γράφει ο Δημήτρης Τζελέπης.
Μετά την θετική αντιμετώπιση του ιού, η χώρα μας ήθελε να δείξει αυτή την επιτυχία και στο εξωτερικό. Άρθρα από σημαντικές εφημερίδες και ηλεκτρονικές σελίδες μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για την χώρα μας και ήλπιζαν ότι η Ελλάδα μπορεί να σώσει τον τουρισμό της Ευρώπης. Ακόμη και η «ανθελληνική» λαϊκή γερμανική εφημερίδα Bild έγραψε τα καλύτερα λόγια για την Ελλάδα.
Πολλές χώρες της Ευρώπης όμως δεν έχουν το ίδιο επιδημιολογικό φορτίο με την Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία. Έχουν πολλά θύματα και αυτό δεν βοηθάει στην ψυχολογία σε πολλούς τομείς και όχι μόνο στο να έρθουν τουρίστες από αυτές τις χώρες. Οι ταξιδιωτικές οδηγίες αυτών των χωρών είναι συνεχόμενες και προτρέπουν τους κατοίκους τους να πραγματοποιήσουν τον οδικό και τον εσωτερικό τουρισμό.
Οι πτήσεις μπορεί να έχουν ξεκινήσει, αλλά δεν έχουν και τόσους επιβάτες όπως παλιά. Τα αεροπλάνα μπορεί να είναι μία εστία ιού, γιατί βρίσκονται πολλοί μαζί για πολλή ώρα και σε κλειστό χώρο. Το ίδιο ισχύει και στα κρουαζιερόπλοια.
Στην Ελλάδα όμως από την δεκαετία του 1960 που υπήρχαν τα rooms to let, αλλά και από πιο μετά με την δεκαετία του 1970, άρχισε ο τουρισμός να παίρνει τα πάνω του με ξενοδοχεία και τουρίστες από ξένες χώρες.
Το 1981 ακούσαμε τη μνημειώδη ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου ότι «θα γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης». Μπορεί τότε να μην της δώσαμε πολλή σημασία, αλλά τώρα βλέπουμε ότι τείνουμε σε αυτό το πράγμα. Ξενοδοχεία, κάθε είδους καλοκαιρινή επιχείρηση, παιδιά να ζητάνε μεροκάματο και να απασχολούνται πάρα πολλοί φτάσαμε σε αυτό το σημείο, γιατί το brand μας ήταν μονοθεματικό. Ήλιος, «στάσου μύγδαλα» και come to Greece για να την βρεις. Ευφυΐα είχαμε στα σποτάκια του ΕΟΤ, αλλά μόνο εκεί.
Ήρθε όμως αυτή η πανδημία και είδαμε ότι η μονοθεματική οικονομία δεν είναι και τόσο καλή. Ο πρωθυπουργός της χώρας θέλει να δείξει ότι η Ελλάδα είναι μία ασφαλής χώρα που μπορεί να την εμπιστευτεί κάποιος και για αυτό μιλάει με τον Καγκελάριο της Αυστρίας, θα πάει στο Ισραήλ (προφανώς όχι μόνο για τον τουρισμό) και ίσως μέσα στην εβδομάδα να τον δούμε και στην Σαντορίνη και να πραγματοποιεί μία συνέντευξη τύπου με φόντο την Καλντέρα.
Οι Βαλκάνιοι μπορεί να είναι στόχος, αλλά τα κρούσματα στην Βόρεια Μακεδονία έχουν αυξηθεί και ο οδικός άξονας που οδηγεί στα σύνορα με την Θεσσαλονίκη έκλεισε ξανά.
Στην cine Αίγλη ήταν όλοι μαζί, ήθελαν να πλασάρουν το καινούργιο σποτ της Ελλάδας στον κόσμο και την Ευρώπη και με το σλόγκαν «Greek summer is a state of mind» δηλαδή το Ελληνικό καλοκαίρι είναι μία ιδέα.
Η Ελλάδα κέρδισε πολλά από την πανδημία και θα πρέπει να τα αξιοποιήσει. Δεν θα πρέπει να επενδύουμε ξανά μόνο στον φθηνό τουρίστα. Γιατί πάντα κάποιοι ήταν και τουρίστες του «δεκάρικου.»
Τα μπάνια δεν θα διαταραχθούν από εκλογές, αλλά μπορεί να τα διαταράξει ο ιός. Φέτος δεν θα υπάρξει αυτός ο καθαγιασμός των παλιών ετών.
Ήρθε η ώρα η χώρα μας να χρησιμοποιήσει τα νέα χαρακτηριστικά που απέκτησε από την κρίση. Άλλωστε η γνώση που αποκτάμε παθαίνοντας είναι δυνατότερη από αυτή που μας απλά δίνεται.