Σύμφωνα μ’ αυτόν, το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Δοικήσεων λαμβάνει υπόψη του τα βιογραφικά στοιχεία των υποψηφίων και, κυρίως, τα τυπικά τους προσόντα, το εν γένει επιστημονικό και ερευνητικό έργο τους σε συνάφεια με το προβλεπόμενο περίγραμμα της προκηρυσσόμενης θέσης και την πρότερη διοικητική εμπειρία τους. Μέχρις εδώ, καλά. Εννοείται ότι, εκτός από την συγκεκριμένη διάταξη, θα πρέπει να γίνουν σεβαστές οι γενικές αρχές του δικαίου καθώς και οι συνταγματικές αρχές της ισονομίας και της ισοπολιτείας.
Αυτά, όμως, είναι ψιλά γράμματα για τους επαναστάτες που θεωρούν το κράτος δικαίου απομεινάρι του αστικού κράτους, εναντίον του οποίου μάχονται (εξ άλλου, κατά τα λεγόμενα της πρωθυπουργικής συμβίας, έχουν καταλάβει μόνο την κυβέρνηση αλλά όχι την εξουσία).
Το γλέντι ξεκινάει μόλις οι πρόνοιες του νόμου εξειδικεύονται ανά υπουργείο και θέση. Οι συριζαίοι ακολουθούν την δοκιμασμένη πελατειακή συνταγή. Πρώτα, επιλέγουμε τον γραμματέα που θέλουμε και, μετά, βλέπουμε τι απαιτήσεις έχει η θέση. Εάν η θέση έχει απαιτήσεις που δεν θα δικαιώσει ο εκλεκτός μας, τόσο το χειρότερο για τη θέση! Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κρύβονται πίσω από τον φερετζέ μιας διαδικασίας που θεωρητικά φαίνεται αξιοκρατική, ενώ οι ίδιοι έχουν φροντίσει να την υπονομεύσουν εκ των προτέρων, με το να ορίζουν φωτογραφικά κριτήρια για την πλήρωση των θέσεων των Γραμματέων.
Έτσι, λοιπόν, τα προσόντα των υποψηφίων ποικίλλουν τόσο, ώστε να συμβαδίζουν απολύτως μ’ εκείνα που έχει το προ-επιλεγμένο πρόσωπο. Τα παραδείγματα αφθονούν: Για την θέση του διοικητικού γραμματέα στο υπουργείο εργασίας που στα καθήκοντά του ανήκει η εκπροσώπηση του υπουργείου (και της χώρας) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στον ΟΟΣΑ και στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, απαιτείται, απλώς, «καλή» γνώση αγγλικών. Ενώ ο υποψήφιός τους για τομεακός γραμματέας της κοινωνικής οικονομίας (!) πρέπει να έχει «άριστη» γνώση των αγγλικών. Θα του χρειαστούν, προφανώς, στις συνεννοήσεις με τους αγρότες της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Όχι, δεν απαιτείται προφορά Oxford- διότι, διαφορετικά, θα υποψιαζόμασταν ότι ο κ. Τσίπρας ετοιμάζει τον κ. Τσακαλώτο γι αυτή την θέση.
Για δύο θέσεις γραμματέων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης (Διοικητικού και Ειδικού Τομεακού), ως απαιτούμενο τυπικό προσόν προβλέπεται, γενικά, η κατοχή πτυχίου ΑΕΙ. Για όλες, όμως, τις υπόλοιπες θέσεις αναφέρονται εξαντλητικά όχι μόνο τα πτυχία αλλά και οι εξειδικεύσεις σε επίπεδο διδακτορικών τίτλων! Τα ίδια επαναλαμβάνονται και ως προς την απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία, τόσο ως προς τη διάρκειά της όσο και ως προς την απαίτηση εμπειρίας σε θέση ευθύνης.
Παρατηρείται τέτοια ποικιλία ως προς την διάρκειά της, ώστε να καταλήγει σε εξατομίκευση. Για παράδειγμα, για τη θέση του Διοικητικού Γραμματέα του Υπουργείου η απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία είναι εικοσαετής στον ιδιωτικό ή/και στο δημόσιο τομέα, εκ των οποίων δέκα τουλάχιστον έτη στον ιδιωτικό τομέα, ενώ στη θέση του Τομεακού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, η απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία είναι πενταετής. Αλλού, πάλι, δεν προβλέπεται καθόλου εμπειρία, όπως για τον τομεακό της βιομηχανίας, τον ειδικό ΣΔΙΤ και τον ειδικό της διαχείρισης ιδιωτικού χρέους.
Υπάρχουν επίσης και τα ευτράπελα: Στις προκηρύξεις για τους Γραμματείς του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, προβλέπεται η καινοφανής απαίτηση «να μη συντρέχουν λόγοι συνταξιοδότησης εντός οκτώ (8) ετών από την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας». Ή στην περίπτωση του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας όπου απαιτείται ειδικά πτυχίο ή μεταπτυχιακό πληροφορικής, με τον νυν Ειδικό Γραμματέα να είναι (τυχαία μάλλον) κάτοχος τέτοιου πτυχίου.
Εν τέλει, ο φαρισαϊσμός των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θέλει τους γραμματείς του…