Guest

Οι δύο προϋποθέσεις για να βγούμε και να μη ξαναμπούμε σε κρίση

 

Η αφορμή θα είναι το σπάσιμο των μεγάλων περιφερειών και η μείωση του ποσοστού που είναι αναγκαίο για να εισέλθει ένα κόμμα στη Βουλή από το 3% στο 2%.

Είναι προφανές ότι το 2% είναι το «ρουσφέτι» του κ. Τσίπρα στον κ. Καμμένο του οποίου το κόμμα, σύμφωνα με όλες τις δημοσκοπήσεις δεν μπαίνει στη Βουλή με τον ισχύοντα εκλογικό νόμο.

Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση αν επιχειρήσει νέα αλλαγή του εκλογικού νόμου θα κατέχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να έχει αλλάξει έναν εκλογικό νόμο δύο φορές μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο.

budget-banners-gif-1Η ουσία όμως δεν είναι αυτή. Η ουσία είναι ότι η κυβέρνηση κάνοντας κατάχρηση της νομοθετικής εξουσίας, επιχειρεί να εκμαυλίσει κόμματα της αντιπολίτευσης που βρίσκονται μεταξύ «σφύρας και άκμονος» για να αποσπάει την ψήφο τους ώστε να συγκεντρώσει τον μαγικό αριθμό των 200 ψήφων για να ισχύσουν οι αλλαγές από τις προσεχείς εκλογές. Γιατί είναι δεδομένο ότι και το «Ποτάμι» θα βρεθεί σε δύσκολη θέση.

Τα φαινόμενα αυτά όμως δείχνουν ότι η ανάγκη για πολιτική αλλαγή που προτάσσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είναι η μόνη που πρέπει να επέλθει για να μπορέσουμε να αναγεννήσουμε την Ελλάδα. Χρειάζεται και αλλαγή νοοτροπίας. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε και να πολιτευόμαστε όλοι, πολίτες και πολιτικοί, με έναν διαφορετικό τρόπο. Έναν τρόπο που όχι απλώς θα προτάσσει το «εμείς» έναντι του «εγώ», αλλά θα είναι κατανοητό σε όλους ότι το κάθε «εγώ» μπορεί να ικανοποιηθεί και να προοδεύσει καλύτερα και ταχύτερα, αν εργασθούμε από κοινού για την πρόοδο του συνόλου, δηλαδή του «εμείς».

Για να συμβεί όμως αυτό απαιτούνται δύο τεράστιες αλλαγές:

Η πρώτη είναι στην παιδεία και η δεύτερη είναι στο Σύνταγμα.

Οι αλλαγές στην παιδεία δεν μπορεί να είναι αντικείμενο των αποφάσεων μιας κυβέρνησης. Και δεν μπορεί να διακατέχονται από ιδεοληψίες και κομματικά κόμπλεξ που ίσχυαν πριν από δεκαετίες. Αλλά ακόμα και αν υπήρχε συμφωνία για αλλαγές που θα προσέφεραν στα παιδιά της χώρας μας πραγματική παιδεία ώστε η επόμενη γενιά να είναι ευρωπαϊκή γενιά στις αντιλήψεις, αυτό θα απαιτούσε όντως μια γενιά. Και φυσικά θα αφορούσαν τους μελλοντικούς πολίτες αυτού του τόπου.

Οι αλλαγές στο Σύνταγμα, θεωρητικά είναι κάτι που μπορεί να έχουν αποτέλεσμα σε πολύ πιο σύντομο χρόνο. Απαιτείται όμως κι εδώ να ξεπεραστούν ιδεοληψίες και να βάλουμε το συμφέρον της χώρας πάνω από το κομματικό. Πρέπει δηλαδή να γίνει αυτό που έχει προτείνει στον κ. Τσίπρα ο κ. Μητσοτάκης στην πρώτη συνάντηση που είχαν εδώ κι έναν χρόνο. Να αφήσουν τα δύο μεγάλα κόμματα στην άκρη τις αντιπαραθέσεις τους και να συμφωνήσουν να χαρακτηρισθούν αναθεωρητέες όλες οι διατάξεις του Συντάγματος που δύνανται να αναθεωρηθούν. Ως γνωστόν για να αλλάξουν διατάξεις του Συντάγματος απαιτούνται δύο ψηφοφορίες στις οποίες πρέπει να συγκεντρωθούν στη μία 180 ψήφοι και στην άλλη 150 ή το ανάποδο.

Είναι δεδομένο ότι το ελληνικό κράτος για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται έναν σύγχρονο καταστατικό χάρτη. Αυτός πρέπει να έχει έστω την έμμεση έγκριση του λαού, αφού δημοψήφισμα για το περιεχόμενο του Συντάγματος δεν επιτρέπεται. Και ο μόνος τρόπος που μπορεί, έστω κι εμμέσως ο λαός να αποδεχθεί ή να απορρίψει συνταγματικές αλλαγές είναι οι εκλογές.

Αν τα κόμματα στην παρούσα Βουλή εγκρίνουν, με 180 ψήφους, να είναι αναθεωρητέες όλες οι διατάξεις που μπορούν να αναθεωρηθούν, και τα κόμματα κατέβουν στις εκλογές με τις δικές τους προτάσεις για το πώς και ποια άρθρα πρέπει να αναθεωρηθούν, τότε ο ίδιος ο λαός με την ψήφο του θα έχει τη δυνατότητα να δώσει πλειοψηφία στο κόμμα που κρίνει ότι προτείνει τις ορθότερες αλλαγές. Δηλαδή, αν κάποιο κόμμα προτείνει αναθεώρηση του άρθρου 16 που αφορά στη λειτουργία των ΑΕΙ προτείνοντας την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και η πλειοψηφία του εκλογικού σώματος δεν συμφωνεί με την συγκεκριμένη αλλαγή, τότε φυσικό είναι να μη ψηφίσουν το συγκεκριμένο κόμμα. Αν όμως συμφωνούν και το εκλέξουν κυβέρνηση, τότε το κόμμα αυτό θα μπορεί με 151 ψήφους, όσες δηλαδή απαιτούνται για τη δεδηλωμένη, ώστε να σχηματισθεί κυβέρνηση, να εγκρίνει τις αλλαγές που θα έχει προτείνει.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι αν δεν δώσουμε πραγματική και σε βάθος παιδεία στο λαό, αν δεν ανοίξουμε το μυαλό της νέας γενιάς σε νέους ορίζοντες, πέρα από τη μισαλοδοξία, τις ιδεοληψίες και τα κομματικά πάθη του παρελθόντος και αν δεν δημιουργήσουμε δομές που θα οικοδομήσουν μια νέα και σύγχρονη Ελλάδα, η χώρα μας δεν πρόκειται ποτέ να βγει από την κρίση. Γιατί δημοσιονομικά μπορεί να πιάσουμε όλους τους δείκτες που θα μας βάλουν ως όριο οι δανειστές μας. Στην πραγματικότητα όμως, αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία και αν δεν δημιουργήσουμε δομές για ένα σύγχρονο και ευρωπαϊκό κράτος, η κρίση θα έρχεται και θα ξανάρχεται. Και η προσπάθεια κάθε φορά για έξοδο από την κρίση θα είναι δυσκολότερη και πιο επώδυνη. Μέχρι που θα γίνει αδύνατη.




Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Πρώην Βουλευτής Ηλείας, πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας

Γεννήθηκε στο Βαρθολομιό Ηλείας το 1962. Έγγαμος με τη Σοφία Χίντζιου και πατέρας δύο αγοριών.

Επάγγελμα:
Δημοσιογράφος.


Κοινοβουλευτικές δραστηριότητες

Εξελέγη βουλευτής του Νομού Ηλείας με τη Ν.Δ. για πρώτη φορά το Μάρτιο του 2004 και επανεξελέγη το 2007, το 2009 και το 2012. Από τον Ιανουάριο έως το Οκτώβριο του 2009 διετέλεσε Υφυπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Από το 2004 έως το 2007 μετείχε ως Γραμματέας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και ως Μέλος στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών. Τον Οκτώβριο του 2007 εξελέγη Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Δημοκρατίας. Από το  2007 έως και τον Ιανουάριο του 2008 μετείχε ως Μέλος στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και στην  Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος και Ειδική Επιτροπή Περιφερειών. Το 2009 και μετά μετέχει στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων.


Πολιτικές - κοινωνικές δραστηριότητες

Διετέλεσε πολιτικός συντάκτης στην ΕΡΤ και στις εφημερίδες Απογευματινή, Ελεύθερος (1998-1993) και Εστία (1984). Αρχισυντάκτης στην Απογευματινή της Κυριακής (1999-2002). Αρθρογράφος στις εφημερίδες του Πύργου Πατρίς και Πρώτη (2002). Συνεργάτης στην εφημερίδα Εξπρές, μηνιαία περιοδικά και σε επαρχιακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς καθώς και στην εκδιδόμενη από το κόμμα της Ν.Δ. εβδομαδιαία εφημερίδα Νέα Πορεία (1980-1981). Από το 1980 συνεργάτης του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. και εκ των επιτελικών στελεχών του από το Μάρτιο του 1997.

Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΗΣΑΠ (1989).

Εκ των συγγραφέων της σειράς βιβλίων «Ελλήνων Χρόνος» και «Ελληνισμός και Ορθοδοξία». Έχει γράψει επίσης το βιβλίο «Η Ηλεία στην Ελλάδα της Ευρώπης και της Aνάπτυξης».

Μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ), της Ένωσης Κωνσταντινοπολιτών Ηλιούπολης και του Ομίλου «Πολιτεία Ήλιδας Ολυμπίας».

Ενεργό στέλεχος της ΟΝΝΕΔ από το 1976 και στέλεχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ του Οικονομικού της Νομικής (1983-1988).

Οι δύο προϋποθέσεις για να βγούμε και να μη ξαναμπούμε σε κρίση

του Γιώργου Κοντογιάννη.

Η διάθεση της κυβέρνησης να επαναφέρει το ζήτημα του εκλογικού νόμου μόνο και μόνο για να βάλει από την «πίσω πόρτα» την εφαρμογή της απλής αναλογικής από τις προσεχείς εκλογές, δείχνει την έλλειψη σεβασμού των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ στους θεσμούς.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο