος του ζητήματος. Όλα τα παραπάνω δεν μπορούν να γραφτούν σε πανελλαδικές, γιατί οι καθηγητές και τα φροντιστήρια τους μαθαίνουν επί εννέα μήνες «ό,τι σας δίνουμε από τα φυλλάδια» και αυτό πρέπει να αποτυπωθεί και τον Ιούνιο. Αυθεντία. Κριτική σκέψη μηδέν. Θα μου πείτε τώρα ποιο παιδί θα ξέρει για τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο, ξέρει μόνο ό,τι έμαθε από το 30λεπτο μάθημα της ιστορίας.

Ο Κώστας Καραμανλής το 2009 στο ντιμπέιτ είχε πει, ότι στην Ελλάδα είμαστε όλοι μετεωρολόγοι, δικηγόροι και γενικώς είμαστε ειδικοί σε όλα.

Το μάθημα της έκθεσης είναι να γράψεις τι έμαθες όλη την χρονιά, χωρίς κριτική σκέψη, χωρίς τις δικές σου σκέψεις.

Τέλος, φυσικά ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό. Για ηδονή της ηθικής μιλούσε ο Αριστοτέλης, ο επιστήμονας θα πρέπει να έχει παιδεία, γιατί αλλιώς δεν θα καταφέρει και πολλά.

Χθες άρχισαν τα παιδιά να γράφουν τα μαθήματα προσανατολισμού, με τα μαθηματικά να είναι δύσκολα από την προηγούμενη φορά και τα αρχαία κάλυπταν όλη την ύλη. Τα μαθήματα της κατεύθυνσης είναι και αυτά που θα κρίνουν τις βάσεις της φετινής διαδικασίας.

Καλό κουράγιο και καλή επιτυχία σε όλους και σε όλες!


Για περισσότερα άρθρα του Δημήτρη Τζελέπη πατήστε εδώ!


Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο
Ο Δημήτρης Τζελέπης είναι πτυχιούχος του ΔΠΘ του τμήματος Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων χωρών με ειδίκευση στην Ρουμανική γλώσσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις Σύγχρονες Ευρωπαϊκές Σπουδές Δίκαιο, Οικονομία, Πολιτική της Νομικής Σχολής του ΔΠΘ. Αρθρογραφεί τακτικά στην καθημερινή εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος και στην εφημερίδα της Κομοτηνής "Ο Χρόνος". Στον ελεύθερο χρόνο του διαβάζει βιβλία, κυρίως πολιτικής ιστορίας.

Σκέψεις για την επιστήμη

γράφει ο Δημήτρης Τζελέπης.

 

Η έναρξη των πανελλαδικών έγινε με το μάθημα της έκθεσης, όπως το ονομάζουν στα σχολεία. Η νεοελληνική γλώσσα όπως είναι κανονικά. Τα παιδιά κλήθηκαν να γράψουν για τον ηθικό ρόλο του επιστήμονα. Ενδιαφέρον θέμα.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο