Θα παρουσιάσουμε απ’ αυτή την σελίδα ορισμένα παραδείγματα που θα δείχνουν που και πως μπορούν να περιοριστούν οι δαπάνες. Σήμερα θα αναφερθούμε στο Υπουργείο Παιδείας (κεντρική υπηρεσία).
Ανακοινώθηκε στο προσχέδιο του προϋπολογισμού ότι οι δαπάνες για την παιδεία, το 2018, θα σημειώσουν αύξηση. Το σύνολο των δαπανών θα ανέλθει στα 5,317 δισ. ευρώ, ποσό μεγαλύτερο εκείνου που είχε προϋπολογιστεί για το 2017, κατά 184.000 ευρώ.
Αναλυτικότερα, το σύνολο των δαπανών για το 2018, που προέρχεται από τον τακτικό προϋπολογισμό (4,697 δισ. ευρώ) και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (620.000 ευρώ) αφορά στο 2,88% του ΑΕΠ. Για το 2017, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 2,85%.
Το υπουργείο επισημαίνει ότι η αύξηση αυτή αποδεικνύει «ότι για την κυβέρνηση αποτελεί προτεραιότητα η στήριξη της δημόσιας δωρεάν παιδείας» καθώς, για δεύτερη χρονιά, θα αυξηθούν οι δαπάνες για την Παιδεία.
Πουθενά δεν αναφέρεται τι ποσό από τα 5 δις αφορά το εκπαιδευτικό έργο και τι ποσό τη διοικητική δαπάνη για την υποστήριξή του. O κ. Υπουργός δεν μας λέει ποιές είναι οι δαπάνες που αφορούν το ίδιο το υπουργείο του. Εάν ήξερε και ήθελε να μας πει, τότε, θα έπρεπε να μας εξηγήσει γιατί πρέπει να πληρώνουμε μια κρατική δομή που ασχολείται με τα ακόλουθα:
Το Υπουργείο Παιδείας καταναλώνει χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων προκειμένου να ασκήσει τις 910 αρμοδιότητές του. Εξ αυτών μόνον λίγο πάνω από τις μισές (57.6%) προσιδιάζουν σε Υπουργείο, είναι δηλαδή επιτελικές. Ένα πολύ μεγάλο μέρος εξ αυτών (36.9%) είναι αρμοδιότητες υποστηρικτικού χαρακτήρα. Ως τέτοιες αρμοδιότητες ορίζονται εκείνες που αναφέρονται στην οικονομική λειτουργία και διαχείριση των ανθρώπινων πόρων της υπηρεσίας. Σημειωτέον, ότι δεν πρόκειται για πραγματική διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, αφού αυτή ασκείται κεντρικά και οριζόντια από το Υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης. Η οικονομική λειτουργία και διαχείριση των πόρων της υπηρεσίας εξαντλείται στην έκδοση της μισθοδοσίας (η οποία, πάντως, παρακολουθείται οριζόντια για όλα τα υπουργεία) καθώς και στην παρακολούθηση της καλής εκτέλεσης κάποιων συμβατικών υποχρεώσεων. Το ίδιο ισχύει και για την οργανωτική λειτουργία της υπηρεσίας. Αυτή εξαντλείται στην παρακολούθηση ελάσσονος σημασίας οργανωτικών μεταβολών, ενώ η τεχνική και πληροφοριακή υποστήριξη εξαντλείται στην τροφοδοσία των συστημάτων (η συντήρηση των οποίων γίνεται από ιδιώτες).
Το εύρος και η ένταση της περιγραφόμενης απασχόλησης στις ως άνω υπηρεσίες περιάγει τους υπηρετούντες στις μονάδες αυτές σε ουσιαστική αεργία. Οι αρμοδιότητες των εν λόγω μονάδων θα μπορούσαν να εκχωρηθούν, στο σύνολό τους, στον ιδιωτικό τομέα, επιτυγχάνοντας τεράστιες οικονομίες κλίμακας.
Οι υπάλληλοι που υπο-απασχολούνται, σήμερα, σ’ αυτές θα μπορούσαν μετά από μια περίοδο ουσιαστικής επιμόρφωσης είτε να διατεθούν σε άλλες μονάδες του υπουργείου είτε να μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες αιχμής οι οποίες πάσχουν από έλλειψη προσωπικού.
Επί τον τύπον των ήλων
Μεταξύ των μονάδων του Υπουργείου Παιδείας που παρέχουν επιτελικό έργο συμπεριλαμβάνεται η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων. Της Γενικής Γραμματείας αυτής προΐσταται ο Γενικός Γραμματέας θρησκευμάτων, ο κ. Αγγελόπουλος. Κοινωνιολόγος με εξειδίκευση στην κοινωνική ανθρωπολογία ανέπτυξε πολιτική καριέρα ως μέλος διοικητικών συμβουλίων και συλλογικοτήτων (sic!), σύμφωνα με το βιογραφικό του αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου. Yπήρξε, επίσης, σύμβουλος του κ. Γαβρόγλου και ΓΓ ΥΠΠΕ. Ο κ. Αγγελόπουλος κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο 4631 ευρώ μηνιαίως και υπό την πολιτική του καθοδήγηση λειτουργούν δύο Διευθύνσεις- όχι δύο Γενικές Διευθύνσεις αλλά δύο απλές Διευθύνσεις, στις οποίες υπάγονται 4 τμήματα. Στην πρώτη Διεύθυνση ανήκει το τμήμα εκκλησιαστικής διοίκησης και το τμήμα ετεροθρήσκων. Στη δεύτερη, το τμήμα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και θρησκευτικής αγωγής καθώς και το τμήμα θρησκευτικών ελευθεριών και διαθρησκευτικών σχέσεων.
Οι υπηρεσιακές μονάδες αυτές παρήγαγαν κατά το 2017:
· Έναν μαθητικό διαγωνισμό για την δημιουργία ταινίας μικρού μήκους με θέμα «το ολοκαύτωμα και οι έλληνες Εβραίοι».
·Συνέταξαν μια έκθεση για τα περιστατικά εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα.
· Επόπτευσαν την καλή λειτουργία 2 θρησκευτικών μουσουλμανικών τελετών, της θυσίας του Αβραάμ και της λύσης της νηστείας του Ραμαζανιού, και
· Διαβίβασαν τους πίνακες των υποψηφίων διευθυντών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.
· Συνέστησαν ομάδα εργασία για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των Μουφτειών της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης
Τα σχόλια δικά σας…..