130x180 books

130x180 monopati

130x107mathisi

130x300 unicef

 
130x180 amnesty

130x130 warchild


130x130 reporters

130x180 doctors sans


130x180 warchild

130x180 apopseis


130x130 cancer

130x180 twitter

130x300 books

 

 

Διαφήμιση
Κυριακή, 29 Απρίλιος 2018 09:05

Tι να περιμένει η αυτοδιοίκηση από τον κ. Σκουρλέτη;

  Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Εάν ο κ. Σκουρλέτης δεν ήταν υπουργός Εσωτερικών και δεν είχε δώσει δείγμα γραφής για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον ρόλο του ως αναμορφωτή της τοπικής αυτοδιοίκησης, προφανώς το όνομά του δεν θα περιλαμβανόταν στον τίτλο. Γιατί, η αυτοδιοίκηση δεν έχει να περιμένει τίποτα από τον κ. Σκουρλέτη. Ούτε από κανέναν άλλο Συριζαίο. Ο λόγος που ασχολούμαστε μαζί τους είναι, πέρα από την ερεβώδη άγνοια των δημοσίων προβλημάτων, το απύθμενο θράσος τους: Να δηλώνουν- ξανά- ότι φροντίζουν την αυτοδιοίκηση όταν είναι οι νεκροθάφτες της! Θα μου πείτε, αυτό το κάνουν με μια ολόκληρη χώρα, στην αυτοδιοίκηση θα δίσταζαν;

 

Ήταν μόλις πριν από λίγους μήνες, όταν ο ίδιος ρέκτης των μεταρρυθμίσεων υπουργός εμφανίσθηκε μ’ ένα μπουκέτο ρουσφετιών, μικρο-εξυπηρετήσεων και εκδουλεύσεων σε Δήμους και ομάδες εργαζομένων, το οποίο μας παρουσίασε ως προθάλαμο της επικείμενης μεγάλης μεταρρύθμισης (αυτής που διαρρέει ότι έχει και κανένας δεν την έχει δει). Είναι οι ίδιοι που, ενώ μείωναν δραματικά τους προϋπολογισμούς των Δήμων (60%) οδηγώντας τους σε οικονομική και λειτουργική ασφυξία, τους διευκόλυναν στην αποπληρωμή των δανείων τους! Είναι οι ίδιοι που διόριζαν όποιον μπορούσαν όπου μπορούσαν (βλ. ΔΕΥΑΘ), ενώ καμώνονταν ότι βάζουν κανόνες για την καλή λειτουργία των δημοτικών επιχειρήσεων. Κι εν τέλει, είναι οι ίδιοι που ενώ εφάρμοζαν με πρωτοφανή σκληρότητα μέτρα οικονομικής αφαίμαξης του ελληνικού λαού, έδιναν «παροχές σε χρήμα», δηλαδή, φιλοδωρήματα σε ομάδες εργαζομένων.

peiraiws-tourism

Επανέρχονται, ωστόσο! Με σκοπό την ποδηγέτηση των Δήμων από την κεντρική κυβέρνηση (δηλαδή, τον Υπουργό Εσωτερικών) επιχειρούν να περάσουν την απλή αναλογική ως εκλογικό σύστημα για τις τοπικές εκλογές, γνωρίζοντας ότι καμία απόφαση για μείζονος σημασίας ζητήματα δεν θα μπορεί να ληφθεί. Εάν, όμως, δεν θα μπορούν οι Δήμοι θα μπορεί το Υπουργείο!

Επανεξετάζουν, λένε, τον Καλλικράτη διότι, εν ονόματι (τάχα) της διαφοροποίησης οι Δήμοι θα πρέπει να είναι μικροί κι αδύναμοι, όπως τον παλιό καλό καιρό με τους 6.500 ΟΤΑ!

Κανένα από τα πραγματικά προβλήματα της αυτοδιοίκησης δεν έχουν λύσει οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Οι Δήμοι εξακολουθούν να αποτελούν άλλοθι για την ύπαρξη του υπερ-συγκεντρωτικού κράτους των Αθηνών. Χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες, με άκαμπτες δομές και γραφειοκρατικές διαδικασίες σε περιβάλλον πελατειακής ασφυξίας, προσπαθούν να αποδείξουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν.

Στα χρόνια διακυβέρνησής τους, οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν υιοθέτησαν ούτε καν εκείνα τα υπερ-ώριμα αιτήματα των Δήμων που δεν έχουν δημοσιονομική επιβάρυνση. Εάν ήθελαν να δώσουν ώθηση στην αυτοδιοίκηση, θα μπορούσαν να έχουν μεταφέρει «μ’ ένα άρθρο κι ένα νόμο» τις 900 καταγεγραμμένες εκτελεστικές αρμοδιότητες που διακρατούν οι κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων. Θα μπορούσαν να είχαν αφιερώσει ένα από τα 95 σώματα ελέγχου, που αλληλεπικαλύπτονται, μόνο για την αυτοδιοίκηση που μαστίζεται από ατυπικότητες και γκρίζες ζώνες. Τότε όμως θα αποκαλυπτόταν ότι «ο βασιλιάς είναι γυμνός» και οι Συριζαίοι ρουσφετοπράκτες θα έμεναν, αίφνης, άεργοι!

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 29 Απρίλιος 2018 09:19

Προσθήκη νέου σχολίου

Το apopseis δημοσιεύει όλα τα σχόλια, πλην των υβριστικών. Τα σχόλια εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα τους και δεν υιοθετούμε τις θέσεις που εκφράζονται σε αυτά. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο apospeis @ apopseis.gr


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Πρ. Βουλευτής Επικρατείας με Το Ποτάμι και γραμματέας της κοινοβουλευτικής του ομάδας.

 

http://www.inerp.gr


Είμαι νομικός (Πανεπιστήμιο Αθηνών), με διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία του Δικαίου (Πανεπιστήμιο Bielefeld, Γερμανία). Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το διοικητικό/ρυθμιστικό φαινόμενο ήταν στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στην οποία παραμένω έχοντας διδάξει για περισσότερα από 20 έτη Δημόσια Πολιτική και Ρυθμιστική Διακυβέρνηση. Ακολούθως εργάσθηκα, για δύο δεκαετίες, ως ειδικός επιστήμων στο Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως. Στα χρόνια αυτά προσπάθησα ιδιαίτερα για την ανατροπή των αρνητικών στερεοτύπων για την ελληνική διοίκηση μέσα από την προώθηση των διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Τα ΚΕΠ αποτελούν την πιο γνωστή απ’ αυτές. Από το 2007 και μετά, έχω την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Παράλληλα με τις δραστηριότητές μου στην Ελλάδα, είχα έντονη δραστηριότητα ως σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων και διοικήσεων (22) καθώς και διεθνών οργανισμών (5) επί θεμάτων διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Έχω εκδώσει 5 βιβλία και έχω δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Μελέτες μου έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (μεταξύ άλλων, στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, αραβικά, και κινεζικά). Έχω βραβευτεί δύο φορές από την Αμερικανική Εταιρία Διοικητικής Επιστήμης. Η πρώτη φορά ήταν το 2003, με το βραβείο «Peter Boorsma» από την Southeastern Conference της ΑSPA και η δεύτερη το 2012 στο Las Vegas όπου μου απονεμήθηκε το "International Public Sector Award" της ASPA.