Βουλευτές

Ο Μιχάλης Κατρίνης απαντάει στο apopseis.gr

 

  1. 2. Με δεδομένο ότι ο ισχύων εκλογικός νόμος έχει γίνει για να ενισχύονται μονοκομματικές κυβερνήσεις και λαμβάνοντας υπόψιν ότι η εντολή του λαού μπορεί να μην είναι για αυτοδυναμία, κρίνετε σκόπιμο να υπάρξει κάποια αλλαγή στο μπόνους των πενήντα εδρών για τον πρώτο;

Στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Εμπιστεύομαι απόλυτα την κρίση και την ωριμότητα του Έλληνα πολίτη. Η συζήτηση για τον εκλογικό νόμο δεν μπορεί να περιοριστεί στους σημερινούς συσχετισμούς που υπάρχουν στο εκλογικό σώμα, ούτε βεβαίως στο bonus εδρών για το πρώτο κόμμα. Ο εκλογικός νόμος πρέπει να διαθέτει αναλογικότητα,να εξασφαλίζει τον έλεγχο του πολιτικού χρήματος,την αυτονομία της πολιτικής από τα οργανωμένα συμφέροντα. Εντάσσεται σε μία ολοκληρωμένη πρόταση για τις μεγάλες αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο πολιτικό σύστημα. Μετά τις εκλογές πρέπει να ανοίξει μία μεγάλη και ανοιχτή συζήτηση ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις για αυτές τις αλλαγές που θα περιλαμβάνουν και τον εκλογικό νόμο.

Πιστεύω ότι η αντιπροσωπευτικότητα, η ανάγκη διαρκούς αξιολόγησης του έργου του βουλευτή και η άμεση σχέση με τον πολίτη και την τοπική κοινωνία, επιβάλλουν τον επανασχεδιασμό των εκλογικών περιφερειών. Η δημιουργία μονοεδρικών περιφερειών είναι μία πρόταση που πρέπει να συζητηθεί σοβαρά.

  1. 3. Πολλοί  υποστηρίζουν ότι φθάσαμε στο τέλος του πολιτικού συστήματος, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τη μεταπολίτευση. Τί θα μπορούσε να οδηγήσει στη μετάβαση σε μια νέα και καλύτερη μεταπολίτευση;

Υπάρχουν διαχρονικές και διακομματικές ευθύνες. Ως νέος άνθρωπος,που δεν έχω ασκήσει εξουσία,δεν θέλω να βγώ έξω από το κάδρο των ευθυνών. Ευθύνες έχουμε όλοι, πολίτες και πολιτικοί. Δεν με αντιπροσωπεύουν φράσεις του τύπου »Μαζί τα φάγαμε», αλλά η χώρα χρειάζεται πλέον ενεργούς πολίτες και όχι πελάτες ενός ξεπερασμένου πολιτικού συστήματος.

Γνωρίζω ότι υπάρχει οργή και αγανάκτηση που είναι δίκαιη. Δεν αποδέχομαι όμως το μηδενισμό, την ισοπέδωση που στρέφεται, σε τελική ανάλυση,εναντίον της δημοκρατίας και των κοινοβουλευτικών θεσμών.

Σε καθαρά θεσμικό επίπεδο, χρειάζονται βαθιές και ουσιαστικές αλλαγές που θα αποκαθιστούν τη σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών με την πολιτική.

Νέα πρότυπα και υποδείγματα πολιτικής συμπεριφοράς. Θα μπορούσα να σας αναφέρω την αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών, τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας της βουλευτικής ασυλίας, θεσμούς δημοσίου ελέγχου και παρέμβασης των πολιτών. Σε λίγο καιρό θα ενεργοποιηθεί μία κορυφαία δημοκρατική διαδικασία στην Ευρώπη, όπου αν συγκεντρωθούν 1 εκατομμύριο υπογραφές μπορεί να κατατεθεί μία νομοθετική πρωτοβουλία από τους πολίτες και αν ψηφιστεί ,να αποτελέσει και νόμο. Γιατί να μην ισχύσει κάτι ανάλογο και στη χώρα μας που αποτελεί την κοιτίδα της δημοκρατίας;

  1. 4. Πιστεύετε ότι τα στρατόπεδα υποδοχής μεταναστών είναι η καλύτερη λύση για το μεταναστευτικό;  Τι άλλα μέτρα πρέπει να ληφθούν; Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει για να αποτραπεί το έργο εκείνων  που εκμεταλλεύονται τους μετανάστες μεταφέροντάς τους στη χώρα μας ανενόχλητοι;

 

Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα.

Υπάρχει πλέον η βούληση να το αντιμετωπίσουμε γιατί υπάρχουν μεγάλοι κίνδυνοι. Για την ασφάλεια της χώρας και των πολιτών,για τη δημόσια υγεία, για την ίδια την εικόνα της Ελλάδας. Κανείς δεν πιστεύει ότι η καταστολή λύνει το πρόβλημα, χρειάζεται και η πρόληψη αλλά και μία ολοκληρωμένη μεταναστευτική πολιτική.

Είναι όμως ξεκάθαρο ότι το Κράτος πρέπει να είναι παρών, να αποτρέπει την γκετοποίηση περιοχών στις πόλεις αλλά και στην περιφέρεια. Η λαθρομετανάστευση αποτελεί παραβατική πράξη και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Με δεδομένο ότι η χώρα μας,λόγω της γεωγραφικής της θέσης,αποτελεί πύλη εισόδου των λαθρομεταναστών, το πρόβλημα επιβάλλει την ενεργό συμμετοχή της Ευρωπαικής Ένωσης. Πρέπει να υπάρξει ενίσχυση της frontex αλλά και να ενισχυθεί η Ελλάδα στην προσπάθεια πάταξης της λαθρομετανάστευσης. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο δικό μας, αγγίζει και την Ευρώπη αφού η Ελλάδα,για κάποιους από αυτούς, αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό για την Ιταλία ή για άλλες ευρωπαικές χώρες.

Τα στρατόπεδα υποδοχής των λαθρομεταναστών είναι το πρώτο βήμα και οφείλουμε να το δούμε και να το αντιμετωπίσουμε όλοι με υπευθυνότητα.

Ακολουθεί η επαναπροώθησή τους στις χώρες τους αλλά και ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο ποινών για τους δουλέμπορους αλλά και όσους απασχολούν ή εκμεταλλεύονται λαθρομετανάστες.

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Ο Μιχάλης Κατρίνης είναι Βουλευτής Ηλείας με το Κίνημα Αλλαγής. Γεννήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου του 1975 στο Πελόπιο του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας. Γονείς του ο Γιάννης και η Γιώτα Κατρίνη, εκπαιδευτικοί και οι δύο.

Είναι παντρεμένος με την οδοντίατρο Ιωάννα Αδάμου και έχουν δύο γιούς, τον Γιάννη και τον Βασίλη. Έχει έναν αδελφό, τον Δημήτρη, ιατρό παθολόγο.

 

Εκπαίδευση

Τελείωσε το Δημοτικό και την πρώτη τάξη του Γυμνασίου στο Πελόπιο, ενώ ολοκλήρωσε τις μαθητικές του σπουδές στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου και το 1ο Λύκειο Πύργου, απ’ όπου αποφοίτησε το 1993 με ″άριστα″, λαμβάνοντας βραβείο του Ιδρύματος ″Ι. Λάτση″. Συνέχισε τις σπουδές του στην Οδοντιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την οποία αποφοίτησε το 2000. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, εργάστηκε σε ιδιωτικό οδοντιατρείο.

Έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στην Οδοντιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Βιολογία του Στόματος) το διάστημα 2002-2004, καθώς και στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας) το διάστημα 2004-2005. Μιλάει αγγλικά και γαλλικά.

Εχει θητεύσει ως επιστημονικός συνεργάτης της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών στο γνωστικό αντικείμενο της Περιοδοντολογίας. Έχει συμμετάσχει σε πάνω από 40 επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ έχει προβεί σε ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά, συμμετέχοντας σε δύο ερευνητικά προγράμματα υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ασχολείται ενεργά με το φοιτητικό κίνημα, διετέλεσε μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Συλλόγου Φοιτητών Οδοντιατρικής Αθήνας, μέλος της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αθηνών την τριετία 1997-2000 και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Οδοντιατρικής Σχολής, εκπροσωπώντας τους φοιτητές, το ίδιο χρονικό διάστημα.

Ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις υπηρετώντας στην Πολεμική Αεροπορία.

Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες

Το Σεπτέμβριο του 2007 εκλέγεται Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στο Νομό Ηλείας με 16.262 ψήφους και εκλέγεται Γραμματέας στο Προεδρείο της Βουλής. Στη διάρκεια αυτής της Κοινοβουλευτικής Περιόδου διετέλεσε μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος.

Στις εκλογές του Οκτωβρίου 2009 επανεκλέγεται πρώτος, σε σταυρούς προτίμησης, Βουλευτής Ηλείας με 22.565 ψήφους. Υπήρξε μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων καθώς και της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων. Επίσης, διετέλεσε εισηγητής του Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών.

Παράλληλα, ορίζεται μέλος της Δυτικοευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης., ενώ συμμετείχε στις επιτροπές «Social, Health and FamilyAffairs», «Culture, Heritage and Nature» και «EquaI Opportunities for Women and Men».

Τον Ιούνιο του 2019 εκλέγεται Βουλευτής στο Νομό Ηλείας με το Κίνημα Αλλαγής και ορίζεται μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Διατλαντικών Εμπορικών Συμφωνιών.

Είναι Υπεύθυνος ΚΤΕ Ανάπτυξης & Επενδύσεων του Κινήματος Αλλαγής.

Πολιτικές/κοινωνικές δραστηριότητες

Από το 1995 συμμετέχει ενεργά στην ΠΑΣΠ, αναπτύσσοντας έντονη δράση στις τάξεις της Νεολαίας ΠΑ.ΣΟ.Κ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και συμμετέχοντας, ως σύνεδρος, σε όλα τα συνέδρια και συνδιασκέψεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Νεολαίας από το 1996 ως σήμερα.

Το 1999 εκλέγεται μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Σπουδάζουσας ΑΕΙ Αθήνας, το 2000 αν. μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της Νεολαίας ΠΑ.ΣΟ.Κ., ενώ το 2002 εκλέγεται μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της Νεολαίας ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Το 2004 διεκδικεί τη θέση του Γραμματέα της Νεολαίας ΠΑ.ΣΟ.Κ., ενώ το Μάρτιο του 2005 εκλέγεται μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑ.ΣΟ.Κ..

Τον Απρίλιο του 2014 αναλαμβάνει Πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ, η 8μηνη θητεία του συνδέθηκε με ορατό και χειροπιαστό έργο. Αυξήθηκε η χρηματοδότηση του οργανισμού κατά 80% και η αποπληρωμή οφειλών του παρελθόντος σε ασφαλιστικά ταμεία και προμηθευτές. Παράλληλα, αυξήθηκε ο αριθμός των θεραπευόμενων και των ωφελούμενων, μειώθηκε η λίστα αναμονής στην Αττική και δημιουργήθηκαν νέες μονάδες σε όλη την Ελλάδα.

Έχει διατελέσει Πρόεδρος της Επιτροπής Διοίκησης του Μιχαληνείου Κέντρου Προστασίας Παίδων και του Παιδικού Αναπτυξιακού Κέντρου Πειραιά. Ήταν μέλος της Διακομματικής Επιτροπής για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και της Επιτροπής Υγείας του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης ενώ από το 2006 έως τον Αύγουστο του 2007 διατέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας (ΕΟΟ), του ανώτατου συνδικαλιστικού οργάνου των οδοντιάτρων με πάνω από 16000 μέλη σε όλη τη χώρα. Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. του Οδοντιατρικού Συλλόγου Αττικής.

Εργάστηκε ως οδοντίατρος σε ιδιωτικό ιατρείο και στην ΤΜΥ ΙΚΑ Λ. Αλεξάνδρας.

Ο Μιχάλης Κατρίνης απαντάει στο apopseis.gr

  1. 1. Πρέπει οι τράπεζες – και προς ποία κατεύθυνση- να ρυθμίσουν τα στεγαστικά δάνεια και τις οφειλές από πιστωτικές κάρτες για τους ιδιώτες;

 

Οι τράπεζες οφείλουν να προσαρμόζονται και να λειτουργούν στις συνθήκες που επικρατούν στην πραγματική οικονομία. Είναι δεδομένο ότι η κρίση έχει οδηγήσει στην ανατροπή των οικογενειακών προυπολογισμών, στον τρόπο με τον οποίο κάθε Έλληνας ρύθμιζε τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις του. Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών,όταν ολοκληρωθεί, επιβάλλει μία νέα προσέγγιση στην εξυπηρέτηση των δανείων επιχειρήσεων και νοικοκυριών, ιδιαίτερα αυτών που αποδεδειγμένα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Είναι ζήτημα κοινωνικής συνοχής.

Αυτό δεν μπορεί να γίνει με όρους λαικισμού,για λόγους ψηφοθηρίας. Σε αυτή την προεκλογική περίοδο θα ακούσουμε ίσως πολλά από ορισμένους που δεν έχουν διδαχθεί τίποτα από το παρελθόν,από τις πρακτικές που μας οδήγησαν στην κρίση. Αυτό που προέχει όμως είναι να δούμε τι πραγματικά μπορεί να γίνει μαζί με τους εκπροσώπους του τραπεζικού συστήματος αλλά και την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα. Οι νέες ρυθμίσεις πρέπει να απευθύνονται σε αυτούς που πραγματικά έχουν ανάγκη.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο