Guest

Αναζητώντας κρίκο στην παιδεία

 

Στη συνέχεια ανακοινώθηκε πως οι δυο ηγέτες έχουν συμφωνήσει στη σύσταση μιας «Τεχνικής Επιτροπής για την Παιδεία», η οποία, μεταξύ άλλων, θα εξετάσει υφιστάμενη έρευνα και καλές πρακτικές στην εκπαίδευση στην Κύπρο και στο εξωτερικό και θα αναλάβει μια σχετική έρευνα για το πώς η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στη μετατροπή των συγκρούσεων, στην ειρήνη, στη συμφιλίωση και στην αντιμετώπιση της προκατάληψης, των διακρίσεων, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του εξτρεμισμού. Επίσης θα δουλέψει για την εξεύρεση ενός κοινά αποδεκτού μηχανισμού για την εφαρμογή μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης στα σχολεία των δυο εκπαιδευτικών συστημάτων και την προώθηση των επαφών και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών από τις δυο κοινότητες και θα εισηγηθεί τις καλύτερες επιλογές πολιτικής και πορεία δράσης που θα επιτρέψουν το συντονισμό των δυο εκπαιδευτικών συστημάτων, συμβάλλοντας έτσι σε μια βιώσιμη και λειτουργική δικοινοτική, διζωνική ομοσπονδία» (ΚΥΠΕ, 25 Νοεμβρίου).

Σχετικά με την εξαγγελία σύστασης Δικοινοτικής Τεχνικής Επιτροπής για την Εκπαίδευση έχουν εκφραστεί σχόλια και δημόσιες τοποθετήσεις. Κρίνω ως σημαντικότερη την σχετική ανακοίνωση τύπου που έκανε στις 26 Νοεμβρίου το ΔΣ του ΟΠΕΚ. Ολόκληρη ως εξής:


«Το ΔΣ του ΟΠΕΚ θεωρεί ότι η σημαντική πρόοδος, η σε βάθος προσέγγιση πολλών ζητημάτων και η συνέχιση των εντατικών ρυθμών τον Δεκέμβριο συνιστούν ελπιδοφόρα νέα για την προοπτική κατάληξης των συνομιλιών για την επίλυση του Κυπριακού. Ταυτόχρονα, το ΔΣ του ΟΠΕΚ θεωρεί ιδιαίτερης σημασίας την απόφαση του Προέδρου Ν. Αναστασιάδη και του Τ/κ ηγέτη Μ. Ακιντζί για σύσταση Δικοινοτικής Τεχνικής Επιτροπής για την Παιδεία.

Είναι η πρώτη φορά που το κομβικό ζήτημα της εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται στις διαστάσεις που του αρμόζει. Για δεκαετίες η εκπαίδευση αντιμετωπιζόταν στην Κύπρο ως αποκλειστικό ζήτημα των δύο Κοινοτήτων, χωρίς θεσμικό πλαίσιο διαλόγου και συνεννόησης.

Ο ΟΠΕΚ θεωρεί ότι, ενώ παραμένει απολύτως σεβαστή η αρμοδιότητα που έχουν οι δύο Κοινότητες να διαμορφώνουν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης που επιθυμούν, δίνεται παράλληλα η δυνατότητα για τη δημιουργία ενός πλαισίου που να βοηθά να συναντηθούν σε κρίσιμα ζητήματα:
•Πώς η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στην ομαλή ανάπτυξη της κοινωνίας συνολικά;
•Πώς μπορεί να εμπεδώσει στάσεις και συμπεριφορές δεκτικές στην ύπαρξη του άλλου;
•Πώς μπορεί να συμβάλει στην ετοιμότητα των επόμενων γενεών να διασφαλίζουν τις εθνικές τους ευαισθησίες, αποδεχόμενοι και σεβόμενοι παράλληλα τις ανησυχίες και τις επιθυμίες του άλλου;
•Πώς μπορεί η εκπαίδευση να βοηθήσει τη νέα γενιά των Κυπρίων να ανοιχθεί στο σύγχρονο ευρωπαϊκό κόσμο και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του παγκόσμιου ανταγωνισμού;

Το ΔΣ του ΟΠΕΚ χαιρετίζει την απόφαση γιατί προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας ενός ελάχιστου συνδετικού κρίκου ανάμεσα στα δύο εκπαιδευτικά συστήματα της Κύπρου. Ενός κρίκου, ο οποίος να κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία και θετική προδιάθεση, στη βάση του κεντρικού ζητούμενου «τι είδους πολίτη της Κύπρου του αύριο θέλουμε να ετοιμάσουμε».



Προηγουμενο ΑρθροΕπομενο Αρθρο

www.larkoslarkou.org.cy

 

Γεννήθηκε στη Λύση το 1953. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής της Αθήνας στον κλάδο των Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών. Καθηγητής φιλολογίας.

Άρθρα και μελέτες του έχουν δημοσιευθεί στις εφημερίδες ΤΑ ΝΕΑ, τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ, τον ΚΗΡΥΚΑ, το ΒΗΜΑ, τον ΑΓΩΝΑ. τον ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ και τον ΠΟΛΙΤΗ. Αρχισυντάκτης της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΠΡΩΙΝΑ ΝΕΑ (1991-93). Το 1988 εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο "Ιδεολογία και Πολιτική στη Σύγχρονη Τουρκία". To 2001 εξέδωσε το δεύτερο βιβλίο του με τον τίτλο "Ανανέωση και Εκσυγχρονισμός της Κυπριακής Κοινωνίας - Προτάσεις για μια νέα Πολιτική". Με ειδικές μελέτες του συμμετείχε σε εκδόσεις τριών άλλων βιβλίων: "16+1 Θέσεις για τον Εκσυγχρονισμό", "Κύπρος: η Ανατομία μιας Μεταμόρφωσης", "Κύπρος: Πολιτική, Ιστορία και Οικονομία"

Διετέλεσε ΓΓ στο Σύλλογο Κυπρίων Επιστημόνων της Αθήνας.

Πρόεδρος του Ομίλου Προβληματισμού για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας μας (ΟΠΕΚ) μέχρι το 2011.

Πρόεδρος του ΔΣ του Κυπριακού πρακτορείου Ειδήσεων (ΚΥΠΕ) απο τον Μάιο του 2011

Αναζητώντας κρίκο στην παιδεία

γράφει ο Λάρκος Λάρκου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ το ΚΥΠΕ στις 25 Νοεμβρίου σε κοινή δήλωσή τους ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασίαδης και ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Μουσταφά Ακιντζί «κατά τη διάρκεια των έξι συναντήσεών τους το Νοέμβριο, συζήτησαν ένα αριθμό θεμάτων στα περισσότερα από τα κεφάλαια, χιαστί και σε μεγάλο βάθος, και έχουν σημειώσει περαιτέρω πρόοδο. Οι ηγέτες έχουν πετύχει μια καλύτερη κατανόηση των ανησυχιών ο ένας του άλλου. Έχουν τώρα περισσότερες ελπίδες και μεγαλύτερη πεποίθηση ότι τα εκκρεμούντα θέματα μπορούν να επιλυθούν στο εγγύς μέλλον. Επαναλαμβάνουν τη δέσμευση και την αποφασιστικότητά τους για τη διαδικασία, για συζήτηση όλων των θεμάτων κατά διασταυρούμενο τρόπο, και για εξεύρεση μιας συνολικής διευθέτησης το συντομότερο δυνατόν».

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο