Guest

Αρμοδίως αναρμόδιοι

Θα παρουσιάσουμε απ’ αυτή την σελίδα ορισμένα παραδείγματα που θα δείχνουν που και πως μπορούν να περιοριστούν οι δαπάνες. Σήμερα θα αναφερθούμε στο Υπουργείο Παιδείας (κεντρική υπηρεσία).

Ανακοινώθηκε στο προσχέδιο του προϋπολογισμού ότι οι δαπάνες για την παιδεία, το 2018, θα σημειώσουν αύξηση. Το σύνολο των δαπανών θα ανέλθει στα 5,317 δισ. ευρώ, ποσό μεγαλύτερο εκείνου που είχε προϋπολογιστεί για το 2017, κατά 184.000 ευρώ.

Αναλυτικότερα, το σύνολο των δαπανών για το 2018, που προέρχεται από τον τακτικό προϋπολογισμό (4,697 δισ. ευρώ) και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (620.000 ευρώ) αφορά στο 2,88% του ΑΕΠ. Για το 2017, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 2,85%.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι η αύξηση αυτή αποδεικνύει «ότι για την κυβέρνηση αποτελεί προτεραιότητα η στήριξη της δημόσιας δωρεάν παιδείας» καθώς, για δεύτερη χρονιά, θα αυξηθούν οι δαπάνες για την Παιδεία.

Πουθενά δεν αναφέρεται τι ποσό από τα 5 δις αφορά το εκπαιδευτικό έργο και τι ποσό τη διοικητική δαπάνη για την υποστήριξή του. O κ. Υπουργός δεν μας λέει ποιές είναι οι δαπάνες που αφορούν το ίδιο το υπουργείο του. Εάν ήξερε και ήθελε να μας πει, τότε, θα έπρεπε να μας εξηγήσει γιατί πρέπει να πληρώνουμε μια κρατική δομή που ασχολείται με τα ακόλουθα:

paideias armodiotites_

Το Υπουργείο Παιδείας καταναλώνει χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων προκειμένου να ασκήσει τις 910 αρμοδιότητές του. Εξ αυτών μόνον λίγο πάνω από τις μισές (57.6%) προσιδιάζουν σε Υπουργείο, είναι δηλαδή επιτελικές. Ένα πολύ μεγάλο μέρος εξ αυτών (36.9%) είναι αρμοδιότητες υποστηρικτικού χαρακτήρα. Ως τέτοιες αρμοδιότητες ορίζονται εκείνες που αναφέρονται στην οικονομική λειτουργία και διαχείριση των ανθρώπινων πόρων της υπηρεσίας. Σημειωτέον, ότι δεν πρόκειται για πραγματική διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, αφού αυτή ασκείται κεντρικά και οριζόντια από το Υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης. Η οικονομική λειτουργία και διαχείριση των πόρων της υπηρεσίας εξαντλείται στην έκδοση της μισθοδοσίας (η οποία, πάντως, παρακολουθείται οριζόντια για όλα τα υπουργεία) καθώς και στην παρακολούθηση της καλής εκτέλεσης κάποιων συμβατικών υποχρεώσεων. Το ίδιο ισχύει και για την οργανωτική λειτουργία της υπηρεσίας. Αυτή εξαντλείται στην παρακολούθηση ελάσσονος σημασίας οργανωτικών μεταβολών, ενώ η τεχνική και πληροφοριακή υποστήριξη εξαντλείται στην τροφοδοσία των συστημάτων (η συντήρηση των οποίων γίνεται από ιδιώτες).

Το εύρος και η ένταση της περιγραφόμενης απασχόλησης στις ως άνω υπηρεσίες περιάγει τους υπηρετούντες στις μονάδες αυτές σε ουσιαστική αεργία. Οι αρμοδιότητες των εν λόγω μονάδων θα μπορούσαν να εκχωρηθούν, στο σύνολό τους, στον ιδιωτικό τομέα, επιτυγχάνοντας τεράστιες οικονομίες κλίμακας.

Apotamieuw

Οι υπάλληλοι που υπο-απασχολούνται, σήμερα, σ’ αυτές θα μπορούσαν μετά από μια περίοδο ουσιαστικής επιμόρφωσης είτε να διατεθούν σε άλλες μονάδες του υπουργείου είτε να μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες αιχμής οι οποίες πάσχουν από έλλειψη προσωπικού.

Επί τον τύπον των ήλων

Μεταξύ των μονάδων του Υπουργείου Παιδείας που παρέχουν επιτελικό έργο συμπεριλαμβάνεται η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων. Της Γενικής Γραμματείας αυτής προΐσταται ο Γενικός Γραμματέας θρησκευμάτων, ο κ. Αγγελόπουλος. Κοινωνιολόγος με εξειδίκευση στην κοινωνική ανθρωπολογία ανέπτυξε πολιτική καριέρα ως μέλος διοικητικών συμβουλίων και συλλογικοτήτων (sic!), σύμφωνα με το βιογραφικό του αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου. Yπήρξε, επίσης, σύμβουλος του κ. Γαβρόγλου και ΓΓ ΥΠΠΕ. Ο κ. Αγγελόπουλος κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο 4631 ευρώ μηνιαίως και υπό την πολιτική του καθοδήγηση λειτουργούν δύο Διευθύνσεις- όχι δύο Γενικές Διευθύνσεις αλλά δύο απλές Διευθύνσεις, στις οποίες υπάγονται 4 τμήματα. Στην πρώτη Διεύθυνση ανήκει το τμήμα εκκλησιαστικής διοίκησης και το τμήμα ετεροθρήσκων. Στη δεύτερη, το τμήμα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και θρησκευτικής αγωγής καθώς και το τμήμα θρησκευτικών ελευθεριών και διαθρησκευτικών σχέσεων.

Οι υπηρεσιακές μονάδες αυτές παρήγαγαν κατά το 2017:

· Έναν μαθητικό διαγωνισμό για την δημιουργία ταινίας μικρού μήκους με θέμα «το ολοκαύτωμα και οι έλληνες Εβραίοι».

·Συνέταξαν μια έκθεση για τα περιστατικά εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα.

· Επόπτευσαν την καλή λειτουργία 2 θρησκευτικών μουσουλμανικών τελετών, της θυσίας του Αβραάμ και της λύσης της νηστείας του Ραμαζανιού, και

· Διαβίβασαν τους πίνακες των υποψηφίων διευθυντών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

· Συνέστησαν ομάδα εργασία για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των Μουφτειών της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης

Τα σχόλια δικά σας…..


yellow-1-year


Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

Πρ. Βουλευτής Επικρατείας με Το Ποτάμι και γραμματέας της κοινοβουλευτικής του ομάδας.

 

http://www.inerp.gr


Είμαι νομικός (Πανεπιστήμιο Αθηνών), με διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία του Δικαίου (Πανεπιστήμιο Bielefeld, Γερμανία). Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το διοικητικό/ρυθμιστικό φαινόμενο ήταν στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στην οποία παραμένω έχοντας διδάξει για περισσότερα από 20 έτη Δημόσια Πολιτική και Ρυθμιστική Διακυβέρνηση. Ακολούθως εργάσθηκα, για δύο δεκαετίες, ως ειδικός επιστήμων στο Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως. Στα χρόνια αυτά προσπάθησα ιδιαίτερα για την ανατροπή των αρνητικών στερεοτύπων για την ελληνική διοίκηση μέσα από την προώθηση των διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Τα ΚΕΠ αποτελούν την πιο γνωστή απ’ αυτές. Από το 2007 και μετά, έχω την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Παράλληλα με τις δραστηριότητές μου στην Ελλάδα, είχα έντονη δραστηριότητα ως σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων και διοικήσεων (22) καθώς και διεθνών οργανισμών (5) επί θεμάτων διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Έχω εκδώσει 5 βιβλία και έχω δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Μελέτες μου έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (μεταξύ άλλων, στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, αραβικά, και κινεζικά). Έχω βραβευτεί δύο φορές από την Αμερικανική Εταιρία Διοικητικής Επιστήμης. Η πρώτη φορά ήταν το 2003, με το βραβείο «Peter Boorsma» από την Southeastern Conference της ΑSPA και η δεύτερη το 2012 στο Las Vegas όπου μου απονεμήθηκε το "International Public Sector Award" της ASPA.

Αρμοδίως αναρμόδιοι

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Ακούω και βλέπω πλείστους όσους σχολιαστές του δημοσίου βίου οι οποίοι αποφαίνονται περί της δυνατότητας ή αδυναμίας του ελληνικού κράτους να περιορίσει τις δαπάνες του και να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών του. Στις περισσότερες απ’ αυτές τις τοποθετήσεις συμφύρονται, ατάκτως, οι φαντασιώσεις του ομιλούντος, μυθεύματα (πολλά εκ των οποίων έχουν δημιουργηθεί μέσα από ένα «σπασμένο τηλέφωνο») και αστήρικτοι ισχυρισμοί. Κάποιοι αναφέρουν ενίοτε αριθμούς για περισσότερο εφέ, οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και γι’ αυτό, ποτέ, δεν αναφέρεται η πηγή τους. Η αρμόδια κυβέρνηση είναι θύτης και θύμα ταυτόχρονα αυτής της περιρρέουσας ατμόσφαιρας. Θύτης, αφού αποκρύπτει, συστηματικά και εμπρόθετα, στοιχεία για την λειτουργία και την οργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών, επιδιώκοντας να ψαρέψει στα θολά νερά της άγνοιας και της παραπληροφόρησης. Θύμα, κατά το μέτρο που οι όποιες καλές προθέσεις και επιδιώξεις της «κολλάνε» στη λάσπη της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο