Guest, slideshow-4

Γιατί να είμαι υπεύθυνος τουριστικός πράκτορας για την αειφόρο ανάπτυξη του τουρισμού

γράφει ο Νικόλας Κελαϊδίτης.

 

Ο τουρισμός είναι σήμερα η κυρίαρχη δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη και, για ορισμένες χώρες, αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος.

Το θέμα είναι ότι όσο και ο τουρισμός συνεισφέρει, έχει επίσης τεράστιες επιπτώσεις στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινότητες.

Τώρα πρέπει να αναρωτηθούμε – εντάξει, τι κάνουμε για να στηρίξουμε την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη;

Πώς ήταν το 2017 παγκόσμια, παραγωγικό έτος όσον αφορά τις πολιτικές αλλαγές, τις πρακτικές ταξιδιών, την νοοτροπία του τουρισμού και τις ταξιδιωτικές συνήθειες;

Ας αναλύσουμε αυτή τη σκέψη για μια στιγμή.

Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι ότι οι άνθρωποι αλλάζουν δραματικά τις συνήθειες τους και όχι μόνο τις συνήθειες ταξιδιού. Οι άνθρωποι καθημερινά περνούν αρκετό καιρό στο Διαδίκτυο. Στην πραγματικότητα, υπήρχαν περισσότεροι από 4 δισεκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου ανά τον κόσμο σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από το 2018.

Οι άνθρωποι γίνονται όλο και περισσότερο ενημερωμένοι σχετικά με το περιβάλλον και με τις οικολογικές πρακτικές.

Βρίσκουμε νέες πληροφορίες online. Βασιζόμαστε στις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα διερευνήσουμε πολλά περισσότερα. Πριν πρέπει να πάτε στη βιβλιοθήκη και να πάρετε μια ντουζίνα βιβλία, αν θέλετε να βρείτε κάτι έξω. Τώρα χρησιμοποιείτε το Google και άλλες μηχανές αναζήτησης.

Επίσης, υπάρχει ένας τόνος περιεχομένου που δημοσιεύεται ηλεκτρονικά καθημερινά για όλα τα είδη θεμάτων, από τις ειδήσεις, τον αθλητισμό, την επιστήμη, την υγεία, την κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι άνθρωποι γίνονται ολοένα και περισσότερο ενήμεροι για το περιβάλλον, το κλίμα και γενικότερα την ευαισθητοποίησή τους. Τούτου λεχθέντος, οι τουρίστες αλλάζουν ανάλογα τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες.

Με τη συνεχιζόμενη αλλαγή στη νοοτροπία των ανθρώπων, οι οργανωτές τουριστικών προγραμμάτων, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, οι ξεναγοί και οι ταξιδιωτικές εταιρείες αλλάζουν τις προσφορές τους επίσης.

Αυτό σημαίνει ότι η όλη ιδέα του ταξιδιού μεταβάλλεται σιγά-σιγά και παίρνει ένα νέο σχήμα – ένας νέος τύπος περιηγήσεων στην αγορά, προσαρμοσμένος στις ανάγκες των σημερινών σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον ταξιδιωτών.

 

Συνέπειες του Μαζικού τουρισμού

 

Καθώς όλο και περισσότερο γνωρίζουμε τις συνέπειες του υπερ-τουρισμού και καθώς ο αριθμός των ατόμων που ταξιδεύουν συνεχίζει να αυξάνεται, βρίσκουμε νέους τρόπους για να οργανώσουμε διακοπές φιλικές προς το περιβάλλον, που βοηθούν την τοπική κοινότητα και είναι ταυτόχρονα διασκεδαστικές.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι να αναγνωρίσουμε την ανάγκη να αλλάξουμε και να επενδύσουμε στην εκπαίδευση, να αλλάξουμε τις συμπεριφορές των τουριστών και κυρίως να προωθήσουμε τον υπεύθυνο τουρισμό και τον αειφόρο τουρισμό.

Η σημασία της εφαρμογής στρατηγικών βιώσιμης ανάπτυξης του τουρισμού έγινε ακόμη πιο εμφανής με την αύξηση των παγκόσμιων ταξιδιών τα τελευταία δύο χρόνια.

Με την άνοδο της νέας τεχνολογίας και των τρόπων μεταφοράς, οι άνθρωποι ταξιδεύουν ακόμα και στους πιο απομακρυσμένες χώρες. Αυτό τελικά οδήγησε σε ρύπανση, υπερβολικό τουρισμό, αποδάσωση, εξάντληση φυσικών πόρων, αύξηση της κυκλοφορίας και εναλλαγή οικοσυστημάτων.

Και δεν είναι μόνο αυτό, το τοπίο επιδεινώνεται, η τοπική κοινότητα είναι πέρα ​​από ενοχλημένη απο τις συνέπειες του υπερτουρισμού, και οι τουρίστες είναι, φυσικά, δυσαρεστημένοι με την ταξιδιωτική τους εμπειρία. Μια άσχημα απαραίτητη αλλαγή ήταν καθυστερημένη.

 

Εξασφάλιση μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας

 

Πόλεις όπως η Βενετία εργάζονται τώρα για την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών με την ελπίδα να μειωθούν οι ζημιές που προκαλεί ο τουρισμός. Ορισμένοι προορισμοί περιορίζουν δραστικά τον αριθμό των ετήσιων επισκεπτών.

Αυτό που τονίζουν τα Ηνωμένα Έθνη είναι «το δυναμικό του βιώσιμου τουρισμού ως μηχανισμού οικονομικής, κοινωνικής, περιβαλλοντικής και πολιτιστικής αειφόρου ανάπτυξης».

Κατά τον ίδιο τρόπο, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού  ασχολείται με την εφαρμογή της υποβολής εκθέσεων για την αειφορία. Ο οργανισμός προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα ζητήματα βιωσιμότητας.

Από την άλλη πλευρά, τα βιώσιμα ταξίδια εξακολουθούν να είναι μια εξειδικευμένη κίνηση. Θα πάρουμε βεβαίως μερικά χρόνια πριν δούμε τα πραγματικά αποτελέσματα της αλλαγής μας. Ωστόσο, είναι ωραίο να βλέπουμε ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν για εθελοντισμό ή οικολογικές διακοπές.

 

Τι είναι σημαντικό για τους ταξιδιώτες σήμερα;

 

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού διεξήγαγε έρευνα για να φτάσει στο τέλος του γιατί ταξιδεύουν πραγματικά οι άνθρωποι. Η έρευνα περιελάμβανε ταξιδιώτες από τον Καναδά, τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.

Αποτελέσματα;

Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για δραστηριότητες όπως η θέαση της άγριας ζωής σε ένα απομακρυσμένο περιβάλλον άγριας φύσης.

Φαίνεται λογικό. Σωστά;

Κανείς δεν θέλει πραγματικά να πάει σε διακοπές και να κολλήσει σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, να βρει ένα μέρος για να απλώσει την πετσέτα σας σε μια υπερπλήρη παραλία ή να πάει για μια βουτιά σε μια μολυσμένη λίμνη;

Ούτε οι άνθρωποι θέλουν να επισκεφθούν έναν προορισμό που έχει κατακλυστεί από τους τουρίστες. Προφανώς.

Εντάξει, τι θέλουν;

 

Οικολογικοί και προ-αειφόροι τουρίστες

 

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες επιθυμούν να έχουν εκπαιδευτικές περιηγήσεις και δραστηριότητες, μια αυθεντική εμπειρία. Θέλουν να απολαύσουν την τοπική κουζίνα και την ευκαιρία να συναντήσουν τους ντόπιους. Οι τουρίστες θέλουν πραγματικά να δώσουν πίσω στην κοινότητα και το περιβάλλον κατά την επίσκεψή τους.

Για τις δραστηριότητες που αναφέρονται παραπάνω, οι τουρίστες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα.

Σύμφωνα με το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, «53 τοις εκατό των Βρετανών τουριστών θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για τις διακοπές τους, ώστε οι εργαζόμενοι στον προορισμό να μπορούν να εγγυηθούν καλούς μισθούς και συνθήκες εργασίας«.

Τι σημαίνει αυτό για τους διοργανωτές ταξιδιών και τους παρόχους δραστηριοτήτων;

Οι Οργανωτές τουριστικών προγραμμάτων, οι φορείς παροχής δρατσηριοτήτων, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο όσον αφορά τη μείωση του υπερτουρισμού.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της κάλυψης των αναγκών των τουριστών και της διοργάνωσης περιηγήσεων που υποστηρίζουν την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη.

Για παράδειγμα, γιατί να μην προσφέρετε στους πελάτες σας μια φιλική προς το περιβάλλον μεταφορά; Οργανώστε περιηγήσεις με τρένο όπου είναι δυνατόν, με πούλμαν ή πλοίο.

Σίγουρα, ίσως να νομίζετε ότι οι άνθρωποι είναι ανυπόμονοι να φτάσουν στον προορισμό τους το δυνατόν συντομότερα, αλλά γιατί να μην κάνουν το ταξείδι με κάτι απο τα παραπάνω, ένα μέρος μια συναρπαστικής διαδρομής;

Ίσως αποδειχτεί, οτι είναι ένας πολύ καλός τρόπος να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα.

Ή επίσης μια άλλη ιδέα!

Γιατί να μην σκεφτείτε την περιήγηση όπου οι πελάτες σας μπορούν να σας βοηθήσουν την τοπική κοινωνία;

 

 

Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Αθηνα 1969

  • Master’s degree in Business Administration (Strategic promotion & Communication plans)
  • Bachelor in Marketing management

 

  1. 1. Μελος Διοικητικου Συμβουλιου HATTA - Γενικος εφορος

  • Υπευθυνος επιτροπης Θρησκευτικου τουρισμου ΗΑΤΤΑ
  • Αναπληρωτης υπευθυνος επιτροπης Εργασιακων/Ασφαλιστικων ΗΑΤΤΑ
  • Αναπληρωτης υπευθυνος επιτροπης Φορολογικων ΗΑΤΤΑ
  • Αναπληρωτης υπευθυνος επιτροπης Υπαιθριων δραστηριοτητων/ειδικων μορφων τουρισμου ΗΑΤΤΑ
  • Αναπληρωτης υπευθυνος επιτροπης Αεροπορικων ΗΑΤΤΑ
  • Μελος Ad Hoc επιτροπης φιλικης επιλυσης διαφορων ΗΑΤΤΑ
  • Μελος Ad Hoc επιτροπης δεοντολογιας ΗΑΤΤΑ

 

  1. 2. Εκπροσωπος ΗΑΤΤΑ στην επιτροπη τουριστικης προβολης Δημου Αθηναιων

  1. 3. Αναπληρωτης εκπροσωπος ΗΑΤΤΑ στην επιτροπη τουριστικης προβολης Δημου Πειραια

  1. 4. Εκπροσωπος ασφαλισμενων κυριας ασφαλισης στην διοικουσα επιτροπη ΤΑΝΠΥ (ΟΑΕΕ)

  1. 5. Μελος Διοικητικου Συμβουλιου Skal Club Athens 

  1. 6. Μελος Εμπορικου Συλλογου Αθηνας

  1. 7. Μελος Ad Hoc επιτροπων (Θρησκευτικου – Θαλασσιου τουρισμου) Υπουργειου Πολιτισμου & Τουρισμου

8. Επιτροπος της ΗΑΤΤΑ στην ECTAA (Ευρωπαικο οργανο) για Αεορπορικα θεματα

Γιατί να είμαι υπεύθυνος τουριστικός πράκτορας για την αειφόρο ανάπτυξη του τουρισμού

γράφει ο Νικόλας Κελαϊδίτης.   Ο τουρισμός είναι σήμερα η κυρίαρχη δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη και, για ορισμένες χώρες,

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο