130x180 books

130x180 monopati

130x107mathisi

130x300 unicef

 
130x180 amnesty

130x130 warchild


130x130 reporters

130x180 doctors sans


130x180 warchild

130x180 apopseis


130x130 cancer

130x180 twitter

130x300 books

 

 

Διαφήμιση
Σάββατο, 24 Φεβρουάριος 2018 07:50

Φαρισαίοι με γραμματείς

  Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

γράφει ο Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Η αποικιοποίηση του κράτους από κομματικές ορδές αποτελεί το κεντρικό διακύβευμα μιας κυβέρνησης που εκλέχτηκε υποσχόμενη να μην επαναλάβει τις πελατειακές πρακτικές των προηγούμενων. Ο τρόπος που οι εθνολαϊκιστές επιχειρούν να οικοδομήσουν το αριστερό πελατειακό κράτος είναι πρωτόγονος και εξοργιστικός. Τελευταίο δείγμα γραφής τους αποτελεί το παράδειγμα επιλογής των γραμματέων των υπουργείων. Εν πρώτοις, η κυβέρνηση έλαβε μια αναιτιολόγητη απόφαση για την αύξηση του αριθμού των γραμματέων των υπουργείων. Πέραν των, ήδη πολλών, γενικών και ειδικών, δημιούργησε νέες γενιές γραμματέων, τους τομεακούς και τους διοικητικούς καθώς και μια ολόκληρη σειρά ζευγών τους (πχ. ειδικούς τομεακούς) και αναπληρωτές τους. Παρά τις ενστάσεις της αντιπολίτευσης, η κυβέρνηση προχώρησε στο επόμενο βήμα. Προκήρυξε όλες τις θέσεις γραμματέων με βάση την διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 7 του ν.4369/2016.

 

Σύμφωνα μ’ αυτόν, το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Δοικήσεων λαμβάνει υπόψη του τα βιογραφικά στοιχεία των υποψηφίων και, κυρίως, τα τυπικά τους προσόντα, το εν γένει επιστημονικό και ερευνητικό έργο τους σε συνάφεια με το προβλεπόμενο περίγραμμα της προκηρυσσόμενης θέσης και την πρότερη διοικητική εμπειρία τους. Μέχρις εδώ, καλά. Εννοείται ότι, εκτός από την συγκεκριμένη διάταξη, θα πρέπει να γίνουν σεβαστές οι γενικές αρχές του δικαίου καθώς και οι συνταγματικές αρχές της ισονομίας και της ισοπολιτείας.

Αυτά, όμως, είναι ψιλά γράμματα για τους επαναστάτες που θεωρούν το κράτος δικαίου απομεινάρι του αστικού κράτους, εναντίον του οποίου μάχονται (εξ άλλου, κατά τα λεγόμενα της πρωθυπουργικής συμβίας, έχουν καταλάβει μόνο την κυβέρνηση αλλά όχι την εξουσία).

Το γλέντι ξεκινάει μόλις οι πρόνοιες του νόμου εξειδικεύονται ανά υπουργείο και θέση. Οι συριζαίοι ακολουθούν την δοκιμασμένη πελατειακή συνταγή. Πρώτα, επιλέγουμε τον γραμματέα που θέλουμε και, μετά, βλέπουμε τι απαιτήσεις έχει η θέση. Εάν η θέση έχει απαιτήσεις που δεν θα δικαιώσει ο εκλεκτός μας, τόσο το χειρότερο για τη θέση! Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κρύβονται πίσω από τον φερετζέ μιας διαδικασίας που θεωρητικά φαίνεται αξιοκρατική, ενώ οι ίδιοι έχουν φροντίσει να την υπονομεύσουν εκ των προτέρων, με το να ορίζουν φωτογραφικά κριτήρια για την πλήρωση των θέσεων των Γραμματέων.

Έτσι, λοιπόν, τα προσόντα των υποψηφίων ποικίλλουν τόσο, ώστε να συμβαδίζουν απολύτως μ’ εκείνα που έχει το προ-επιλεγμένο πρόσωπο. Τα παραδείγματα αφθονούν: Για την θέση του διοικητικού γραμματέα στο υπουργείο εργασίας που στα καθήκοντά του ανήκει η εκπροσώπηση του υπουργείου (και της χώρας) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στον ΟΟΣΑ και στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, απαιτείται, απλώς, «καλή» γνώση αγγλικών. Ενώ ο υποψήφιός τους για τομεακός γραμματέας της κοινωνικής οικονομίας (!) πρέπει να έχει «άριστη» γνώση των αγγλικών. Θα του χρειαστούν, προφανώς, στις συνεννοήσεις με τους αγρότες της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Όχι, δεν απαιτείται προφορά Oxford- διότι, διαφορετικά, θα υποψιαζόμασταν ότι ο κ. Τσίπρας ετοιμάζει τον κ. Τσακαλώτο γι αυτή την θέση.

Για δύο θέσεις γραμματέων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης (Διοικητικού και Ειδικού Τομεακού), ως απαιτούμενο τυπικό προσόν προβλέπεται, γενικά, η κατοχή πτυχίου ΑΕΙ. Για όλες, όμως, τις υπόλοιπες θέσεις αναφέρονται εξαντλητικά όχι μόνο τα πτυχία αλλά και οι εξειδικεύσεις σε επίπεδο διδακτορικών τίτλων! Τα ίδια επαναλαμβάνονται και ως προς την απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία, τόσο ως προς τη διάρκειά της όσο και ως προς την απαίτηση εμπειρίας σε θέση ευθύνης.

Παρατηρείται τέτοια ποικιλία ως προς την διάρκειά της, ώστε να καταλήγει σε εξατομίκευση. Για παράδειγμα, για τη θέση του Διοικητικού Γραμματέα του Υπουργείου η απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία είναι εικοσαετής στον ιδιωτικό ή/και στο δημόσιο τομέα, εκ των οποίων δέκα τουλάχιστον έτη στον ιδιωτικό τομέα, ενώ στη θέση του Τομεακού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, η απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία είναι πενταετής. Αλλού, πάλι, δεν προβλέπεται καθόλου εμπειρία, όπως για τον τομεακό της βιομηχανίας, τον ειδικό ΣΔΙΤ και τον ειδικό της διαχείρισης ιδιωτικού χρέους.

Υπάρχουν επίσης και τα ευτράπελα: Στις προκηρύξεις για τους Γραμματείς του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, προβλέπεται η καινοφανής απαίτηση «να μη συντρέχουν λόγοι συνταξιοδότησης εντός οκτώ (8) ετών από την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας». Ή στην περίπτωση του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας όπου απαιτείται ειδικά πτυχίο ή μεταπτυχιακό πληροφορικής, με τον νυν Ειδικό Γραμματέα να είναι (τυχαία μάλλον) κάτοχος τέτοιου πτυχίου.

Εν τέλει, ο φαρισαϊσμός των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θέλει τους γραμματείς του...


Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 16 Απρίλιος 2018 13:17

Προσθήκη νέου σχολίου

Το apopseis δημοσιεύει όλα τα σχόλια, πλην των υβριστικών. Τα σχόλια εκφράζουν μόνο τον συγγραφέα τους και δεν υιοθετούμε τις θέσεις που εκφράζονται σε αυτά. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο apospeis @ apopseis.gr


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Δρ. Παναγιώτης Καρκατσούλης

Πρ. Βουλευτής Επικρατείας με Το Ποτάμι και γραμματέας της κοινοβουλευτικής του ομάδας.

 

http://www.inerp.gr


Είμαι νομικός (Πανεπιστήμιο Αθηνών), με διδακτορική διατριβή στην Κοινωνιολογία του Δικαίου (Πανεπιστήμιο Bielefeld, Γερμανία). Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με το διοικητικό/ρυθμιστικό φαινόμενο ήταν στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στην οποία παραμένω έχοντας διδάξει για περισσότερα από 20 έτη Δημόσια Πολιτική και Ρυθμιστική Διακυβέρνηση. Ακολούθως εργάσθηκα, για δύο δεκαετίες, ως ειδικός επιστήμων στο Υπουργείο Προεδρίας Κυβερνήσεως. Στα χρόνια αυτά προσπάθησα ιδιαίτερα για την ανατροπή των αρνητικών στερεοτύπων για την ελληνική διοίκηση μέσα από την προώθηση των διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Τα ΚΕΠ αποτελούν την πιο γνωστή απ’ αυτές. Από το 2007 και μετά, έχω την ευθύνη του στρατηγικού σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Παράλληλα με τις δραστηριότητές μου στην Ελλάδα, είχα έντονη δραστηριότητα ως σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων και διοικήσεων (22) καθώς και διεθνών οργανισμών (5) επί θεμάτων διοικητικών μεταρρυθμίσεων. Έχω εκδώσει 5 βιβλία και έχω δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Μελέτες μου έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες (μεταξύ άλλων, στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, αραβικά, και κινεζικά). Έχω βραβευτεί δύο φορές από την Αμερικανική Εταιρία Διοικητικής Επιστήμης. Η πρώτη φορά ήταν το 2003, με το βραβείο «Peter Boorsma» από την Southeastern Conference της ΑSPA και η δεύτερη το 2012 στο Las Vegas όπου μου απονεμήθηκε το "International Public Sector Award" της ASPA.